🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכל לטובה!

מגלה לנו תורת הקבלה, שהבורא יתברך הוא הטוב המוחלט והוא אור פשוט, המתגלה אל האדם, כפי שהאדם מצייר את אותו האור. הוא יכול לצייר זאת לטובה או לרעה ח”ו, אך מכיוון “שטבע הטוב להיטיב” ואין שום רע יורד מלמעלה, הרי שגם אם יצטייר הטוב לרעה כפי ראייתנו, באמת לאמיתה- הכל הוא לטובה!

כלומר, כל המציאות כולה וכל התהליכים החלים על כל אדם ואדם, הכל הוא לטובה, רק שאין האדם רואה ומרגיש זאת, כי נעלמת ממנו ומדעתו ראיית המציאות הנכונה. לאדם יש את כוח הבחירה כיצד לראות ולתרגם את המציאות ובמה להאמין, בידו להמשיך ולצייר את אור האין סוף לטובה ולברכה או חלילה להפך- הבחירה בידו ובמחשבתו.

כולנו מכירים בודאי את דוד המלך, מחבר ספר תהילים, אשר מקטנותו עבר מרדפים, תלאות וייסורים. והנה אנו רואים, שכאשר היה נרדף ע”י אבשלום בנו, חיבר מזמור שבו הוא כותב: “מזמור לדוד בבורחו מפני אבשלום בנו”. והרי זה פלא, שואלת הגמרא במסכת ברכות, “מזמור” אמר דוד, הרי קינה היה צריך לומר, שהרי בנו אהובו רודף אותו להרגו, דבר שאין לך קשה מזה, עד שאמרו חז”ל ש”קשה תרבות רעה בביתו של אדם, יותר ממלחמת גוג ומגוג” ואילו דוד שר ומזמר.

חז”ל ברוח קודשם הבינו את המתרחש במוחו של דוד, פענחו את הלך מחשבתו וכתבו כך, לאחר מעשה בת שבע אמר לו נתן הנביא שקיבל מסר מאלוקים – “הנני מקים עליך רעה מביתך”, כעונש על אותו מעשה, יקום עליך אחד מבני ביתך לרעה. אמר דוד המלך, סבור הייתי שזה יהיה גוי או ממזר אבל עכשיו שזה בני “מזמור לדוד” כי בודאי בן מרחם על אביו.

מכאן אנו רואים את הלך מחשבתו של דוד המלך, שבכל מצב, אפילו הקשה ביותר, הוא לקח את השליטה על תרגום המציאות. במקום להינעל על הפן השלילי של המצב וליפול לייאוש ולעצבות, הוא מתרגם את המציאות והופך אותה לחיוב, למזמור, והכל בכוח מחשבתו.

וזאת היא גם האמת לאמיתה – “כי כל מאן דעביד רחמנא, לטב עביד”. השם יתברך עושה הכול לטובה, רק שהדבר נעלם מאיתנו לפעמים, אך כאשר נאמן את מוחנו ונאמין שהכול לטובה, נוכל לראות ולתרגם את המציאות האלוקית הטובה, המסתתרת בתוך הבריאה.

ועל זה אומר דוד: “אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי”, שאין זה משנה לי כיצד אחרים ראו את תלאות חיי, ואנו יודעים בפועל כמה תלאות וייסורים עבר דוד, מבחינתי היה לי רק טוב וחסד, שרדף אותי, עד שחיברתי ספר שלם של מזמורים והודיה להשם.

אחת מדמויות המפתח של העם היהודי היה תנא אלוקי, בשם רבי עקיבא בן יוסף, שהחל את דרכו בתורה בפיגור של ארבעים שנה, ולא זו בלבד שהגיע לפסגות, אף הפך לרבם של כל בני ישראל, ומתלמידיו היו רבי שמעון בר יוחאי, רבי מאיר בעל הנס ועוד.

מה היה סודו של רבי עקיבא וכיצד הצליח להתרומם מרועה פשוט ולהגיע למדרגות גבוהות ונעלות? ובכן, הגמרא מספרת לנו סיפור, שהיו הולכים רבי עקיבא ועוד ארבעה תנאים במעלה הר הבית, לאחר החורבן, וראו שועל יוצא מקודש הקודשים, כולם החלו לבכות ורבי עקיבא צוחק, שאלו אותו: “עקיבא מפני מה אתה צוחק?” אמר להם: “מפני מה אתם בוכים?” – אותה מציאות, האחד בוכה והשני צוחק.

אמרו לו: “הסיבה שאנו בוכים, שכתוב בפסוק – “והזר הקרב יומת ועכשיו שועלים הולכים בו ולא נבכה”, אמר להם: “בדיוק על זה אני צוחק”. אומרת הגמרא: ישנם שתי נבואות של זכריה ואוריה, אחד התנבא על החורבן והשני על הגאולה, אחד על החושך והשני על האור – “כעת כאשר אני רואה בעיני שנבואתו של אוריה התקיימה, בודאי שנבואתו של זכריה עתידה להתקיים! עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים”, אמרו לו: “עקיבא ניחמתנו, עקיבא ניחמתנו”.

מכאן אנו רואים את סוד הצלחתם של גדולי ישראל לדורותם – רואים טוב, חושבים טוב, מתמקדים בטוב, מאמינים בו וחיים אותו, וממילא גם מרגישים אותו ועולים למדרגות נעלות.

המציאות היא אותה מציאות, אך האדם הוא זה שמתרגם אותה- לטובה או להפך!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

עיקר הניצחון

  אורח חיים ב –  הלכות בציעת הפת – הלכה ה – סעיף כב אמרו רבותינו ז”ל: לעולם ירגיז האדם יצר

קרא עוד »
כיסופים

יש לי רק את היום

רבי נתן מדגיש את העובדה שעיקר ההתחדשו”ת היא בדעת, כי עיקר מה שבני האדם מזדקנים במעשיהם הוא מחמת שהם נושאים על

קרא עוד »

כי זה כל האדם

אורח חיים ג – הלכות ר”ח – הלכה ה – סעיף לג-לד כי עיקר התכלית הוא תורה ותפילה שבשביל זה נברא

קרא עוד »
כיסופים

הבעטליר שצוארו עקום

ה’בעטליר’ הרביעי הוא ה’בעטליר’ שהיה צווארו עקום, שאמר על עצמו “ואתם סוברים שיש לי צוואר עקום, אין צווארי עקום כלל. אדרבא,

קרא עוד »
כיסופים

מה תצעק אלי

יכולים אנו לראות את העניין הזה אצל משה רבינו ובני ישראל כשעמדו לפני ים סוף, כאשר המצרים רדפו אחריהם והם החלו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!