🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
כיסופים

תאמין שיכולים לתקן

לאחר שלמדנו מעט על הסיבה שהקב"ה ברא את האדם והעולם אע"פ שידע שהאדם עתיד לקלקל במעשיו וראינו את מעלת התיקון שמביא את האדם למעלה גדולה יותר ומוציא מן הכח אל הפועל את גדולת רחמיו וחסדיו של השם יתברך, אנחנו צריכים לדייק בדברי רבינו שאמר 'אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן'. כלומר רבינו הדגיש פה את עניין האמונה, שהיא למעשה המפתח והסיבה העיקרית לכל תהליך התיקון.

את זה אנחנו לומדים מדברי רבי נתן, בליקוטי הלכות, אורח חיים ב', הלכות משא ומתן ד': "ועיקר העצה הוא אמונה, כי כשמאמינים באמת בהשם יתברך ובהשגחתו בפרטיות, אין צריכין לדאוג כלל וגם בודאי לא יכול ליפול משום דבר שבעולם, כי אדרבא, על ידי הנפילה יתחזק יותר, כי למה נפל בדעתו? הוא רק מחמת שיודע בעצמו שפגם איזה פגם או עבר ח"ו איזו עבירה גמורה.

אם כן, בזה בעצמו ראוי שיתחזק את עצמו, כי מאחר שיודע על כל פנים שמקלקלין ע"י עבירה ופוגמין בעולמות עליונים, אם כן יש לו אמונה. וכשיש לו אמונה יש לו תקווה עדיין לעולם, כי 'כל מצוותיך אמונה', כי כל זמן שיש לו אמונה יש לו תיקון לעולם".

על פי דברי רבי נתן אנחנו רואים שעיקר התיקון הוא על ידי אמונה, מאחר שעל ידי הפגם והקלקול הוא נתרחק ממנו יתברך, מאחר שלא היה לו אמונה שדבר זה הוא אסור ומקלקל מאוד. כעת לאחר שנפל ופגם, הוא מאמין בקלקול, כלומר מאמין שמה שהוא עשה קלקל מאוד, נמצא שכעת יש לו אמונה, ואם יש לו אמונה אז יש לו גם תקווה לעולם, כי עיקר התיקון על הקלקול, שבעצם יצר פירוד בינו לבין השם יתברך, הוא ע"י האמונה שעל ידה הוא מחזק שוב את הקשר בינו לבין השם יתברך.

"כי כשיש לו אמונה בהשגחתו יתברך בשלמות" ממשיך רבי נתן וכותב "ע"י זה זוכה להגיע לאחרית טוב בבחינת כי אחרית לאיש שלום, כי ע"י אמונה שלימה, ידלג ויקפוץ על כל המניעות וההסתות והפיתויים והדחיות וחלישו"ת הדעת, שהיצר הרע וחיילותיו רוצים להפילו כאילו אין לו עוד שום תקווה".

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

אורח חיים ג

קברי צדיקים

אורח חיים ג – הלכות חול המועד – הלכה ד – סעיף יד וזה בחינת גודל מעלת ההליכה על קברי

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

כבוד אלוקים הסתר דבר

את כבוד השם יתברך הגלוי כולם רואים, כי מלוא כל הארץ כבודו וכולם מבינים מקצת מגדולתו וחכמתו וחסדיו האין סופיים

קרא עוד »

לברר האמת

יורה דעה א – הלכות ריבית ה- סעיף ל וזה "וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו, אני השם וארא אל

קרא עוד »
דברי חיזוק

האוצר מתחת לגשר

במעשה באוצר מתחת לגשר מספר לנו רבינו על עני אחד שחלם חלום ובחלומו הוא מוצא אוצר מתחת לגשר בעיר רחוקה,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.