🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

שורש גבוה

נמצא שעיקר הטעות של בני העולם נובעת מכך שלממון יש כח גדול וחשיבות והוא נצרך למחיית האדם והתנהלותו בעולם הזה, על כן כולם נכספים אליו ורודפים אחריו. אבל רבינו הקדוש אומר שישנה סיבה עמוקה ונסתרת יותר למשיכה של בני האדם אחר הממון וכך הוא כותב בליקוטי מוהר”ן תורה ס”ח: “כל הנפשו”ת תאבים ומתאווים לממון, ולא לממון בלבד מתאווים ואוהבים אותו, אלא אפילו להאדם שיש לו הממון, דרך בני האדם למשוך אליו ולאהוב אותו, מחמת שיש לו ממון, כמו שאנו רואים בחוש, וכמו שכתוב: ואוהבי עשיר רבים.

וזה מחמת שהנפש באה ממקום עליון, שהממון בא ומשתלשל ומתהווה משם, כי בודאי התחלת המקום שמשתלשל משם הממון הוא בודאי בחינה קדושה ושפע קודש, ואחר כך נתגשם למטה, כדרך השתלשלות, ונתהווה ממון, ועל כן הנפש תאווה לממון, מחמת שהנפש באה מהמקום שהממון בא משם, אך צריך לבלי להתאוות לממון, כמבואר כבר כמה פעמים מגודל גנות תאוות הממון, רק להתאוות ולאהוב המקום שהממון בא ומשתלשל משם כנ”ל.

אם כך מסביר לנו רבינו שבאמת הממון יש לו שורש גבוה מאד, רק שהוא נמשך למטה לזה העולם, הוא מתגשם ונהפך לממון, על כן יש לו כח גדול מאוד וכל הנפשו”ת מתאוות אליו, אבל רבינו אומר שצריך להיזהר ולא להפוך את המשיכה לממון לתאווה ממש, כי האדם יכול לטעות ולעשו”ת את הסיבה לעיקר ולשכוח את מי שהביא לו את הממון ואת מי שנתן כח בממון לפעול את פעולתו.

הדרך להינצל מהתאווה זאת בוודאי לא פשוטה, כפי שמדגיש רבינו בסיפור, האדם צריך להתחזק באמונה ובידיעה שיש מי שמנהיג את העולם והוא קובע את פרנסתו בהשגחה פרטית ומדויקת, את האמונה הזאת צריך האדם להוריד לידי מעשים, להרבות בצדקה ובתפילה למי שהממון שלו. כאשר האדם נותן ממונו לצדקה ומרבה בתפילה להשם יתברך על פרנסתו, בזה הוא מוכיח שהוא לא שוכח את התכלית ואת מי שנתן לו את הממון וע”י זה הוא זוכה להינצל מהטעות של רוב בני העולם שהפכו את הממון מאמצעי לתכלית, כי זה אנו רואים בחוש שישנם רבים מבני העולם שיש להם כל ‘הון דעלמא’ והם עשירים מופלגים ועדיין רודפים ותאווים לממון.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
רחמים רבים

מה תצעק אלי

יכולים אנו לראות את העניין הזה אצל משה רבינו ובני ישראל כשעמדו לפני ים סוף, כאשר המצרים רדפו אחריהם והם

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

סמכו על כוחי הגדול

בתחילת הפרק דיברנו על כך שהאדם צריך למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום, כי מי שרודף אחר הכבוד אינו זוכה

קרא עוד »
כיסופים
החילוף

פנימיות התורה

הבחינה השלישית של החילוף הנ”ל, בין הבן מלך לבן שפחה שנתחלפו, ישנו וקיים גם במחוזות הקדושה. כידוע ישנם בתורה ארבעה

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.