🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

חדשים לבקרים רבה אמונתך

אורח חיים ג – הלכות ר"ח – הלכה ז – סעיף יז
כי היצר הרע נקרא מלך זקן וכסיל, שעושה את האדם זקן וכסיל. כי זה עיקר ההתרחקות שמרחיק היצר הרע את האדם מגדול ועד קטן ע"י שמפיל עליו זקנה דס"א מה שנדמה לכל אחד כאילו הכל מתנהג כסדר והוא כבר זקן בדרכיו שבקדושה, וכן להפך לאילו המרוחקים מראה הבעל דבר שכבר נזדקנו בחטאיהם ואין להם אמונה שיוכלו לשנות את מעשיהם ולחזור מני חושך. והכל ע"י המלך זקן וכסיל שהוא היצר הרע המפיל עליהם זיקנה. ועל כן כל התיקון הוא ע"י הצדיקים החכמים האמתיים המתחדשים כנשר בחינת קווי השם יחליפו כח. כי הם מתגברים בעבודתם בכל יום מחדש כאילו עדיין לא התחילו שום התחלה בעבודת השם יתברך ותורתו ומתחדשים בכל עת ומשיגים גדולת הבורא יתברך בכל יום ובכל עת מחדש, וע"י זה מחברים ספרים קדושים חדשים בכל עת, כי כל הספרים הקדושים באים לבאר ולגלות גדולת התורה הקדושה שהיא גדולת הבורא יתברך וגדולת קדושת ישראל. ועל כן הם משיגין וממשיכין חסדים חדשים בכל יום ובכל עת שמשם עיקר התקוה להתחדש ולזכות לתשובה אפילו הרחוקים מאוד מאוד שכמעט כמעט אבדה תקותם, בפרט בגלות האחרון הארוך והמר הזה שהעיקר הוא גלות הנפש. וכן צעק דוד המלך "יומם ולילה תכבד עלי ידיך" עד שאמר "ואומר אבד נצחי ותוחלתי מהשם" כי לפי הנראה לדעת האדם כבר אבד נצחו ותוחלתו ותקותו. אך מיד מחזק נפשו ואומר "זאת אשיב אל ליבי, על כן אוחיל וכו', חסדי השם כי לא תמו כי לא כלו רחמיו" מאחר שחסדיו ורחמיו של השם יתברך אינם תמים ואינם כלים לעולם, על כן בודאי יש תקוה לחסדיו ורחמיו גם עתה, אחר כל הקלקולים הרבים שקלקלנו. אך כל זה עדיין אינו מספיק לנחם ולחזק את עצמו מריבוי ההתגברות והמרירות אך עיקר התקוה הוא מה שאומר אח"כ "חדשים לבקרים רבה אמונתך" ופירש רש"י שהחסדים מתחדשים בכל בוקר. ורק זה כל נחמתינו ותקותינו מה שהשם יתברך מחדש חסדים חדשים ונפלאים בכל יום שעל ידם עיקר חידוש מעשה בראשית כמו שנאמר "ובטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית" וכל זה ממשיכין עלינו הצדיקים הגדולים הנ"ל המתחדשים בכל יום ומתחילין מחדש בכל עת והם ממשיכין עלינו חסדים חדשים בכל יום ומבטלים הזקנה דס"א שמשם כל כח היצר הרע.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

התבוננות

לאחר שראינו את גודל מעלת כח הציור בדברי חז"ל הקדושים, אנו רוצים לקחת את כח הדמיון והציור ולהשתמש בו לצרכינו אנו

קרא עוד »

טהרת המחשבה

אורח חיים א – הלכות תפילין הלכה ו –  סעיף לב כי עיקר הטהרה מפגם הברית הוא ע"י טהרת המחשבה, שכל

קרא עוד »

רצון יראיו יעשה

רבותינו הקדושים הרחיקו לכת ואמרו: "רצון יראיו יעשה". החוק שאנו לומדים פה תקף גם לבני אדם, אשר אינם יראי השם ואם

קרא עוד »
כיסופים

מעל הזמן והמקום

וכל זה נמשך ונאחז רק מבחינת הזמן והמקום, כי השם יתברך הוא למעלה מהזמן והמקום וישראל עלה במחשבה תחילה וקב"ה ואורייתא

קרא עוד »
כיסופים

עקשנות בתפילה

מבואר רבות בספרי רבינו כמה האדם צריך להתעקש ולהרבות בתפילה ותחנונים, שבזה הוא צריך להשקיע את עיקר ה'עזות דקדושה' שלו ולא

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.