🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כיסופים

סמכו על כוחי הגדול

בתחילת הפרק דיברנו על כך שהאדם צריך למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום, כי מי שרודף אחר הכבוד אינו זוכה לכבוד אלוקים אלא לכבוד של מלכים, שנאמר בו: כבוד מלכים חקור דבר והכל חוקרים אחריו ושואלים: מי הוא זה ואיזהו, שחולקים לו כבוד הזה וחולקים עליו, שאומרים שאינו ראוי לכבוד הזה.

על פי הנאמר לעיל אפשר לשאול שאלה גדולה ותמיהה עצומה, הרי אנחנו יודעים שעיקר הגדולה של הצדיקים הוא מידת הענווה שיש בהם, שהם שפלים ונמאסים בעיניהם ומחשיבים עצמם יותר קטנים אפילו מהפחות שבפחותים שבישראל, כמו שנאמר על משה רבינו והאיש משה עניו יותר מכל אדם על אשר על פני האדמה. ואם כך, כיצד זה יתכן שדווקא על הצדיקים הגדולים במעלה מאוד כמו משה רבינו, האר”י, הבעל שם טוב, רבינו הקדוש ועוד צדיקים עצומים, דווקא עליהם קמים בני אדם וחוקרים אחר כבודם וחולקים עליהם, הרי רבינו אומר בפירוש שמי שרודף אחר הכבוד אזי אנשים חוקרים אחריו והרי אנו יודעים שצדיקים אלו היו בתכלית הענווה והשפלות ואם כך כיצד היתה עליהם מחלוקת כל כך גדולה.

ועוד נשאל הרי אנו יודעים את אמירותיו הגדולות של רבינו הקדוש, סימכו על כוחי הגדול, אותי צריכים כל הצדיקים, אני רופא הנפשות, ניצחתי ואנצח. כמו כן רבי שמעון בר יוחאי שאמר שהוא יכול לפטור את כל העולם מן הדין. ואם הצדיק הוא בטל ומבוטל אליו יתברך ונמצא בתכלית השפלות והענווה, איך זה מסתדר עם העובדה שהוא מדבר דיבורים גבוהים כאלו שנשמעים הפך הענווה.

כדי להבין זאת, אנו צריכים להביא משל: משל למלך אחד שהיה שולט על מדינות רבות. פעם אחת שמע המלך שבאחת המדינות פרצה מגפה ויש בה הרבה חולים במצב קשה. מה עשה המלך, אמר לרופא האישי שלו שיארוז את חפציו וילך לאותה המדינה וינסה לרפא את החולים. רופא המלך נסע לאותה מדינה מצא לו בית להתאכסן בו ונשאר שם כשבוע ימים. לאחר שבוע ראה הרופא שאף חולה לא מגיע אליו ולא מבקש את עזרתו, מה עשה, ארז את חפציו וחזר למלך.

כשהגיע לארמון שאל אותו המלך אם הצליח במשימתו, אמר לו הרופא שהוא אכן הגיע אל המדינה והתיישב שם אבל אף אחד לא בא אליו לקבל את עזרתו. קצף עליו המלך ואמר לו טיפש שכמוך, היית צריך להכריז בכל המדינה שאתה הרופא האישי של המלך ויש בידך את הכח ואת התרופות לעזור להם ולרפא אותם.

כך גם רבינו הקדוש, בוודאי שהוא נמצא בתכלית הענווה והשפלות שאין אחריה והוא מבוטל אל האין סוף ברוך הוא, אבל כל תכליתם של הצדיקים הגדולים וכל עבודתם בזה העולם הוא לקרב את נפשו”ת ישראל להשם יתברך, לתת להם עצות ודרך בעבודת השם, לתקן ולרפאות את נפשם. אם כך, צריכים עם ישראל להכיר בגדולתם ובכוחם הגדול, ואם הצדיק לא יכריז על עצמו שהוא רופא הנפשו”ת וכולם צריכים אליו, כיצד ידעו ישראל מכוחו הגדול.

אם כן, צדיקים שאינם נמצאים במדרגת הצדיק יסוד עולם ועניינם הוא לא לתקן ולרפא את נפשו”ת ישראל, יכולים לעבוד את השם יתברך בצנעה ובענווה, אבל הצדיק הגדול במעלה, שזה כל עניינו בעולם חייב ללכת בדרך הזאת, ועל כן יש גם עליו מחלוקת גדולה כי בני האדם חושבים בדעתם הפחותה שזה הצדיק מרבה את כבודו האישי ומתעסק עם אנשים פחותים במעלה, ואזי הם חולקים אחריו וחוקרים על כבודו, אבל האמת שהצדיק הגדול במעלה מוכן לסבול מחלוקות וביזיונות ושפיכות דמים הרבה, רק כדי לעזור לנפשו”ת ישראל ולקרב אותם אליו יתברך, כי הוא יודע שזה עיקר שעשועיו ותענוגיו יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

המימד הנוסף

סוד הקשר

לאחר שהתוועדנו אל המשדר רב העוצמה, הקיים בתוכנו, שהוא למעשה נקודת אלוקות, הקיימת בכל אדם מישראל, ואיתה הוא מחובר אל

קרא עוד »
כיסופים
הנקודה הקדושה

אזמרה

אחת התורות החשובות של רבינו הקדוש, היא תורה רפ”ב בליקוטי מוהר”ן הנקראת תורת ‘אזמרה’, בתורה זאת רבינו מלמד אותנו כיצד

קרא עוד »
כיסופים
התחדשות

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של ‘הזדקנות’, שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

ויגבה ליבו

רבי נתן מבאר עניין זה היטב, בליקוטי הלכות, אורח חיים א’, הלכות ברכת השחר ג’, סעיף ה’ וזה לשונו: “צריך

קרא עוד »
כיסופים
התקשרות לצדיק האמת

אפויים בליבי

אומר רבינו הקדוש- ישנם שלשה כיתות במקורבים אלי, כיתה אחת הם אלו ש’באים לקבל שיריים’ כלומר באים לקבל ישועות וצרכי

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!