🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

כבוד אלוקים הסתר דבר

את כבוד השם יתברך הגלוי כולם רואים, כי מלוא כל הארץ כבודו וכולם מבינים מקצת מגדולתו וחכמתו וחסדיו האין סופיים של השם יתברך, אבל את הכבוד הנסתר של השם יתברך, את הענווה ועוצם החסד והרחמים האין סופיים שלו, את זה לא כולם יודעים ומשיגים, רק במקומות הנמוכים והשפלים יכולים לגלות את עוצם רחמנותו וענוותנותו, שזה כביכול הכבוד הנסתר של השם יתברך כמו שנאמר “מלוא כל הארץ כבודו” דווקא בארציות.

כדי להשיג זאת, צריך האדם ראשית למעט בכבוד עצמו, כי אדם שמחזיק בישו”ת של עצמו וחושב שהוא כבר יודע הכל, והכל תלוי בהשתדלות שלו, ובמעשים וההצלחות, הרי שהוא לא נותן כביכול לקב”ה להתגלות אליו, כי הוא תולה את הכל בעצמו ובהישגים שלו, וכביכול הוא לא זקוק לעזרתו יתברך. כמו כן ידוע הדבר שהשם יתברך, לא שוכן עם גאים רק עם בני אדם ענווים שממעטים בכבוד עצמם. על כן, מי שרוצה באמת לגלות את הכבוד הנסתר של השם יתברך, צריך למעט בכבוד עצמו ואז זוכה להרבות בכבוד המקום וזוכה לכבוד אלוקים הסתר דבר.

בעניין זה של “למעט בכבוד עצמו” צריך האדם זהירות יתירה, כי מצד אחד, אנו יודעים שהאדם צריך להאמין בעצמו, להאמין בנקודה היקרה שלו, שהוא חשוב ויקר מאוד אצל השם יתברך וכל דבר שהוא זוכה לעשו”ת בקדושה, יש לזה ערך וחשיבות עליונים מאוד. ועוד רבינו הקדוש הזהיר על זה מאוד שהאדם צריך להאמין בעצמו וזה אחד מיסודות האמונה.

כי יכול מאוד להיות, שהאדם ימעט בכבוד עצמו ולא יעריך את עצמו ואת פעולותיו וזה יגרום לו לתהליך הפוך, ליפול בדעתו ולא למצוא את יכולותיו וזה היפך המכוון, כי מצד אחד האדם צריך לדעת ולהאמין שהכל מהשם יתברך והוא כאין וכאפס כנגדו יתברך, אך מצד שני להאמין שהקב”ה רוצה בו ובמעשיו והוא יקר מאוד אצלו יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
בשמחה תמיד

התם הקדוש

רבינו הקדוש מדבר הרבה מעניין השמחה וכל ספריו הקדושים מלאים בתורות ועצות כיצד לזכות לשמחה, הוא גם הזהיר אותנו בעניין

קרא עוד »
כיסופים
פשיטות ותמימות

אמונה פשוטה

אומר רבינו הקדוש “עיקר היהדות זה תמימות ופשיטות וחכמות אין צריכין כלל. כמובן שרבינו לא התכוון שאין האדם צריך לחכמה,

קרא עוד »
כיסופים
עזות וענווה

עיקר ההתפארות

עיקר ההתפארות של השם יתברך בישראל, הוא בעזות ובעקשנות שלהם, שהם עזים מאוד ועקשנים בעבודת השם ורוצים אותו יתברך, ולמרות

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!