🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
Search
Close this search box.
כיסופים

מדינת הממון

אבל הכת שנפלו ביותר בטעות הנ”ל היתה הכת של בעלי הממון, שהממון אצלם נהפך לעבודה זרה ממש, והם היו עושים להם אלוקות, שמי שהיה לו ממון הרבה היה נחשב בעיניהם כאלוק ממש ומי שלא היה לו ממון היה נחשב לחיה או עוף. והכל היה נמדד אצלם כפי הממון שיש לאדם ולא היה ראוי להם לישב כלל באותו בין בני האדם שאינם עשירים כמותם והיו עובדים לכוכבים ולמזלות וזה היה עיקר האמונה והאלוקות שלהם, ומדגיש רבינו בסיפור שמכל התאוות והמבוכות אפשר לצאת, אך מהתאווה הזאת של הממון כמעט בלתי אפשרי לצאת ממנה.

לעומתם היתה גם את הכת של הבעל תפילה, שהיו יוצאים מחוץ לישוב והיו עוסקים בתפילות ותשבחות להשם יתברך, והיה הבעל תפילה מוציא אנשים מחוץ לישוב ומדריך אותם כל אחד כפי עניינו, והיו כמה מאנשי הבעל תפילה שהלכו אל מדינת הממון כדי לדבר ולשכנע אותם שיצאו מטעותם, אך זה היה נחשב אצל בעלי הממון הפך אמונתם והם אף רדפו את אנשי הבעל תפילה כדי שלא יבלבלו אותם מאמונתם.

כל הטעויות והמבוכות שנטעו בהם כל הכתות שבסיפור, הם ממש הבחינה של מה שקורה בעולם אצל רוב בני האדם, שטועים ומחפשים לעצמם תכלית והולכים אחריה ומשקיעים עצמם בזה, ומבלים את ימיהם ומשקיעים את כוחם ומרצם במרדף אחר התכלית שבחרו להם. ובמיוחד בעניין הממון, שאת זה אנו יכולים לראות בחוש, כיצד רוב בני העולם נמצאים בתאווה ובמרדף הזה, והכל נמדד ונחשב כפי הממון שיש לאדם.

ובאמת לממון יש כח גדול מאוד, כי עם הממון האדם יכול לספק את צרכיו, וכן האדם חייב שיהיה לו ממון ופרנסה כדי שיוכל להתקיים בזה העולם. אך עיקר הטעות והמבוכה שיש לבני העולם הוא בזה, שהם הפכו את הממון מאמצעי לעיקר התכלית של חייהם, ומבלים את ימיהם ברדיפה אחר הממון, חושבים שעל ידו הם יזכו לאושר ולשמחה, לכל טוב בעולם הזה, והופכים אותו ממש לאלוקות, במקום לסמוך ולהישען על השם יתברך שיתן להם את כל צרכיהם, הם סומכים על הממון שבעזרתו יוכלו להגשים את כל מבוקשם. וזה אנו רואים, שכל מי שיש לו יותר ממון הוא ביוקר ובחשיבות גדולה יותר בזה העולם וכולם נכספים להתקרב אליו ולהתדמות לו.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
רחמים רבים

לחם בזיון

כידוע עיקר תכלית הבריאה וכל העולמות ועיקר סיבת ירידת הנשמה לעולם הזה, היה בשביל שלא תאכל ‘נהמא דכיסופא’, כלומר שלא

קרא עוד »
כיסופים
קדושת המחשבה

בהדרגה ובמידה

את החיבור הנ”ל בין המוח והלב, בין המחשבות הטובות והרצונות אל המעשים, צריכים לעשו”ת בהדרגה ובמידה נכונה, כל אחד כפי

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

ביטחון

רבי נתן מתמקד בעניין הביטחון, שזה עיקר הכלי למשוך את הפרנסה כמו שנאמר “עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!