אומר רבינו הקדוש- ישנם שלשה כיתות במקורבים אלי, כיתה אחת הם אלו ש'באים לקבל שיריים' כלומר באים לקבל ישועות וצרכי עולם הזה. כיתה שנייה 'באים לקבל תורה' כלומר זו כבר מעלה גבוהה יותר מהכיתה הראשונה, כי המקורבים הללו מתקרבים אל הצדיק כדי ללמוד את התורה שלו ולקבל תיקון ודרך בעבודת השם. כיתה שלישית אומר רבינו הם 'אפויים בליבי'- זו היא הכיתה הגבוהה מכולם במקורבים אל הצדיק.
כיצד זוכים להיות אפויים בלב של רבינו ומה משמעות הדברים? ובכן כדי לנסות להבין זאת אנחנו צריכים לדעת ש'כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם', אם אני רוצה להיות אפוי בלב של רבינו, אני צריך שרבינו יהיה אפוי בלב שלי. אני חייב שהקשר שלי עם הצדיק יהיה קשר של אהבה, אני לא מתקרב ומתקשר אל הצדיק רק מחמת טובות אישיות שאני מקבל ממנו ואפילו לא בשביל התורה שהוא נותן לי, אעפ"י שיש חשיבות עצומה שהאדם ילמד את תורתו של הצדיק ויקיים אותה, שבזה תלוי הכל. אבל ישנה מעלה שהיא המעלה הגדולה ביותר של ההתקשרות לצדיק, וזהו קשר האהבה, אני מתחבר לרבינו מחמת שאני אוהב את הצדיק, מהסיבה שטבע הטוב לאהוב את הטוב, ובמה מתבטאת עיקר האהבה הזאת, שאני מחפש מה אני יכול לעשו"ת בשביל הצדיק, כיצד אני יכול לשמש אותו ולא רק מה הוא יכול לעשו"ת בשבילי וכיצד הוא יכול לשמש אותי.
באמת מה כבר אני יכול לעשו"ת בשביל הצדיק? מה אדם פחות במדרגה כמוני יכול לעשו"ת בשביל הצדיק יסוד עולם שנמצא ברום המעלה? אלא שראשית אנחנו צריכים לדעת מה רצונו העיקרי של הצדיק, רבינו הקדוש אומר שעיקר עניינו זה לקרב נפשו"ת ישראל להשם יתברך, כאשר אני מפיץ את תורת רבינו, כאשר אני מדבר בשבחו ומקרב עוד יהודים אליו, הרי בזה אני משמש אותו וגם עושה בשבילו. עוד אנחנו יודעים שעיקר עניינו של הצדיק הוא לגלות את חסדיו ורחמיו האין סופיים של השם יתברך לעם ישראל, אם כך כאשר אדם פחות כמוני מתקרב לצדיק ומבקש ממנו שיעזור לי להתקרב להשם יתברך, הרי הצדיק צריך לגלות רחמים וחסדים חדשים שיגיעו עד אלי ובזה אני גורם לצדיק לעלות ולהתעלות, כי הוא צריך עכשיו לעלות למקום גבוה יותר כדי לחפש ולבקש רחמים וחסדים חדשים של השם יתברך שיגיעו עד אלי במקום הפחות בו אני נמצא.