🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

עיקר השעשועים

כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, יורה דעה ב', הלכות נדרים ד', סעיף י"ד: "עיקר התכלית שבשבילו נברא העולם הוא בחינת ההתקשרות, לכלול תחתונים בעליונים, שזה עיקר שעשועיו יתברך, וזה נעשה ע"י כל מצוות התורה שיסודם אמונה, כי עיקר ההתקשרות והכלליות הוא ע"י אמונה, כי בשכל אי אפשר להבין ולקשר את העולם הגשמי הזה בבורא שהוא מרומם מכל הרוחניות, ואיך שייך להבין שהוא יתברך יקבל תענוג ושעשועים ממעשה התחתונים.

ואת זה האמונה משפיעין בנו הצדיקים, שזוכין להאיר ב'דרי מעלה', שעדיין לא השיגו כלל בידיעתו יתברך, ולהיפך ב'דרי מטה' ש'מלא כל הארץ כבודו', והם ממשיכין אמונה בעולם וכוללים עליונים ותחתונים יחד, מחמת שבעוצם השגתם הם יכולים להראות לגדולים במעלה שאינם יודעים כלל בידיעתו יתברך ולהיפך להראות ל'דרי מטה' שאדרבא, עדיין השם יתברך איתם ומקבל תענוג גדול ונחת רוח מאיתם אפילו מהנמוכים מאוד.

כי אלו הגדולים במעלה שאינם יכולים לקרב נפשו"ת להשם יתברך, ואפילו כשהם מקרבים נפשו"ת אינם מקרבים אלא רק את הגדולים שהם באיזו מדרגה, אבל את הנמוכים והמונחים בדיוטא התחתונה אינם יכולים לקרב, כל זה נמשך מהדעת שלהם, מחמת שנדמה להם שכבר הם יודעים איזו ידיעה מהשם יתברך וכפי ידיעתם את גדולת השם יתברך אי אפשר לקרב אליו יתברך מרוחק ומגושם כזה, בפרט אם הוא פגום מאוד.

אבל הצדיק הגדול במעלה מאוד מאוד, שהוא בחינת משה, מוסר את נפשו בעד כל אחד מישראל, אפילו בעד הגרוע שבגרועים, אפילו בעד פושעי ישראל, ומשתדל ומתייגע כל ימיו במסירות נפש ומקבל על עצמו ייסורים קשים ומרים כדי לקרב את כולם להשם יתברך, כי הוא הגיע לתכלית הידיעה אשר לא נדע.

ודווקא מחמת זה הוא משיג בהשגתו העצומה, שהשם יתברך מקבל תענוג ושעשועים מכל המדרגות התחתונות ביותר, אדרבא כל מה שהמדרגה נמוכה ביותר, מקבל השם יתברך ממנה שעשועים יותר ויותר כשעולה לפניו איזה נחת רוח משם. כי זה עיקר גדולתו יתברך כשהרחוקים ביותר מתקרבים אליו יתברך, כי הלא לפי גדולת השם יתברך אין שייך אצלו כלל לקבל נחת רוח משום אדם אפילו אם הוא צדיק גדול, רק שבאמת אי אפשר לנו להשיג זאת מאחר שבאמת השם יתברך מקבל תענוג שעשועים ממעשה בני האדם התחתונים דווקא כי בשבילם נברא הכל.

כי זה עיקר שעשועיו, כשמתקשר 'עלמא תתאה ב'עלמא עילאה', שזה נעשה ע"י האדם דווקא, על כן כל מה שהמדרגה נמוכה יותר, כשעולה איזה נחת רוח לפניו יתברך משם, זה עיקר שעשועיו ותענוגיו יתברך, ועל כן "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד", כי הם מעלים ומקשרים כל המדרגות התחתונות בעליונות".

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
להרבות בכבוד המקום

תכלית העליה

כמו כן עיקר הנפילה של האדם כאשר הוא נמצא במקומות הנמוכים, יכול לנבוע גם כן מגאווה, מכיוון שהוא אינו משלים

קרא עוד »
גילוי הרצון

גילוי הרצון הפנימי

כדי לברר לעצמנו מהו הרצון האמיתי שלנו, עלינו לנקוט במספר פעולות. ראשית, עלינו לשחרר את הרצון מכבלי המחשבה, כי ברוב

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

עיקר הניסיון

זה הוא עיקר הניסיון של בני העולם לבחור במה הם מאמינים, בממון שכביכול נראה שמספק להם את כל צרכיהם או

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.