🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

פנימיות הרצון

עלינו לדעת שלרצון עצמו ישנם שורשים רבים, לא תמיד הרצון הגלוי הנראה לעין הוא הרצון האמיתי של האדם, יכלו להיות שלרצון הנגלה והחיצוני של האדם ישנו רצון פנימי יותר שמוביל אותו לרצות דברים אחרים שישרתו למעשה את הרצון הפנימי. לדוגמא אדם רוצה כסף, אבל הכסף הוא רק כלי ואמצעי לרצון פנימי יותר של כוח וכבוד או תאוות עולם הזה, אם כך הרצון האמיתי שלו הוא לכוח וכבוד והרצון לכסף הוא רק כלי שרת למלא את הרצון הפנימי יותר.

כמו כן בעבודת השם ובקיום התורה והמצוות, בוודאי שכולם רוצים ללמוד תורה ולעבוד את השם יתברך, אבל האדם צריך לברר לעצמו את הרצון הפנימי שלו ולשאול את עצמו מדוע אני רוצה להתעלות במעלות התורה ולקיים מצוות, מה הרצון הפנימי והאמיתי שלי. ישנם אנשים שהרצון הפנימי שלהם הוא כבוד והצלחה והם משתמשים בעצם בתורה כקרדום לחפור בו, נמצא שכל עבודת השם שלהם היא בעצם לגדל את הישו”ת העצמית שלהם.

כמו כן ישנם כאלו המבקשים שכר עולם הבא, אמנם זו כבר מעלה גדולה יותר, שהאדם עובד את השם יתברך ומאמין בחיי עולם הבא. אבל רבינו אומר שישנם אנשים שממלאים את בטנם בענייני העולם הזה וישנם אנשים שממלאים בטנם בעולם הבא, כלומר שבשני המקרים האדם מבקש את טובת עצמו, רק המעלה של זה העובד לשם שכר היא גבוה יותר, כי הוא מאמין בהשם יתברך ובחיי העולם הבא, אבל עדיין זה נחשב בבחינת מילוי בטן כי התורה והמצוות באים לשרת את רצונותיו האישיים ולמלא את מבוקשו.

כמובן רובם של ישראל הרצון הפנימי שלהם בעבודת השם ובקיום המצוות הוא לעשו”ת נחת רוח להשם יתברך שזה המעלה הגדולה ביותר, על כן גם עיקר הרצון שלהם מתמקד בו יתברך, הם לומדים תורה ומקיימים את המצוות רק כדי לזכות להתקרב אליו יתברך, להתדבק בו, לגרום לו נחת רוח, אם כך נמצא שהרצון האמיתי והפנימי שלהם הוא השם יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כוונת המילה

מעלה עליונה מן הכל

אמר רבי נחמן מברסלב: “התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל וכל גדולי הצדיקים לא הגיעו למדרגתם, כי אם ע”י שהתמידו

קרא עוד »
כיסופים
הידיעה והבחירה

לבחור נכון

שורש כל הבחירה של האדם נמצא ברצון והדבר שמשפיע ביותר על הרצון הוא הדעת והאמונה, האדם בוחר במה שהוא מאמין

קרא עוד »

לגלות העלמה

כי זה הכלל, שכל מה שהמדרגה נמוכה ביותר שם אלוקותו יתברך בצמצום ובהעלם ובכיסוי יותר. כי באמת השם יתברך בכל

קרא עוד »
כיסופים
השגות אלוקות

התקרבות לצדיקים

גלוי וידוע עוצם המעלה של ההתקרבות לצדיקים האמתיים ובמיוחד לרבינו הקדוש שהוא הצדיק יסוד עולם, שבהם תלוי כל התיקון שלנו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!