🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

תכלית העליה

כמו כן עיקר הנפילה של האדם כאשר הוא נמצא במקומות הנמוכים, יכול לנבוע גם כן מגאווה, מכיוון שהוא אינו משלים עם המציאות שהוא נמצא במקומות הללו, כי לפי מדרגתו שהוא חושב שהוא נמצא שם, אין זה ראוי לו להיות במקומות הללו ואין ראוי לו ליפול כלל, כי הרי הוא במדרגה נעלה, על כן גם כאן הוא ממעט בכבוד המקום, כי הוא מבין שלפי דעתו אין כאן עבודה שהוא צריך לעשו"ת לכבודו יתברך וכביכול הוא התרחק ממנו יתברך והקב"ה ח"ו לא נמצא איתו במקום שירד לשם.

על כן עיקר העצה, הוא הענווה והשפלות, שבכל מקום ובכל מדרגה שאני נמצא, אני צריך למעט בכבוד עצמי ולהרבות בכבוד המקום, כלומר להרבות בכבוד המקום שהשם יתברך שם אותי בו, כי זהו רצון השם יתברך שכרגע אני אהיה במקום הזה, וגם כאן יש לי עבודה לעשות. בין אם אני בעלייה וזכיתי למה שזכיתי, אני צריך לייקר ולהעריך את המקום שאני נמצא בו ואת מה שאני זוכה לעשות. וגם אם אני נמצא במקומות הנמוכים, עלי לדעת שגם כאן יש לי עבודה יקרה מאוד שאותה אני יכול לעשות, כי עיקר הנחת רוח והשעשועים של השם יתברך עולה דווקא מאותם מקומות מרוחקים, שזה בחינת "אייה" שכשהאדם נמצא במקומות הללו ודורש ומבקש משם את השם יתברך אזי הוא עולה לתכלית העלייה והמדרגה העליונה, כפי שמובא בליקוטי מוהר"ן, על כן גם כאן במקומות הנמוכים אני צריך להרבות בכבוד המקום, כלומר לייקר ולהחשיב את המקום בו אני נמצא ולדעת שגם כאן יש לי עבודה חשובה אותה אני צריך לעשו"ת ודברים אותם אני צריך לגלות, וגם כאן אני יכול לעשו"ת נחת רוח ושעשועים גדולים לפניו יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התבוננות

בשבילי נברא העולם

לאחר שהעמקנו בהתבוננות שכלית, בעומק נפלאות הבריאה העצומה ובחכמתו האין-סופית של הבורא יתברך, הנסוכה על כל המציאות ומגולמת בתורה הקדושה,

קרא עוד »

כבוד השם

עיקר האדם נברא בשביל להכיר שמו יתברך, שבשביל זה נבראה כל הבריאה כולה מראש ועד סוף למען ספר שמו בכל

קרא עוד »
כיסופים
החילוף

והשבות אל לבבך

הבחינה הנוספת של החילוף שנעשה בעולם זה בעניין הלב והמוח, כידוע האדם לומד את התורה הקדושה ומעמיק בה בעיקר בשכל

קרא עוד »
כיסופים
החילוף

גוף ונשמה

בסיפור המעשה 'מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו' מספר לנו רבינו, על החילוף שנעשה בארמון המלך, שהמיילדת החליפה בין הוולדות, ולקחה

קרא עוד »
כיסופים
עזות וענווה

בוודאי יש!

בסיפור המעשה מאבדת בת מלך אנחנו רואים את המשנה למלכות, שיוצא לחפש את הבת מלך האבודה, הוא מחפש ימים ושנים

קרא עוד »
כיסופים
בשמחה תמיד

געגועים

יותר מכך, נוכל ללמוד מדברי רבי נתן בליקוטי הלכות, שלא רק המניעות הם הכלים להגברת החשק והרצון, אלא כל העולמות

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.