🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיים של אושר

נביא מספר דוגמאות כיצד ניתן לראות את אותה מציאות בשני אופנים שונים וכיצד ניתן להפוך מציאות, שלילית כביכול, לחיובית על ידי כח החשיבה וצורת הסתכלות נכונה.

אישה אשר בעלה לא נמצא בבית ברוב שעות היום, עסוק בעבודה ובלימוד, אישה כזאת יכולה לרטון, לכעוס ולהתלונן: “בעלי לא נמצא, בעלי לא עוזר, לא מתחשב”. כתוצאה מכך היא מתחילה ע”י מחשבות שליליות להוליד רגשו”ת שליליים, המצטברים בתוכה ופורצים באיזה שהוא שלב החוצה, פוגעים באווירה בבית ואף בבריאות האישית. למעשה, אישה כזאת יכולה להסב את המחשבה אל הצד החיובי ולהתחיל לחשוב טוב על בעלה: “בעלי גורם לי לשלווה כלכלית, מספק לי את כל צרכי, עובד קשה בשביל הבית, אני יכולה להשקיע בילדים וכו'” כך האווירה בבית נהיית רגועה יותר, הרגשו”ת חיוביים יותר והבריאות איתנה.

דוגמא נוספת היא יחסים בין עובד למעביד. הבוס בעבודה יכול לראות ולהסתכל על הפועל שלו בצורה שלילית: “לא עובד מספיק, לא נותן לי תפוקה, מנצל אותי, אני מפסיד עליו, קיבל רכב חינם וכו'”. כתוצאה מכך הוא מפתח רגשו”ת שליליים כלפי העובד, שמרגיש זאת ויורד עקב כך באמת באיכות עבודתו. לעומת זאת, אם יחשוב הבוס בצורה חיובית, כמה העובד משקיע מאמץ, היום הוא נשאר קצת יותר מאוחר, אני דואג לו לפרנסה וכו’, על ידי כך הוא מקרין מחשבות ורגשו”ת חיוביים כלפי העובד, מעודד אותו, משמח אותו וכתוצאה מכך גם מקבל ממנו תפוקה יותר גדולה.

אדם יכול גם לחשוב על עצמו מחשבות שליליות: “אני לא שווה כלום, אין לי כח ויכולת לעשו”ת את אותו הדבר, אנשים לא מעריכים אותי, לא אוהבים אותי”. מחשבות אלו הן למעשה מחשבות דמיוניות שהאדם מייצר, שברוב המקרים אין להן שום קשר למציאות האמיתית וכתוצאה מכך הוא נופל לעצבות, לייאוש ולעצלות. מאידך, אם יתחיל לחשוב טוב על עצמו: “כמה כישרונות יש לי, יש בי נקודה טובה שאין באף אחד, יש לי כח ויכולת, אני אהוב על הבריות”, ע”י מחשבות כאלה, הוא יפתח בעצמו שמחה, רגשו”ת וחיות אמיתית ויוכל אף להשפיע ישירות על כל הלך חייו והצלחתו.

אחת הדוגמאות היותר גדולות וחשובות, שעליה שם רבי נחמן מברסלב את הדגש ביותר, היא צורת החשיבה החיובית של האדם בעבודת השם. רבי נחמן מדגיש תמיד את ההסתכלות החיובית על מה שהאדם מצליח לעשות, אפילו נקודה קטנה ביותר, עליו להדגיש אותה, להעצים אותה וליקר אותה.

אדם יכול ללמוד תורה רק חצי שעה ביום, ולהתפלל בבית במקום במניין, ובקושי רב לקיים איזו מצוה. הוא יכול להסתכל על כך מהצד השלילי, שאין הוא שווה כלום, ובהשוואה לאחרים, העבודה והלימוד שלו אין להם ערך, ועל ידי כך ליפול לעצבות ולייאוש ואפילו ליפול לגמרי מעבודת השם. לעומת זאת, הוא יכול להסתכל על המציאות בצורת חשיבה חיובית ואמיתית: “ברוך השם, הצלחתי ללמוד חצי שעה, כמה זה יקר בשמים, כמה נחת רוח אני גורם להשם יתברך, זכיתי להתפלל לפני המלך או לעשו”ת איזה מצווה קטנה שאין שום שעור לערכה”. כתוצאה מחשיבה כזאת הוא מפתח רגשו”ת חיוביים, רגשו”ת של שמחה, ומקבל מרץ וחיות נוספים בעבודת השם.

לסיכום, המציאות שאנו חווים אותה היא אותה מציאות, האדם הוא אותו אדם, אך לנו יש את הבחירה כיצד להסתכל עליה וכיצד לבחון אותה. אם נבחר בפן השלילי, הרי שמחשבות כאלו יולידו גם רגשו”ת שליליים, שישפיעו כגלגל חוזר על המציאות ועל עצמנו. אך אם נבחר בפן החיובי, הרי שנוליד בעצמנו רגשו”ת חיוביים, שישפיעו עלינו ועל כל העולם כולו, המפתח שעלינו לאחוז ולזכור תמיד הוא – שהכול לטובה! אם נאמין ונזכור זאת בכל מצב, אזי נוכל להביט אל החיים בצורה חיובית, ולהשפיע על הזולת, על עצמנו ועל העולם כולו – לטובה!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

לך לך

אורח חיים ג – הלכות שבת ז – סעיף עה וזה בחינת ויאמר השם אל אברהם “לך לך מארצך וממולדתך ומבית

קרא עוד »

לברר האמת

יורה דעה א – הלכות ריבית ה- סעיף ל וזה “וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו, אני השם וארא אל אברהם

קרא עוד »

תיקון המשפט

אורח חיים ג – הלכות ר”ח – הלכה ו – סעיף יא כי עיקר תיקון המשפט בכל אדם הוא להזהר מאוד

קרא עוד »

הארת הרצון

והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא בחינת

קרא עוד »
כיסופים

מדינת הממון

אבל הכת שנפלו ביותר בטעות הנ”ל היתה הכת של בעלי הממון, שהממון אצלם נהפך לעבודה זרה ממש, והם היו עושים להם

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!