🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

מעל הזמן והמקום

וכל זה נמשך ונאחז רק מבחינת הזמן והמקום, כי השם יתברך הוא למעלה מהזמן והמקום וישראל עלה במחשבה תחילה וקב"ה ואורייתא וישראל כולא חד, ועל כן ישראל הם גם למעלה מהזמן והמקום. וכל עבודת ישראל בזה העולם הגשמי שהוא בזמן ומקום, הוא רק שיזכו להעלות ולקשר את בחינת המקום וזמן לבחינת למעלה מהזמן והמקום, דהיינו להעלות ולקשר ולכלול כל הבריאה כולה אל השם יתברך שהוא למעלה מהזמן והמקום.

והעיקר הוא ע"י אמונה, שאנו מאמינים בו יתברך שהוא ברא הכל ברצונו וכל הזמן והמקום נמשך רק ממנו יתברך. וזה בחינת ביטחון, כי באמת עיקר העצבות ודאגת הפרנסה הוא מחמת שאין לו ביטחון בהשם יתברך ועיקר הפגם וחיסרון הביטחון נמשך רק מבחינת הזמן והמקום, כי באמת השם יתברך משפיע שפעו הטוב תמיד בלי הפסק רגע, רק כשהשפע בא לזה העולם הגשמי הוא חייב להתלבש במקום  וזמן. ומחמת זה עיקר דאגת הפרנסה מחמת שלפעמים נתעכב השפע של הפרנסה ועל כן עולה דאגת הפרנסה על ליבו ודואג מה יאכל למחר ומחמת זה הוא רודף אחר פרנסתו ביגיעות גדולות וסוף כל סוף אינו משיג פרנסתו כי אם כשיבוא עתו וזמנו.

כי אם היה לו שכל אמיתי והיה מאמין בהשם יתברך שהכל ממנו, רק שצריכין להמתין עד שיבוא זמנו ועתו,  לא היה רץ כל כך אחר פרנסתו, כי השם יתברך יתן לו פרנסתו בעתו בסיבה קלה, רק צריך בהכרח שיעשה האדם עבודה קלה בשביל הפרנסה, כמו שנאמר "וברכתיך בכל אשר תעשה" כי צריך כלי וצינור להמשיך השפע, אבל באמת אין העסק עיקר כלל רק הכל בהשגחת השם יתברך וברכתו.

רבי נתן מדגיש את העובדה שהפרנסה אינה תלויה כלל בכמות היגיעה והמאמץ של האדם אלא בהשגחת השם יתברך וברכתו, וזה אנחנו יכולים לראות בחוש שישנם אנשים שיגעים ומתאמצים ומאומה לא ישאו בידם, לעומת יש כאלו שבסיבה קלה והתאמצות מועטה זוכים להרבה ממון.

אבל צריך להדגיש את העובדה שהברכה של האדם לא תלויה בכמות הממון שיש לו, כי ישנם בני אדם שהם בעלי ממון הרבה אבל כל ימיהם כעס ומכאובות ודאגות ואם כך מה התועלת שיש להם בממון, לעומתם ישנם כאלו שפרנסתם באה להם בקושי אבל הם שמחים ושלווים בחייהם, כי הקב"ה יודע בדיוק את כמות הממון שהאדם צריך לתועלתו ולתכליתו הנצחי, כי יש בני אדם שניסיון העושר יכול להזיק להם, לעומתם יש כאלו שהעניות יכולה להעביר אותם על דעתם, והכל כפי הידוע ליודע תעלומות, כל אחד לפי עניינו ותיקונו הנצחי.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
פשיטות ותמימות

אמונה פשוטה

אומר רבינו הקדוש "עיקר היהדות זה תמימות ופשיטות וחכמות אין צריכין כלל. כמובן שרבינו לא התכוון שאין האדם צריך לחכמה,

קרא עוד »
אור השמחה

דרכים להגיע לשמחה

קודם שנעסוק בדרכים, בעצות ובהסתכלות הנכונה, המביאה לידי שמחה, רוצים אנו להזכיר במספר מילים את הסיבות המביאות את האדם לחוסר

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.