🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

שורש גבוה

נמצא שעיקר הטעות של בני העולם נובעת מכך שלממון יש כח גדול וחשיבות והוא נצרך למחיית האדם והתנהלותו בעולם הזה, על כן כולם נכספים אליו ורודפים אחריו. אבל רבינו הקדוש אומר שישנה סיבה עמוקה ונסתרת יותר למשיכה של בני האדם אחר הממון וכך הוא כותב בליקוטי מוהר”ן תורה ס”ח: “כל הנפשו”ת תאבים ומתאווים לממון, ולא לממון בלבד מתאווים ואוהבים אותו, אלא אפילו להאדם שיש לו הממון, דרך בני האדם למשוך אליו ולאהוב אותו, מחמת שיש לו ממון, כמו שאנו רואים בחוש, וכמו שכתוב: ואוהבי עשיר רבים.

וזה מחמת שהנפש באה ממקום עליון, שהממון בא ומשתלשל ומתהווה משם, כי בודאי התחלת המקום שמשתלשל משם הממון הוא בודאי בחינה קדושה ושפע קודש, ואחר כך נתגשם למטה, כדרך השתלשלות, ונתהווה ממון, ועל כן הנפש תאווה לממון, מחמת שהנפש באה מהמקום שהממון בא משם, אך צריך לבלי להתאוות לממון, כמבואר כבר כמה פעמים מגודל גנות תאוות הממון, רק להתאוות ולאהוב המקום שהממון בא ומשתלשל משם כנ”ל.

אם כך מסביר לנו רבינו שבאמת הממון יש לו שורש גבוה מאד, רק שהוא נמשך למטה לזה העולם, הוא מתגשם ונהפך לממון, על כן יש לו כח גדול מאוד וכל הנפשו”ת מתאוות אליו, אבל רבינו אומר שצריך להיזהר ולא להפוך את המשיכה לממון לתאווה ממש, כי האדם יכול לטעות ולעשו”ת את הסיבה לעיקר ולשכוח את מי שהביא לו את הממון ואת מי שנתן כח בממון לפעול את פעולתו.

הדרך להינצל מהתאווה זאת בוודאי לא פשוטה, כפי שמדגיש רבינו בסיפור, האדם צריך להתחזק באמונה ובידיעה שיש מי שמנהיג את העולם והוא קובע את פרנסתו בהשגחה פרטית ומדויקת, את האמונה הזאת צריך האדם להוריד לידי מעשים, להרבות בצדקה ובתפילה למי שהממון שלו. כאשר האדם נותן ממונו לצדקה ומרבה בתפילה להשם יתברך על פרנסתו, בזה הוא מוכיח שהוא לא שוכח את התכלית ואת מי שנתן לו את הממון וע”י זה הוא זוכה להינצל מהטעות של רוב בני העולם שהפכו את הממון מאמצעי לתכלית, כי זה אנו רואים בחוש שישנם רבים מבני העולם שיש להם כל ‘הון דעלמא’ והם עשירים מופלגים ועדיין רודפים ותאווים לממון.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
החילוף

פנימיות התורה

הבחינה השלישית של החילוף הנ”ל, בין הבן מלך לבן שפחה שנתחלפו, ישנו וקיים גם במחוזות הקדושה. כידוע ישנם בתורה ארבעה

קרא עוד »
כיסופים
שמחת המצוות

כשתהיה בשמחה

בתחילת הסיפור, ממעשה מ’שבעה בעטלירס’, אומר רבינו – אספר לכם איך היו שמחים. כלומר כאן בסיפור המעשה, מגלה לנו רבינו

קרא עוד »
המימד הנוסף

סוד הקשר

לאחר שהתוועדנו אל המשדר רב העוצמה, הקיים בתוכנו, שהוא למעשה נקודת אלוקות, הקיימת בכל אדם מישראל, ואיתה הוא מחובר אל

קרא עוד »
כיסופים
הידיעה והבחירה

ובחרת בחיים

כל העולם כולו עם כל אשר בו, הכל נברא רק בשביל האדם כידוע, ועיקר מעלת האדם שהוא גבוה מן הכל

קרא עוד »
כיסופים
הידיעה והבחירה

עיניים חדשות

מה שאנחנו רואים בעיניים ומרגישים בחוש, לא תמיד זה המציאות האמיתית, אנחנו יכולים לטעות בשפיטת הדברים ובהתייחסות שלנו אל המציאות,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.