🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

התפילה האישית

כידוע, בהנהגה זו אחזו כל הצדיקים ואבותינו הקדושים וזו הייתה הנהגה מקובלת מכבר, שהיו מפרשים שיחתם לפניו יתברך ומבקשים ממנו בתחינות ופיוסים, האבות הקדושים, האימהות, דוד המלך שהרבה בדיבורים לפני השם יתברך בשירות תחינות ופיוסים, שעל זה נכתב כל ספר התהילים וכל סידור התפילה מלא במזמורי תפילה של דוד המלך, ועד לרבינו הקדוש שהרבה כל ימיו בתפילות והתבודדות להשם יתברך, כמו כן תלמידו המובחר רבי נתן שעשה מהתורות תפילות וכתב וחיבר את הספר ליקוטי תפילות.

במהלך השנים הלכה ונשתכחה הנהגה קדושה זאת, על כן תיקנו אנשי כנסת הגדולה את שלושת התפילות הסדורות, כדי שבני האדם לא יאבדו את הקשר עם השם יתברך. בודאי שמעלת התפילות הסדורות שחרית, מנחה וערבית, אין לשאר ולתאר, כי חכמים תיקנו בה סודות עצומים ויסודות בכל מילה ומשפט והם הסולם המוצב ארצה וראשו מגיע השמימה.

אך כמובן שאין הם יכולות להוות תחליף לתפילה האישית שבה האדם שופך את ליבו לפני השם יתברך, כי בתפילות הסדורות לא קיימים כל הפרטים והצרכים האישיים שיש לאדם בפרטיות, שעליהם הוא צריך לבקש ולהתפלל, כמו כן בכל עת וזמן עוברים על האדם מעברים ומאורעות שונים שאותם הוא צריך להזכיר ולפרט בפני השם יתברך כפי מה שעובר עליו, כמו כן התודה וההודאה, שכל אדם צריך להודות להשם יתברך באופן אישי ולשבח אותו בצורה הפרטית שלו.

על כן, אין שום אפשרות שהאדם יוכל לבנות קשר ישיר ואמיתי, אם לא יאחז בהנהגה זאת היטב ויעמיד אותה בראש סדר העדיפויות שלו בעבודת השם, כי עם העצה הזאת הוא יוכל להתקדם ולהתעלות בכל התחומים, הן בלימוד תורה, הן בתיקון המידות והן בכל שאר תחומי החיים,כי אם הוא מקושר להשם יתברך, מדבר איתו ומבקש ממנו, אין שום מעלה ובקשה שלא יוכל להגיע אליה בעזרתו יתברך.

זה מה שצועק רבינו ואומר “התבודדות היא מעלה גדולה ועליונה מן הכל” ואם רבינו שהוא הצדיק יסוד עולם והוא נכנס בחדרי חדריו של הקב”ה ומכיר את הנהגתו ורצונו יותר טוב מכולם, אומר שזו היא המעלה העליונה מן הכל, אז בוודאי שמעלתה של ההתבודדות עולה על הכל, יותר מכל עבודה שבקדושה ואפילו יותר מלימוד תורה.

אם כן נשאלת כאן שאלה גדולה, הרי ידוע שמעלת התורה הקדושה אין לשער ולתאר והיא תכלית בריאת כל העולמות, כמו שנאמר “אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי” ועוד נאמר “תלמוד תורה כנגד כולם” וידוע שהקב”ה והתורה וישראל חד הוא, שהקב”ה הכניס את עצמו כביכול בתורה הקדושה, והיא הדרך הסלולה להדבק בו יתברך, אם כן, כיצד רבינו אומר שהתבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל, הרי היה צריך לומר שהתורה מעלתה עליונה וגדולה מן הכל?

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
השגות אלוקות

אור מוסיף והולך

ממשיך רבי נתן וכותב “וזה בחינת המחלוקת בין בית שמאי ובית הלל בעניין נרות חנוכה, שבית שמאי אומרים פוחת והולך

קרא עוד »
אורח חיים ג

גבול הקדושה

אורח חיים ג – הלכות ראש השנה – הלכה ד – סעיף ז כי באמת עיקר הקדושה היא בתוך הבית

קרא עוד »
כיסופים
תאמין שיכולים לתקן

אין שום יאוש בעולם

פעם אחת בא אל רבינו אחד שנפל מאוד בדעתו מחמת עוונותיו, ענה ואמר לו רבינו “אם אתה מאמין שיכולין לקלקל

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

ויגבה ליבו

רבי נתן מבאר עניין זה היטב, בליקוטי הלכות, אורח חיים א’, הלכות ברכת השחר ג’, סעיף ה’ וזה לשונו: “צריך

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.