🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

מעלה עליונה מן הכל

בסיפור המעשה 'מאבדת בת מלך' אנו רואים את המשנה למלכות שיוצא לחפש את בת המלך האבודה, הוא מוצא אותה במבצר  ושואל אותה "איך אני יכול להוציא אותך?" אז היא עונה לו ש"אי אפשר לך להוציא אותי כי אם כשתהיה בוחר לך מקום ותהיה יושב שם שנה אחת וכל השנה תתגעגע אחרי להוציא אותי, וכל זמן שיהיה לך פנאי תהיה רק מתגעגע ומבקש ומצפה להוציא אותי".

המשנה למלכות הוא כל אחד מאיתנו שנשלח לעולם לחפש את הבת מלך האבודה, שהיא נקודת הנשמה הפנימית, האמונה הקדושה, השם יתברך. שהיא למעשה כלואה במבצר של כל ענייני העולם הזה ותאוותיו, כדי להוציא את הבת מלך מאותו מבצר, כדי שהאדם יוכל לגלות את הנקודה הקדושה שבו, את האמונה ואת השם יתברך, רבינו נותן לנו כאן את העצה הגדולה והעיקרית מכולם שזה- הרצונות הכיסופין וההתבודדות.

אומר רבינו, ש"התבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל" דהיינו שיקבע לעצמו זמן מיוחד בכל יום ושם ישיח את ליבו לפני השם יתברך ויבטא את הרצונות והשאיפות שלו בפה מלא. כמו כן רבינו מוסיף ואומר שהאדם צריך ליישב את דעתו מה התכלית מכל התאוות ומכל עניני העולם הזה, הן תאוות הנכנסות לגוף והן תאוות שחוץ לגוף, כגון כבוד ואז בודאי ישוב אל השם.

כמו שאמרנו ההתבודדות היא לא רק עצה להתחבר ולהתקשר אל השם יתברך בתפילות, בכיסופים ודיבורים טובים, יש לה גם עניין חשוב של ישוב הדעת, בזמן הזה אני יכול לברר לעצמי, מה הן הרצונות האמיתיים שלי, מה באמת אני רוצה ואל מה אני נכסף באמת. כי אדם שטרוד כל הזמן בטרדות החיים לא תמיד יודע ומודע למה שמוביל אותו במהלך חייו, על כן האדם חייב לעשו"ת מדי פעם ישוב הדעת אמיתי ולברר לעצמו את מצבו, את רצונותיו האמיתיים, וכאשר הוא מזהה אותם, הוא יכול לבטא אותם בתפילות ובדיבורים לפני השם יתברך.

זו היא המעלה הגדולה מן הכל, ההתבודדות, כאן האדם מברר לעצמו את מצבו האמיתי את רצונותיו, כאן הוא מבטא אותם במילים, בתפילה להשם יתברך. זה למעשה נקודת הכוח העיקרית שמניעה את האדם להתעלות ועל כן רבינו השתמש במילה מעלה עליונה, כי היא מעלה את האדם למדרגות עליונות במדרגות הקדושה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
מעלה עליונה וגדולה מן הכל

מעלה עליונה

מדברי רבי נתן אנו יכולים ללמוד שבודאי כל תפלה ותפילה שהאדם משיח את ליבו לפני השם יתברך היא יקרה וחשובה

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

עיקר הניסיון

זה הוא עיקר הניסיון של בני העולם לבחור במה הם מאמינים, בממון שכביכול נראה שמספק להם את כל צרכיהם או

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

כבוד אלוקים הסתר דבר

את כבוד השם יתברך הגלוי כולם רואים, כי מלוא כל הארץ כבודו וכולם מבינים מקצת מגדולתו וחכמתו וחסדיו האין סופיים

קרא עוד »
מודעות עצמית

התת-מודע

התודעה העצמית של האדם מתחלקת לשלושה רבדים – המודע, התת-מודע והעל- מודע. אנו נתחיל ונעסוק ברובד הפנימי והנסתר יותר של

קרא עוד »
כיסופים
בשמחה תמיד

ההר והמעיין

ישנו עוד סיפור שבו רבינו מסביר לנו את הרעיון של הרצונות והכיסופין וזה נמצא בסיפור המעשה מ'השבעה בעטלירס', במעשה של

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.