🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של 'הזדקנות', שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו מדרגה שבה הם חושבים שאין להם כבר יותר מה להשיג ולהשתנות והם כבר כביכול יודעים ומכירים הכל, ורבינו הקדוש קורא על זה תיגר מאוד ואומר שאסור לו לאדם לעמוד על מדרגה אחת אלא תמיד הוא צריך לשאוף ולעלות במדרגות הקדושה, וגם הוא בעצמו היה מתחיל אפילו ביום אחד כמה וכמה פעמים התחלה חדשה ובסוף ימיו אמר שמכיוון שהוא לא יכול לעלות לעוד מדרגות חדשו"ת עם זה הגוף הגשמי, הוא כוסף ומשתוקק להפשיט מעליו את הגוף כדי שיוכל להמשיך ולהתעלות.

כי בוודאי לגדולתו יתברך אין סוף וחקר ולא שייך שהאדם יוכל להגיד שהוא הגיע או השיג כבר בגדולתו יתברך, כי הצדיקים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא רק הם הולכים מחיל אל חיל תמיד.

זה מה שכותב רבינו בליקוטי מוהר"ן תורה ו': "כשרוצה אדם לילך בדרכי התשובה, צריך להיות בקי בהלכה, וצריך להיות לו שתי בקיאויות, היינו 'בקי ברצוא' ו'בקי בשוב' שזה בחינת: "אם אסק שמים שאם אתה" – בחינת עייל, בחינת 'בקי ברצוא', ו"אציע שאול הינך" – בחינת ונפק, בחינת בקי בשוב וכשיש לו אלו השתי בקיאות הנ"ל, אזי הוא הולך בדרכי התשובה וזוכה לכבוד השם ואז ימין השם פשוטה לקבל תשובתו".

כפי שהסברנו "אם אסק שמים שם אתה" זה הבחינה של הגדולים במעלה והצדיקים, שהם בחינת 'שמים', אם האדם נמצא במדרגה כזאת אז הוא צריך לדעת שהשם יתברך הוא בבחינת 'שם אתה' שהוא עדיין שם ורחוק מאוד ויש עוד הרבה מה להשיג ולעלות. ולהיפך אם האדם נמצא בשאול תחתיות ועבר מה שעבר, הוא צריך לדעת "ואציע שאול הינך", שגם במקום בו הוא נמצא השם יתברך נמצא וגם משם הוא יכול להתחיל התחלה חדשה כי השם יתברך איתו עימו ואצלו תמיד.

הבחינה הזאת, של "אסק שמים ואציעה שאול" זה גם עובר על כל אדם בפרטיות, שזה כל ענין הירידות והעליות שעוברים על כל אדם הרוצה להתקרב אליו יתברך ולהיכנס בעבודתו, שעל זה כותב רבי נתן שצריך לעבור על האדם אלפים ורבבות של ירידות ועליות, ועיקר הסיבה והתכלית של כל העליות והירידות שעוברות על האדם, הוא מהסיבה הזאת, שהאדם לא יעמוד על מדרגתו ולא יזדקן אלא יתחיל בכל פעם מחדש כי לאחר כל ירידה תבוא עלייה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

הדעת הקדוש

  אורח חיים – הלכות נטילת ידיים – הלכה ו עיקר התכלית והרחמנות שיש על ישראל הוא להאיר בהם את

קרא עוד »
כיסופים
סמכו על כוחי הגדול

הבעטליר הכבד פה

ביום השלישי הגיע ה'בעטליר' השלישי, שהוא הקבצן הכבד פה, שאמר על עצמו: "ואתם סבורים שאני כבד פה, אין אני כבד

קרא עוד »
אור השמחה

דרכים להגיע לשמחה

קודם שנעסוק בדרכים, בעצות ובהסתכלות הנכונה, המביאה לידי שמחה, רוצים אנו להזכיר במספר מילים את הסיבות המביאות את האדם לחוסר

קרא עוד »
גילוי הרצון

התכלית

עד כאן למדנו על המחשבה ועל הרצון, שהשילוב של שניהם מביא לכוונה. כעת נלמד כיצד להגדיל את הרצון וכיצד להתמקד

קרא עוד »
כח האמונה

אמונת חכמים

והעיקר והיסוד, שהכל תלוי בו, הוא אמונת חכמים, כי אי אפשר לו לאדם להגיע ולחזור למקור נשמתו כי אם ע"י

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.