🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

קיבוץ הנדחים

אורח חיים ג – הלכות ראש השנה – הלכה ד – סעיף ב
השופר מקבץ כל הנידחים והנאבדים כמו שנאמר “והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים והנדחים וכו'”. כי באמת יש בני אדם שרחוקים מאוד מאוד מהשם יתברך בתכלית הריחוק ומונחים בשאול תחתיות ממש, וכשמתעוררים ורוצים לעשו”ת תשובה, אין להם שום עצה ותחבולה וצריכים רק לקיים בחינת דם להשם וצריכים לצעוק מעומק הלב להשם יתברך בבחינת קול שופר ועל ידי זה יכולים להתקרב ולחזור להשם יתברך אפילו הרחוקים מאוד כי השם יתברך מלא רחמים, ואף על פי שהם רחוקים כל כך עד שאינם יכולים לדבר שום דיבור הגון לפני השם יתברך אף על פי כן הם מחויבים לבלי לייאש עצמם חס ושלום רק לצפות לתשועת השם. כי בתחילת התשובה שאז אי אפשר לדבר שום דיבור וצריכין רק לידום ולשתוק ואז קוראין אליו יתברך רק בקול לבד שזה בחינת דום להשם והתחולל לו, שמייחלים ומצפים אליו יתברך כעיני עבדים אל יד אדוניהם וקוראים אליו מעומק הלב לבד בלי שום דיבור בבחינת ממעמקים קראתיך השם, וזה בחינת קול שופר כי עיקר בחינת השופר הוא בחינת בושה כמו שנאמר “היתקע שופר בעיר והעם לא יחרדו” והיראה היא בושה בחינת “ירא בושת” והבושה זה שסובלין חרפות ובושו”ת ומתביישין על חטאם ואין להם פה לדבר, רק דוממים להשם ומייחלים אליו יתברך על כל מה שעובר עליהם. כי צריכין לעשו”ת עצמו כבהמה שאין לה פה לדבר וע”י זאת השתיקה והדמימה השם יתברך מרחם עליו וזוכה ע”י השתיקה זו לתשובה שהיא בחינת כתר שהוא למעלה מהדיבור.
וזה עיקר התשובה שזוכין שיתהפך הירידה לעשייה דהיינו מה שנפגם הדיבור ויצא מגדר האדם לגדר בהמה ע”י מעשה הבהמיות שעשה וע”י שמכיר את מקומו ושותק על כל מה שעובר עליו ואינו מקשה קושיות על מה שמתנהג עימו השם יתברך ואין לו פה להשיב, ע”י דמימה ושתיקה זו השם יתברך מרחם עליו וזוכה לעלות בתכלית העליה כי זוכה לתשובה שהיא בחינת כתר בחינת שתיקה שלמעלה מהציבור וכשזוכה לעלות לשם אזי חוזר ונעשה אדם כנ”ל ואז בוודאי חוזר ונבנה הדיבור בשלימות כי גדר האדם הוא הדיבור.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

צא מן התיבה

ליקוטי הלכות ג – הלכות שבת ז – סעיף סט כשהאדם רוצה לילך בדרכי התשובה צריך להיות לו שני בקיאות הינו

קרא עוד »
כיסופים

תכלית העליה

כמו כן עיקר הנפילה של האדם כאשר הוא נמצא במקומות הנמוכים, יכול לנבוע גם כן מגאווה, מכיוון שהוא אינו משלים עם

קרא עוד »

הממוצע המחבר

כח הדמיון הוא למעשה הממוצע המחבר בין החלק הרוחני שבאדם לבין החלק הגשמי שבו. הנשמה שבאה מעולמות עליונים מקבלת נתונים ותרגום

קרא עוד »

הכלים

לאחר שלמדנו על עניינו של תת-המודע ועל שני הנתיבים הקיימים לנקותו ולהצמיחו מחדש, אנו צריכים כעת את הכלים ואת ההדרכה כיצד

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.