🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

בן המלך האמת

כפי שהסברנו, החילוף הראשון שנעשה בעולם, הוא החילוף בן הגוף לנשמה, שהאדם נברא כדי להכניע רצון הגוף לגבי הנשמה ולהשיב את המלוכה אל הנשמה שהיא בחינת הבן מלך האמת. אך כידוע ‘העולם הזה מטעה אותנו לגמרי’ ובני אדם רודפים אחרי הבלי העולם הזה ותאוותיו במקום לדאוג לצרכי הנשמה, כי כך ברא השם יתברך את האדם, שיקבל סיפוק והנאה מידית מכל התאוות וצרכי הגוף ואילו בתורה, במצוות ובעבודת השם יתברך, לא תמיד האדם זוכה להרגיש את העונג והשמחה, וברוב המקרים להיפך, הוא מרגיש זאת כעבודה ויגיעה. זו היא גם הסיבה העיקרית לחילוף הגדול שנעשה בין צרכי הגוף, לצרכי הנשמה, בין העולם הזה לעולם הבא.

אך זה ידוע, שבסופו של דבר, כאשר האדם נותן דרור לתאוותיו, הוא נהיה משועבד אליהם, ויותר מזה, הוא נהפך לעבד לתאוות שלו ולרצונות הגוף. לא כן זה שלוקח על עצמו עול תורה ומשתדל לשבר את תאוותיו כלפי רצון הבורא והנשמה, הרי שבתחילה הוא עושה מעשה עבדות, אך עם הזמן הוא נהפך לבן חורין אמיתי, כי אינו משועבד יותר לרצון הגוף ותאוותיו, אז הוא גם זוכה להחזיר את המלוכה לבן המלך האמת.

כמובן שהתהליך הזה הוא תהליך ארוך, שלוקח שנים רבות, האדם אינו יכול להתנתק מכל התאוות וההרגלים שהורגל בהם, כאשר רבי נתן מדבר שישנם כאלו שזכו לשבר תאוות הגוף ועושים את רצונו יתברך באהבה ומתוך עונג זו היא מדרגה גבוהה ביותר, מדרגת הצדיקים שעובדים את השם יתברך ביראה ואהבה ומתוך עונג גדול. אך זה היעד והתכלית של כל יהודי, להתעלות מעט מעט למדרגה הזאת, רק שכעת הוא צריך לעבוד את השם יתברך כפי המדרגה בה הוא נמצא ולהגביר בכל פעם כפי יכולתו, את הנפש על הגוף, כי אם ינסה לעשו”ת זאת בפעם אחת, להתנתק מכל התאוות, הוא גם יכול להישבר וליפול, כמו כן הקב”ה גם לא מצפה ממנו שיעשה כן ואין לו גם את היכולת לכך.

על כן, עיקר הדעת העיקרית שהאדם צרך לאחוז בה, שזו היא המטרה, להשיב את הבן מלך האמת, שהוא בחינת הנשמה למלוך על הבן שפחה שהוא הגוף ותאוותיו, ואת זה צריך לעשו”ת זאת בהדרגה ובמידה, כפי הזמן, כפי היכולת, וכמי מה שנדרש ממני עכשיו, כמו כן להשתדל להרבות בלימוד התורה, במצוות ובמעשים טובים, ללכת בדרך הצדיקים ולקבל את עצותיהם, וממילא המלוכה תחזור למקומה הראוי.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כוונת המילה

הוא אמר ויהי!

הנגלית לעינינו, שהיא רק העתק קטן של עולמות עליונים ונשגבים ממעל, הכל נברא ע”י האין-סוף ברוך הוא, ע”י כ”ב אותיות

קרא עוד »
כיסופים
פשיטות ותמימות

עצות עמוקות

“וזה מעלת האדם על כל המלאכים” כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, יורה דעה א’, הלכות עבודת אלילים ג’ וזה לשונו:

קרא עוד »
כוונת המילה

ברומו של עולם

נמצאנו למדים שלמילים יש כוח רב והשפעה ישירה גם על הפנימיות שלנו וגם על העולם החיצוני. כאשר האדם מוציא מפיו

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

שורש גבוה

נמצא שעיקר הטעות של בני העולם נובעת מכך שלממון יש כח גדול וחשיבות והוא נצרך למחיית האדם והתנהלותו בעולם הזה,

קרא עוד »
אורח חיים ג

צא מן התיבה

ליקוטי הלכות ג – הלכות שבת ז – סעיף סט כשהאדם רוצה לילך בדרכי התשובה צריך להיות לו שני בקיאות

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

עיקר השעשועים

כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, יורה דעה ב’, הלכות נדרים ד’, סעיף י”ד: “עיקר התכלית שבשבילו נברא העולם הוא בחינת

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.