🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

והשבות אל לבבך

כותב רבי נותן בליקוטי הלכות, אורח חיים ג', הלכות יום כיפור ב' וזה לשונו: "מבואר בדברי רבינו ז"ל שצריכין להשליך כל מיני חכמות, לא מבעיא חכמות של שטות של סתם בני אדם אלא אפילו חכמות גמורות, ואפילו מי שיש לו מוח גדול באמת ויודע בגדולת השם יתברך, כשמגיע לאיזו עבודה הוא צריך להשליך כל החכמות ולעסוק בעבודתו יתברך בפשיטות ובתמימות 'כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה'".

וכשנתרבה מוחו ודעתו אזי צריך שלא יעמוד ויסמוך על דעתו לבד, אדרבא כי ע"י הדעת והחכמות של האדם יכול ליפול בטעויות גדולות ח"ו, ויוכל ע"י חכמתו להטות לגמרי ח"ו מדרכי השם, כי אסור לסמוך על דעתו וחכמתו לבד, רק עיקר השלמות היא שכל מה שנתרבה ונתווסף דעתו יותר, ומכיר יותר בגדולת השם יתברך, יראה להמשיך הדעת אל הלב בבחינת "וידעת היום והשבות אל לבבך".

כי צריך להמשיך הדעת אל הלב, כמו ששמעתי מרבינו ז"ל שאמר "הלא גם אומות העולם יש להם דעת וחכמה, אך הדעת שלהם הוא בלא לב והעיקר להמשיך הדעת אל הלב בבחינת "וידעת היום והשבות אל לבבך". היינו כשזוכה לאיזה דעת, יסתכל היטב בעצמו אם מעשיו עולים יפה כפי חכמתו, ואם ליבו שלם עם השם יתברך, ויבטל כל תאוות וחמדת הגוף, מה שלב האדם חומד, כולם יתבטלו כנגדו יתברך ולא יהיה לו שום תאווה וחמדה כלל, רק להשם יתברך, כי כך יפה לו כפי הדעת שזכה עכשיו להכיר בגדולתו יתברך, וישתדל עכשיו לעבוד את השם במצוות מעשיות ועבודות דקדושה באופן שיהיו מעשיו מרובין מחכמתו, כי לא המדרש העיקר אלא המעשה, כמו שמבואר לעיל, שצריכין להשליך את כל החכמות ולעבוד את השם יתברך בפשיטות ותמימות".

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
הנקודה הקדושה

בניין המשכן

נקודה הקדושה שצריך כל אחד לחפש ולמצוא בעצמו חשובה ויקרה עד מאוד כפי שהרחבנו בפרק הנ"ל, אך מעבר לכך שהחיפוש

קרא עוד »
התבוננות

אהבה ויראה

אומר הנביא: "ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו, ישראל לא ידע, עמי לא התבונן". חוסר הידיעה בהשם יתברך נובעת- מ"עמי

קרא עוד »
כיסופים
עזות וענווה

סימני ביצים

את העניין הזה מבאר רבי נתן היטב בליקוטי הלכות, הלכות ביצים ד' וזה לשונו: "וזה בחינת סימני ביצים, שנתנו חז"ל

קרא עוד »
אורח חיים ג

יראה לטובה

אורח חיים ג – הלכות פסח – הלכה ט – סעיף טז וכלל הדבר כי האדם צריך להזהר מאוד להמשיך

קרא עוד »
כיסופים
השגות אלוקות

בדרך חדשה

אומר רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א: "אני מוליך אתכם בדרך חדשה שלא הלך בה אדם מעולם, הפחות שבאנשי אני

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.