🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

פשיטות ותמימות

אורח חיים ג – הלכות יום כיפור – הלכה ב – סעיף ג
ומבואר בדברי רבנו שצריכין להשליך כל מיני חכמות, לא מבעיה חכמות של שטות של סתם בני אדם אלא אפילו חכמות גמורות ואפילו מי שיש לו מוח גדול באמת כשמגיע לאיזה עבודה הוא צריך להשליך כל החכמות ולעסוק בעבודתו יתברך בפשיטות. כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה וכו'. ועיקר השכל הוא כשמעלה ליחות ושמנונית הגוף אל הדעת וכשנתרבה מוחו ודעתו אזי צריך שלא לעמוד ולסמוך על דעתו לבד, כי ע"י הדעת והחכמות של האדם יכול ליפול בטעויות גדולות ח"ו ויוכל ע"י חכמתו להטות לגמרי ח"ו מדרכי השם כי אסור לסמוך על דעתו וחכמתו לבד, רק עיקר השלימות הוא כל מה שנתרבה ונתוסף דעתו ומכיר ביותר בגדולת השם יתברך יראה להמשיך הדעת אל הלב בבחינת "וידע היום והשבות אל לבבך" שצריכין להמשיך הדעת אל הלב כמו ששמעתי מרבינו ז"ל שאמר כי הלא גם אומות העולם יש להם דעת וחכמות אך הדעת שלהם הוא בלא לב והעיקר להמשיך הדעת אל הלב בבחינת וידעת היום והשבות אל לבבך כנ"ל. היינו כשזוכה לאיזה דעת ימשיך הדעת אל הלב ויסתכל היטב בעצמו אם מעשיו עולים יפה כפי חכמתו ואם ליבו שלם עם השם שיתבטלו כל תאוות וחמדת הגוף כל מה שלב האדם חומד כולם יתבטלו נגדו יתברך, ולא יהיה לו שום תאוה וחמדה כלל רק להשם יתברך כי כך יפה לו כפי הדעת שזכה עכשיו להכיר בגדולתו יתברך וישתדל עכשיו לעבוד את השם במצוות מעשיות ועבודות דקדושה באופן שיהיו מעשיו מרובין מחכמתו כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה כמבואר לעיל שצריכין להשליך את כל החכמות ולעבוד את השם יתברך בפשיטות גמור, נמצא שכל מה שזוכה לדעת יותר ולהכיר יותר בגדולתו יתברך הוא ממשיך בכל פעם הדעת אל הלב והגוף ע"י שמשתדל לעשו"ת מעשים טובים ועבודות דקדושה כפי הדעת שזכה עכשיו וכל מה שיש לו דעת יותר עובד ביותר ועושה מעשים טובים ביותר בשביל השם יתברך בפשיטות גמור בלי שום חכמות ואינו נמשך אחר חכמתו להיות נשאר עם החכמות לבד כי זה עיקר עבודתו יתברך, כי עיקר התגלות מלכותו יתברך הוא רק ע"י מעשים טובים ומצוות מעשיות.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

בהדרגה ובמידה

את החיבור הנ"ל בין המוח והלב, בין המחשבות הטובות והרצונות אל המעשים, צריכים לעשו"ת בהדרגה ובמידה נכונה, כל אחד כפי הכלים

קרא עוד »
כיסופים

השגות אלוקות

החיבור וההתקשרות לצדיק האמת, מעבר לכך שהיא סוללת לאדם את הדרך ומלמדת אותו את רצון השם האמיתי, כל התיקון של האדם

קרא עוד »

הנוסחה

"כי בצלם אלוקים ברא את האדם". מהו אותו צלם? הרי ידוע שלבורא יתברך אין לו גוף ולא דמות הגוף, אלא מגלים

קרא עוד »

מוחין קדושים

  אורח חיים ב –  הלכות ברכת הפרות –  הלכה ד – סעיף יב לפעמים נתעורר האדם אל הקדושה ומתלהב ליבו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.