כמובן שישנן עוד סיבות רבות וסגולות ועצות לעניין הפרנסה והממון, כיצד יוכל האדם להינצל מתאווה זאת ולחיות את ימיו בשפע בברכה ובשמחה, אך ישנה סיבה עמוקה ושורשית יותר לעניין זה של רדיפת בני אדם אחר הממון וכמו כן גם עצה כיצד אפשר להינצל ממנה, ואת זה מסביר לנו רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים ב’, הלכות ברכת הריח ד’ וזה לשונו: “כי כל אחד צריך לחפש ולבקש מאוד את הצדיק האמת, שע”י זה עיקר תיקון האדם ועיקר האמונה שהיא יסוד הכל, וכפי מה שפוגמים בזה ח”ו, שאין משתדלין לחפש את הצדיק, כמו כן נופלים אל ההיפוך, שהוא צריך לחפש ולבקש כל ימיו ואינו יודע מה שהוא מחפש ומבקש, שזה עיקר בחינת הגלות, שהוא בגלות ובטלטול נע ונד ושואל ודורש ומבקש ומחפש ביגיעה וטרחה גדולים מאוד ואינו יודע מה הוא מבקש ומחפש.
כמו שרואין כל זה בחוש, שרוב בני האדם רודפים אחר הממון ביגיעות גדולות וטרחות וטרדות והוא ממש כמו מי שהולך לחפש ולבקש איזה דבר, אך ידוע שאין האדם מת וחצי תאוותו בידו ואם יש לו מנה מבקש מאתיים. נמצא שלעולם אין האדם ממלא תאוותו, והוא שואל ודורש ומבקש אחר הממון לעולם כאילו הוא מחויב ומשועבד לאיזה שר ומושל לבקש ולחפש איזה דבר, ובאמת הוא בעצמו אינו יודע מה הוא מבקש, כי עד יום מותו הוא מבקש ומחפש תמיד, ואם כן בשביל מי הוא מבקש ומחפש אחר הממון ואם יאמר בשביל בניו, מי יודע אם ישאר הממון אחריו לבניו, כאשר אנו רואים בחוש שרוב העשירים בניהם או יוצאי חלציהם עניים ואביונים. ואפילו אם נשאר הממון לבניו, מה התכלית מזה, הלא גם בניו לא יספיק להם כל הממון שישאיר להם וגם הם יבקשו ויחפשו ותגדל דאגתם ביותר ואדרבא נופלים לקנאה ושנאה גדולה בינם לבין עצמם בגלל הממון, כמו קין שהרג את הבל מחמת שכל העולם לא היה מספיק לו, ועוד יותר מזה שיש שמצפים על אביהם שימות כדי לקבל הירושה וכשמת יש מחלוקת בין הבנים.
נמצא שלשווא ולחינם עמלים כל העולם ומחפשים אחר הממון תמיד ומאומה לא ישאו בעמלם, ומעט הפרנסה שמגיע להם הוא רק בהשגחת השם יתברך. ועל זה צעק שלמה המלך “אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה אז תבין יראת השם”. שצריכין לבקש את דרכי הקדושה ואת צדיק האמת שעל ידו יתקרב להשם יתברך, בבקשה וחיפוש גדול כמטמונים וככסף. ואם יעשה כן בודאי יזכה למצוא אותו ולהתקרב אליו ואז אין צריכין יגיעה וטרדה כלל אחר הממון והפרנסה כי דורשי השם לא יחסרו כל טוב.