🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עצה שלימה

אורח חיים ג – הלכות סוכה – הלכה ז – סעיף ב
עיקר תיקון התשובה הוא ע”י תיקון שלימות העיצה כי עיקר מה שרחוקין מהשם יתברך הוא רק ע”י שאין יודעין עצה שלימה איך לשוב להשם יתברך כל אחד ממקומו אשר נתעה לשם. כי האמת הכל חפצים ליראה את שמך ומתגעגעים לשוב להשם יתברך, אך אין יודעים עצות איך לשוב מני חושך אשר נלכד בו כל אחד לפי בחינתו והעיקר הוא ע”י פגם אמונת חכמים. כי אי אפשר לידע עצות איך לשוב להשם יתברך כי אם ע”י צדיקים אמיתיים שבכל דור ודור המורים לנו הדרך אשר נלך בה ואת המעשה אשר נעשה, כי באמת עיקר תיקון שלימות העצה צריכין רק בעבודת השם, כי בודאי מי שבא על איזה עצה ותחבולה איך לעשו”ת איזה עבירה ח”ו לגנוב או לנאוף ח”ו בודאי אין זה נקרא עצה, מאחר שע”י עצתו זאת מוסר עצמו ליסורין ולמיתה בעולם הזה ובבא שיורד עד שאול תחתיות. וכן אפילו כשבא על עצה איך להרויח ממון, אם אין הממון מסוגל לו לעבודת השם ואדרבא ע,י זה יתרחק ממנו יתברך ח”ו גם זו אינה עצה טובה, כי זה עושר שמור לבעליו לרעתו מאחר שנתרחק ע”י זה מהשם יתברך אשר הוא חיינו ואורך ימינו לעולמי עד ולנצח נצחים. על כן העצות והחכמות של זה העולם שאינם פועלים ע”י אלו העצות להתקרב להשם יתברך לזכות לחיים נצחיים, אלו העצות אינם עצות כלל מכל שכן כשמתרחקים ע”י אלו העצות מהשם יתברך שבודאי שאלו העצות אינם נקראים עצות כלל ועל זה נאמר “אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד השם” הינו כשהוא נגד השם ואין מגיע מזאת החכמה והעצה התקרבות להשם יתברך. אין זה נקרא בשם חכמה ועצה כלל. כי מי שהוא חכם אמיתי ורוצה לישב בדעתו באמת ולהסתכל על עצמו ועל תכליתו באמת ואינו רוצה להטעות את עצמו, בודאי ראוי לו שיחשוב רק תחבולות ועצות איך להנצל מן השאול תחתיות ומתחתיו. כי זה רואה כל אדם גודל גנות זה העולם שמלא יגונות כעס ומכאובים ואין שום אדם בעולם שיהיה לו נחת וטוב בזה העולם המר וסוף האדם למות. על כן בודאי היה ראוי לכל החכמים שיתקבצו כולם יחד ויחשבו מחשבות חכמות ותחבולות בדרך האמת מה התכלית של זה העולם ובשביל מה נברא האדם ולקיים את כל דברי התורה בתמימות ופשיטות ללמוד וללמד לשמור ולעשות. והעיקר הוא האמונת חכמים בצדיקים האמיתיים שעל ידם מקבלים עצה שלימה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

אור הגנוז

אורח חיים ג – הלכות סוכה – הלכה ג – סעיף ו כי זה עיקר תיקון הקדושה לעשו”ת צמצום אל ריבוי

קרא עוד »

ים החכמה

  אורח חיים – הלכות נטילת ידיים – הלכה ו – סעיף לט אל תוך הים אי אפשר להכנס מחמת ריבוי

קרא עוד »

כח מעשיו

וזה בחינת קדושת בית הכנסת, כי עיקר קדושת בית הכנסת נמשך מקדושת ארץ ישראל ששם עיקר עליית התפילה, כמו שנאמר “והתפללו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!