
הארת הרצון
והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא
והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא
אורח חיים ג – הלכות חול המועד – הלכה ד – סעיף יד וזה בחינת גודל מעלת ההליכה על קברי
צריך כל אחד להבין דבר מתוך דבר, להחיות נפשו במקומו ובשעתו, כפי מה שהוא. כי אילו פינו מלא דיבורים אמיתיים
עלינו לדעת שלרצון עצמו ישנם שורשים רבים, לא תמיד הרצון הגלוי הנראה לעין הוא הרצון האמיתי של האדם, יכלו להיות
"עד שמצאתי את שאהבה נפשי אחזתיו ולא ארפנו". כאשר האדם זוכה פעם אחת לטעום את טעם האהבה, הרי שכבר הוא