🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

כבוד אלוקים הסתר דבר

את כבוד השם יתברך הגלוי כולם רואים, כי מלוא כל הארץ כבודו וכולם מבינים מקצת מגדולתו וחכמתו וחסדיו האין סופיים של השם יתברך, אבל את הכבוד הנסתר של השם יתברך, את הענווה ועוצם החסד והרחמים האין סופיים שלו, את זה לא כולם יודעים ומשיגים, רק במקומות הנמוכים והשפלים יכולים לגלות את עוצם רחמנותו וענוותנותו, שזה כביכול הכבוד הנסתר של השם יתברך כמו שנאמר "מלוא כל הארץ כבודו" דווקא בארציות.

כדי להשיג זאת, צריך האדם ראשית למעט בכבוד עצמו, כי אדם שמחזיק בישו"ת של עצמו וחושב שהוא כבר יודע הכל, והכל תלוי בהשתדלות שלו, ובמעשים וההצלחות, הרי שהוא לא נותן כביכול לקב"ה להתגלות אליו, כי הוא תולה את הכל בעצמו ובהישגים שלו, וכביכול הוא לא זקוק לעזרתו יתברך. כמו כן ידוע הדבר שהשם יתברך, לא שוכן עם גאים רק עם בני אדם ענווים שממעטים בכבוד עצמם. על כן, מי שרוצה באמת לגלות את הכבוד הנסתר של השם יתברך, צריך למעט בכבוד עצמו ואז זוכה להרבות בכבוד המקום וזוכה לכבוד אלוקים הסתר דבר.

בעניין זה של "למעט בכבוד עצמו" צריך האדם זהירות יתירה, כי מצד אחד, אנו יודעים שהאדם צריך להאמין בעצמו, להאמין בנקודה היקרה שלו, שהוא חשוב ויקר מאוד אצל השם יתברך וכל דבר שהוא זוכה לעשו"ת בקדושה, יש לזה ערך וחשיבות עליונים מאוד. ועוד רבינו הקדוש הזהיר על זה מאוד שהאדם צריך להאמין בעצמו וזה אחד מיסודות האמונה.

כי יכול מאוד להיות, שהאדם ימעט בכבוד עצמו ולא יעריך את עצמו ואת פעולותיו וזה יגרום לו לתהליך הפוך, ליפול בדעתו ולא למצוא את יכולותיו וזה היפך המכוון, כי מצד אחד האדם צריך לדעת ולהאמין שהכל מהשם יתברך והוא כאין וכאפס כנגדו יתברך, אך מצד שני להאמין שהקב"ה רוצה בו ובמעשיו והוא יקר מאוד אצלו יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כוונת המילה

מעלה עליונה מן הכל

אמר רבי נחמן מברסלב: "התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל וכל גדולי הצדיקים לא הגיעו למדרגתם, כי אם ע"י שהתמידו

קרא עוד »
כיסופים
החילוף

כח המדמה

עד כאן הסברנו על החילוף הראשון שנעשה בעולם, החילוף בין הגוף לנשמה בין העולם הזה לתכלית הנצחית. לכאורה אנחנו יכולים

קרא עוד »
כיסופים
קדושת המחשבה

הצייר של המידות

גלוי וידוע עוצם חשיבות והמעלה של קדושת המחשבה, שהיא בעצם השורש והיסוד לכל פעולות האדם, דיבוריו ומעשיו, כי הכל תלוי

קרא עוד »
כיסופים
להרבות בכבוד המקום

כבוד אלוקים הסתר דבר

את כבוד השם יתברך הגלוי כולם רואים, כי מלוא כל הארץ כבודו וכולם מבינים מקצת מגדולתו וחכמתו וחסדיו האין סופיים

קרא עוד »

כח המדמה

  אורח חיים ב- הלכות ברכת הריח ד – סעיף יד דע כי כח המדמה הוא בחינת הממוצע בין הגשמיות

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.