🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

סימני ביצים

את העניין הזה מבאר רבי נתן היטב בליקוטי הלכות, הלכות ביצים ד’ וזה לשונו: “וזה בחינת סימני ביצים, שנתנו חז”ל סימן הביצים – ראשו האחד ‘כד’ ועגול וראשו השני ‘חד’ ועגול, אז אפשר שהם טהורים. אבל שני ראשיה ‘כדים’ או ‘חדים’, הם בודאי טמאים. כלומר לימדו אותנו חז”ל סימן בביצים אם הם מעוף טמא או עוף טהור, אם צד האחד של הביצה מעוגל לגמרי וצד שני יותר מחודד הרי שאפשר שזה מעוף טהור, אבל אם שני הצדדים של הביצה דומים זה לזה כלומר עגולים לגמרי או מחודדים הרי זה ודאי מעוף טמא.

רבי נתן ממשיך ומסביר לנו מה זה נוגע לעניין של העזות והענווה של האדם, “‘חד’ זה בחינת עזות, שהוא עז וחריף לעמוד כנגד הרוצים למנעו מהקדושה באמת, אבל מצד שני ‘כד’ זה בחינת ‘בושה דקדושה’, אבל אם שני ראשיהם ‘כדים’ או שני ראשיהם ‘חדים’ הם בודאי טמאים, היינו כשרואין אחד שהוא בושת מכל צדדיו ואין בו שום עזות כלל, זה בודאי מצד הטומאה ואי אפשר לו להתקרב אל הקדושה, כי אי אפשר להתקרב אל התורה ואל הקדושה, כי אם ע”י עזות, כמו שכתוב מפני מה ניתנה תורה לישראל? מפני שהם עזים. וכן אם שני ראשיה ‘חדים’ דהיינו שהוא רק מלא עזות ואין בו בושת כלל, הוא גם כן בוודאי טמא, כי זה סימן שהעזות שלו היא ‘עזות דס”א’, שהוא בחינת “עז פנים לגיהנום”.

נמצא שכל אדם הרוצה להתקרב אל הקדושה, אל הצדיקים ואל עבודת השם באמת, צריך שיהיו לו את שתי המידות הללו, עזות וענווה, וידע כיצד לנהוג בהם במידה הנכונה בהתאם למקום ולמצב. מצד אחד להיות עז כנגד המונעים והמכשולים העומדים בדרכו, אבל לא להתנהג בעזות כנגד אנשים אלא ינהג בענווה כלפי כל אדם. ומצד שני יאחז בבושת הפנים, שידע את מקומו ויתבייש לעשו”ת עברות ולעבור על רצונו יתברך וירגיש את החסד הגדול שהשם יתברך עושה עימו, אך שלא יפול חלילה לענווה פסולה שיחשוב ויאמר לעצמו שאין הוא ראוי ואין לו את הכוחות והיכולת להתקרב ולהתעלות ויתבייש לעשו”ת תשובה ולהתפלל לפניו יתברך, אלא יאמין בעצמו שהוא יקר וחשוב בעיני השם יתברך והוא יתברך מחכה ומצפה לתשובתו. על כן, עיקר הידיעה והדעת כיצד לנהוג בכל מקום ומצב תלויים בלימוד התורה ובקיום העצות שנותנים לנו הצדיקים.

ממשיך רבי נתן וכותב: “אפילו שיש לו עזות ובושת כראוי, דהיינו את שני הסימנים, צריך לידע אם הוא מצד הקדושה, כי יש אחד שיש לו עזות פנים כנגד כשרי הדור, ולהיפך כנגד השקרנים יש לו בושת פנים והוא מתבטל כנגדם, ועל כן אולי הוא מהפך דברי אלוקים חיים, כי התורה יש בה שני כוחות “זכה נעשית לו סם חיים לא זכה וכו'”, ולפיכך שואל לצייד ישראל, דהיינו לבדוק אם הוא שייך ליצר הרע שהוא צייד הנפשו”ת או לצדיק האמת שגם הוא צד ומתקן את נשמות ישראל”.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
פשיטות ותמימות

להשליך החכמות

נמצא על פי דברי רבי נתן שכל מה שזוכה האדם לדעת ולהכיר יותר בגדולתו יתברך, הוא צריך להמשיך בכל פעם

קרא עוד »
כיסופים
התחדשות

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של ‘הזדקנות’, שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

ביטחון

רבי נתן מתמקד בעניין הביטחון, שזה עיקר הכלי למשוך את הפרנסה כמו שנאמר “עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!