🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
כיסופים

אמונת חכמים

כדי להגיע לתמימות אמיתית ולשלמות החכמה לזה אנו צריכים את האמונה וההתקשרות לצדיקים האמיתיים, כמו שכותב רבי נתן בליקוטי הלכות, יורה דעה א', הלכות הכשר כלים ב' וזה לשונו: "כי עיקר התהוות הכלים לקבל בתוכם את האור הוא ע"י אמונה, כי אמונה היא בחינת כלי לקבל את אור החכמה בתוכה, כי את אור השם יתברך בעצמו אי אפשר לקבל מחמת ריבוי האור, כי הוא אור אין סוף ואי אפשר לקבלו כי אם ע"י כמה וכמה כלים.

ועיקר כלל כל הכלים של הקדושה נעשין רק ע"י אמונה, כי ע"י אמונה שמאמינים בו יתברך בלי שום חכמה ושכל ע"י זה נעשה כלי, וכשזוכה להיות חזק ותקיף באמונתו, אז זוכה שיתהווה כלי שיקבל בתוכו את האור ויזכה לאיזו השגה, הכל כפי תוקף האמונה שיש לו.

והעיקר הוא אמונת חכמים, כי מעוצם גדולתו ורוממותו יתברך אי אפשר לזכות אפילו לבחינת אמונה, כי אם ע"י החכמים וצדיקי הדור האמתיים שזכו ע"י יגיעתם ועבודתם ואמונתם השלמה להשיג השגות אלוקותו יתברך, והם יכולים להמשיך לנו מאורו וטובו יתברך ולהכניס בנו אמונה הקדושה. אך גם מהצדיקים האמתיים אי אפשר לקבל כי אם ע"י אמונה, דהיינו אמונת חכמים, כי גם אור הצדיקים האמיתיים רחוק וגבוה מאיתנו מאוד מאוד ואין לנו שום השגה ותפיסה בהם כלל, ואי אפשר לנו להתקרב אליהם ולקבל מהם כי אם ע"י אמונה לבד דהיינו אמונת חכמים.

וזה עיקר החילוק וההבדל שבין ישראל לעכו"ם, כי גם חכמי העכו"ם רובם ככולם מאמינים בו יתברך, כמו ששמעתי מפי רבינו ז"ל שאמר שחכמיהם חקרו בגדולתו יתברך עד שאמרו שהוא יתברך גדול ומרומם ומנושא מכל המחשבות, אבל אין הם יודעין משום מצווה של התורה, כי זאת אי אפשר להם להשיג בשכל אנושי ומחמת זה הם רחוקים מקדושת ישראל, מחמת שלא זכו להאמין בהשם יתברך ובמשה עבדו. אבל אנחנו זכינו להאמין בהשם ובמשה עבדו וזכינו לקבל תורתו הקדושה ועל כן בכל דור ודור אי אפשר להתקרב להשם יתברך ולצדיקים האמתיים כי אם ע"י אמונת חכמים".

נמצא שעיקר האמונה השלמה עפ"י דברי רבי נתן הוא אמונת חכמים, כי רק החכמים הצדיקים האמיתיים זכו לברר את האמת לאמיתה והם מודיעים לכל החפץ בכך את רצון השם האמיתי, אבל כל אלו שרחוקין מהצדיקים האמיתיים ואין בהם אמונת חכמים וכל שכן העכו"ם וחכמי הגויים שאע"פ שיכול מאוד להיות שיש להם חכמה גדולה ואפילו הם משיגים בידיעתו יתברך ומעט מגדולתו, אם אין בהם את מצוות התורה וההתקשרות לצדיקים אין בחכמתם מאומה, ועוד יכולים ליפול למכשולים רבים, כי העיקר זה המעשה והרצונות הטובים ולא ישאר מהאדם כי אם תורה ומצוות ומעשים טובים ודעת אמתית ושלמה שזכה לצבור לו בזה העולם.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

לברר האמת

יורה דעה א – הלכות ריבית ה- סעיף ל וזה "וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו, אני השם וארא אל

קרא עוד »
כיסופים
מעלה עליונה וגדולה מן הכל

התפילה האישית

כידוע, בהנהגה זו אחזו כל הצדיקים ואבותינו הקדושים וזו הייתה הנהגה מקובלת מכבר, שהיו מפרשים שיחתם לפניו יתברך ומבקשים ממנו

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

מעשה מבעל תפילה

בסיפור המעשה מבעל תפילה, מספר לנו רבינו על הטעות והמבוכה ששוררים בעולם עקב שבירת הכלים ונפילת הניצוצות, כאשר בני האדם

קרא עוד »
המימד הנוסף

החוש השישי

טרם ניכנס אל ה'מימד הנוסף' אנו צריכים לדעת כמה דברים בסיסיים וכמה יסודות, שיעזרו לנו בהמשך הדרך. ראשית, עלינו לדעת

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.