כידוע, בהנהגה זו אחזו כל הצדיקים ואבותינו הקדושים וזו הייתה הנהגה מקובלת מכבר, שהיו מפרשים שיחתם לפניו יתברך ומבקשים ממנו בתחינות ופיוסים, האבות הקדושים, האימהות, דוד המלך שהרבה בדיבורים לפני השם יתברך בשירות תחינות ופיוסים, שעל זה נכתב כל ספר התהילים וכל סידור התפילה מלא במזמורי תפילה של דוד המלך, ועד לרבינו הקדוש שהרבה כל ימיו בתפילות והתבודדות להשם יתברך, כמו כן תלמידו המובחר רבי נתן שעשה מהתורות תפילות וכתב וחיבר את הספר ליקוטי תפילות.
במהלך השנים הלכה ונשתכחה הנהגה קדושה זאת, על כן תיקנו אנשי כנסת הגדולה את שלושת התפילות הסדורות, כדי שבני האדם לא יאבדו את הקשר עם השם יתברך. בודאי שמעלת התפילות הסדורות שחרית, מנחה וערבית, אין לשאר ולתאר, כי חכמים תיקנו בה סודות עצומים ויסודות בכל מילה ומשפט והם הסולם המוצב ארצה וראשו מגיע השמימה.
אך כמובן שאין הם יכולות להוות תחליף לתפילה האישית שבה האדם שופך את ליבו לפני השם יתברך, כי בתפילות הסדורות לא קיימים כל הפרטים והצרכים האישיים שיש לאדם בפרטיות, שעליהם הוא צריך לבקש ולהתפלל, כמו כן בכל עת וזמן עוברים על האדם מעברים ומאורעות שונים שאותם הוא צריך להזכיר ולפרט בפני השם יתברך כפי מה שעובר עליו, כמו כן התודה וההודאה, שכל אדם צריך להודות להשם יתברך באופן אישי ולשבח אותו בצורה הפרטית שלו.
על כן, אין שום אפשרות שהאדם יוכל לבנות קשר ישיר ואמיתי, אם לא יאחז בהנהגה זאת היטב ויעמיד אותה בראש סדר העדיפויות שלו בעבודת השם, כי עם העצה הזאת הוא יוכל להתקדם ולהתעלות בכל התחומים, הן בלימוד תורה, הן בתיקון המידות והן בכל שאר תחומי החיים,כי אם הוא מקושר להשם יתברך, מדבר איתו ומבקש ממנו, אין שום מעלה ובקשה שלא יוכל להגיע אליה בעזרתו יתברך.
זה מה שצועק רבינו ואומר “התבודדות היא מעלה גדולה ועליונה מן הכל” ואם רבינו שהוא הצדיק יסוד עולם והוא נכנס בחדרי חדריו של הקב”ה ומכיר את הנהגתו ורצונו יותר טוב מכולם, אומר שזו היא המעלה העליונה מן הכל, אז בוודאי שמעלתה של ההתבודדות עולה על הכל, יותר מכל עבודה שבקדושה ואפילו יותר מלימוד תורה.
אם כן נשאלת כאן שאלה גדולה, הרי ידוע שמעלת התורה הקדושה אין לשער ולתאר והיא תכלית בריאת כל העולמות, כמו שנאמר “אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי” ועוד נאמר “תלמוד תורה כנגד כולם” וידוע שהקב”ה והתורה וישראל חד הוא, שהקב”ה הכניס את עצמו כביכול בתורה הקדושה, והיא הדרך הסלולה להדבק בו יתברך, אם כן, כיצד רבינו אומר שהתבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל, הרי היה צריך לומר שהתורה מעלתה עליונה וגדולה מן הכל?