🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

תכלית העליה

כמו כן עיקר הנפילה של האדם כאשר הוא נמצא במקומות הנמוכים, יכול לנבוע גם כן מגאווה, מכיוון שהוא אינו משלים עם המציאות שהוא נמצא במקומות הללו, כי לפי מדרגתו שהוא חושב שהוא נמצא שם, אין זה ראוי לו להיות במקומות הללו ואין ראוי לו ליפול כלל, כי הרי הוא במדרגה נעלה, על כן גם כאן הוא ממעט בכבוד המקום, כי הוא מבין שלפי דעתו אין כאן עבודה שהוא צריך לעשו”ת לכבודו יתברך וכביכול הוא התרחק ממנו יתברך והקב”ה ח”ו לא נמצא איתו במקום שירד לשם.

על כן עיקר העצה, הוא הענווה והשפלות, שבכל מקום ובכל מדרגה שאני נמצא, אני צריך למעט בכבוד עצמי ולהרבות בכבוד המקום, כלומר להרבות בכבוד המקום שהשם יתברך שם אותי בו, כי זהו רצון השם יתברך שכרגע אני אהיה במקום הזה, וגם כאן יש לי עבודה לעשות. בין אם אני בעלייה וזכיתי למה שזכיתי, אני צריך לייקר ולהעריך את המקום שאני נמצא בו ואת מה שאני זוכה לעשות. וגם אם אני נמצא במקומות הנמוכים, עלי לדעת שגם כאן יש לי עבודה יקרה מאוד שאותה אני יכול לעשות, כי עיקר הנחת רוח והשעשועים של השם יתברך עולה דווקא מאותם מקומות מרוחקים, שזה בחינת “אייה” שכשהאדם נמצא במקומות הללו ודורש ומבקש משם את השם יתברך אזי הוא עולה לתכלית העלייה והמדרגה העליונה, כפי שמובא בליקוטי מוהר”ן, על כן גם כאן במקומות הנמוכים אני צריך להרבות בכבוד המקום, כלומר לייקר ולהחשיב את המקום בו אני נמצא ולדעת שגם כאן יש לי עבודה חשובה אותה אני צריך לעשו”ת ודברים אותם אני צריך לגלות, וגם כאן אני יכול לעשו”ת נחת רוח ושעשועים גדולים לפניו יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
שמחת המצוות

אשרינו

כידוע בספרי רבינו ורבי נתן גודל המעלה של עבודת השם בשמחה וכן בכל ספרי הצדיקים מבואר היטב עניין זה של

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

ויגבה ליבו

רבי נתן מבאר עניין זה היטב, בליקוטי הלכות, אורח חיים א’, הלכות ברכת השחר ג’, סעיף ה’ וזה לשונו: “צריך

קרא עוד »
כיסופים
עזות וענווה

עיקר ההתפארות

עיקר ההתפארות של השם יתברך בישראל, הוא בעזות ובעקשנות שלהם, שהם עזים מאוד ועקשנים בעבודת השם ורוצים אותו יתברך, ולמרות

קרא עוד »
כיסופים

הכל מתנה

כדי להבין כיצד הגיע התם למעלה גדולה זאת אנחנו צריכים לעיין בדברי רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים ג’, הלכות

קרא עוד »
אורח חיים ג

כי זה כל האדם

אורח חיים ג – הלכות ר”ח – הלכה ה – סעיף לג-לד כי עיקר התכלית הוא תורה ותפילה שבשביל זה

קרא עוד »
אורח חיים ג

קיבוץ הנדחים

אורח חיים ג – הלכות ראש השנה – הלכה ד – סעיף ב השופר מקבץ כל הנידחים והנאבדים כמו שנאמר

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!