🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

והשבות אל לבבך

כותב רבי נותן בליקוטי הלכות, אורח חיים ג', הלכות יום כיפור ב' וזה לשונו: "מבואר בדברי רבינו ז"ל שצריכין להשליך כל מיני חכמות, לא מבעיא חכמות של שטות של סתם בני אדם אלא אפילו חכמות גמורות, ואפילו מי שיש לו מוח גדול באמת ויודע בגדולת השם יתברך, כשמגיע לאיזו עבודה הוא צריך להשליך כל החכמות ולעסוק בעבודתו יתברך בפשיטות ובתמימות 'כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה'".

וכשנתרבה מוחו ודעתו אזי צריך שלא יעמוד ויסמוך על דעתו לבד, אדרבא כי ע"י הדעת והחכמות של האדם יכול ליפול בטעויות גדולות ח"ו, ויוכל ע"י חכמתו להטות לגמרי ח"ו מדרכי השם, כי אסור לסמוך על דעתו וחכמתו לבד, רק עיקר השלמות היא שכל מה שנתרבה ונתווסף דעתו יותר, ומכיר יותר בגדולת השם יתברך, יראה להמשיך הדעת אל הלב בבחינת "וידעת היום והשבות אל לבבך".

כי צריך להמשיך הדעת אל הלב, כמו ששמעתי מרבינו ז"ל שאמר "הלא גם אומות העולם יש להם דעת וחכמה, אך הדעת שלהם הוא בלא לב והעיקר להמשיך הדעת אל הלב בבחינת "וידעת היום והשבות אל לבבך". היינו כשזוכה לאיזה דעת, יסתכל היטב בעצמו אם מעשיו עולים יפה כפי חכמתו, ואם ליבו שלם עם השם יתברך, ויבטל כל תאוות וחמדת הגוף, מה שלב האדם חומד, כולם יתבטלו כנגדו יתברך ולא יהיה לו שום תאווה וחמדה כלל, רק להשם יתברך, כי כך יפה לו כפי הדעת שזכה עכשיו להכיר בגדולתו יתברך, וישתדל עכשיו לעבוד את השם במצוות מעשיות ועבודות דקדושה באופן שיהיו מעשיו מרובין מחכמתו, כי לא המדרש העיקר אלא המעשה, כמו שמבואר לעיל, שצריכין להשליך את כל החכמות ולעבוד את השם יתברך בפשיטות ותמימות".

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
ממון ופרנסה

מעשה מבעל תפילה

בסיפור המעשה מבעל תפילה, מספר לנו רבינו על הטעות והמבוכה ששוררים בעולם עקב שבירת הכלים ונפילת הניצוצות, כאשר בני האדם

קרא עוד »
אורח חיים ג

צא מן התיבה

ליקוטי הלכות ג – הלכות שבת ז – סעיף סט כשהאדם רוצה לילך בדרכי התשובה צריך להיות לו שני בקיאות

קרא עוד »
כיסופים
תאמין שיכולים לתקן

ראשית ואחרית

רבי נתן אומר שעיקר האמונה צריכה להיות בהשגחה פרטית, כי כאשר הוא מאמין ויודע שהכל נעשה ברצונו ובהשגחתו הפרטית של

קרא עוד »
אור השמחה

תודה והודאה

אחד הגורמים הישירים והחשובים ביותר, המביאים את האדם לשמחה תמידית, הוא הכרת הטוב וההודיה, שפירושם להיות עירניים לאין- סוף טובות

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.