🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
כיסופים

לחם בזיון

כידוע עיקר תכלית הבריאה וכל העולמות ועיקר סיבת ירידת הנשמה לעולם הזה, היה בשביל שלא תאכל 'נהמא דכיסופא', כלומר שלא יהיה לה לחם בזיון, כי בתחילה היו הנשמות נהנות ומקבלות מהטוב האין סופי של הבורא יתברך מבלי שיעשו דבר מצידם, ועל כן היו מרגישים הרגשה של בושה, כמו עני שמקבל כל הזמן מהעשיר בחסד חינם ולא יכול לעשו"ת דבר כדי להחזיר על הטובה שניתנה לו.

על כן הוריד השם יתברך את הנשמה לזה העולם, שתזכה בזכות מעשיה בדין ובמשפט בשכר המוכן לה ולא תתבייש לקבל את ההטבה שהשם יתברך עתיד להיטיב לה.

אם כך הם פני הדברים, נשארת עדיין הקושיה בעינה, אם השם יתברך לא יתחשב במידת המשפט וירחם עלינו ברחמים רבים, הרי שכוונת הבריאה לא תתקיים ואז כביכול עדיין תתלווה הרגשת הבושה לאדם, כי ירחמו עליו ויתנו לו רק בזכות החסד חינם של השם יתברך ורחמיו הגדולים אבל לפי מעשיו הוא באמת אינו ראוי לכך.

אלא כדי להסביר את הדברים, עלפי מיעוט הבנתנו, אנחנו חייבים לומר שישנה תכלית גבוהה יותר מזה שהשם יתברך ברא את העולם כדי שהנשמות לא יתבישו לקבל את ההטבות של השם יתברך. וזה מה שכותב הזוהר הקדוש, שעיקר בריאת העולם היה כדי שיכירו אותו יתברך ויאמינו בו כמו שנאמר "בגין דישתמודעין לה", כלומר שהשם יתברך ברא את כל העולמות כולן כדי לגלות את מידותיו חכמתו ויכולותיו האין סופיים ולהוציאם מן הכח אל הפועל ובעיקר כדי שעם ישראל שהוא תכלית הבריאה יכירו אותו ויאמינו בו.

נמצא, שעצם זה שהאדם הגיע למדרגה כזאת שהוא מאמין שהרחמים של השם יתברך הם בלא גבול, וכמו כן הוא מאמין בהשם יתברך ובוטח בו שהוא יכול לרחם עליו ולהושיע אותו אפילו שאינו ראוי לכך, הרי שבזה הוא מחובר אל התכלית היותר גבוהה מקבלת השכר בלי בושה, כי כעת הוא משיג את החסדים והרחמים היותר גדולים של השם יתברך, ועל כן הוא גם ראוי להיוושע מבלי שהדבר יזיק לו במקום אחר.

כמו כן, עצם זה שהאדם מתפלל ומבקש ומאמין בו יתברך, זה יוצר לאדם כלים ונקודות זכות שעל ידם יוכל לקבל את הישועה, ובזה בעצמו הוא מסיר את הקטרוג ואת מידת הדין וזוכה לרחמים הרבים. על כן זו היא סיבה נוספת לשאלה מדוע האדם צריך להתפלל לרחמים וישועה אף על פי שהוא יודע שכל מה שהשם יתברך עושה לטובה הוא עושה, כי ע"י התפילה, הביטחון והאמונה ברחמים הגדולים של השם יתברך הוא גם זוכה שהרחמים הללו יהיו נגלים ומובנים גם לאדם עצמו.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

אורח חיים ג

צא מן התיבה

ליקוטי הלכות ג – הלכות שבת ז – סעיף סט כשהאדם רוצה לילך בדרכי התשובה צריך להיות לו שני בקיאות

קרא עוד »
אור השמחה

השמח בחלקו!

בפרק אבות, פרק ד' פסוק כ"ח, אומר רבי אלעזר: "הקנאה והתאווה והכבוד, מוציאין את האדם מן העולם". והנה אנו רואים

קרא עוד »
כיסופים
ממון ופרנסה

לחפש את הצדיק

כמובן שישנן עוד סיבות רבות וסגולות ועצות לעניין הפרנסה והממון, כיצד יוכל האדם להינצל מתאווה זאת ולחיות את ימיו בשפע

קרא עוד »
כיסופים
מעלה עליונה וגדולה מן הכל

מעלה עליונה

מדברי רבי נתן אנו יכולים ללמוד שבודאי כל תפלה ותפילה שהאדם משיח את ליבו לפני השם יתברך היא יקרה וחשובה

קרא עוד »
אורח חיים ג

קיבוץ הנדחים

אורח חיים ג – הלכות ראש השנה – הלכה ד – סעיף ב השופר מקבץ כל הנידחים והנאבדים כמו שנאמר

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.