🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ודגלו עלי אהבה

“הביאני אל בית היין ודגלו עלי אהבה”. כעת כאשר עבר האדם את כל השלבים, בחיפוש, בכיסופים, בעליות בירידות בעבודה עצמית, החזיק מעמד, לא התייאש בכל מה שעבר עליו, התחיל בכל פעם מחדש ועמד בתוקף כנגד כל המתנגדים והקשיים, כעת הוא יכול להניף את- “דגל האהבה”.

הגיע הזמן בו הבורא יתברך מביאו “אל בית היין”, יתן לו לטעום מיין האהבה הגדולה ויגלה לו את סודות התורה. “על כל פשעים תכסה אהבה”, כאשר מגיע האדם לשלב זה בו הוא מרגיש את אור השם יתברך ואת האהבה הגדולה בליבו, הרי שזה מכסה על כל החושך הגדול שעבר בדרכו, הוא מבין ומשכיל שהכל היה לטובה, הקשיים והמעברים חישלו אותו, הוא קנה זאת בזכות מעשיו ואכן הוא ראוי לכך, כל הירידות מתהפכים לעליות, כל המניעות נהפכים לנעימות- “מה יפית ומה נעמת אהבה בתענוגים”.

“הביאני המלך חדריו, נגילה ונשמחה בך”. הקב”ה מכניס את האדם אל חדרי תורתו, אל גנזי המלך, אשר בהם סודות העולם. שם אין רע יש רק שמחה וחדווה, שם מגיעים ונכנסים רק אלו הראויים לכך, אלו ששמרו, טהרו וניקו את נפשם, כדי להיכנס אל ארמון המלך בבגדי המלכות- “והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד”.

“מה יפית ומה נעמת אהבה בתענוגים” כאשר האדם מגלה ומקבל את האהבה הגדולה, הרי שכל העולם כולו וכל הבריאה הפנימית והחיצונית מקבלים מימד חדש, מקבלים מראה מושלם, הכל יפה, הכל טוב, האדם מתחיל לטעום את טעם החיים האמיתיים והפנימיים- “טעמו וראו כי טוב השם” כמו בחוש הטעם, כך חש האדם בהרגשי הלב והשכל את הטוב הרוחני החבוי בפנימיות הבריאה.

“סמכוני באשישו”ת רפדוני בתפוחים, כי חולת אהבה אני”. האדם שהיה חולה בנפשו מפגעי העולם הזה, נהיה חולה אהבה לבורא יתברך, לתורה הקדושה, הוא אינו יכול להתנתק מזה, אהבה זאת מבריאה את נפשו מחזקת אותו- “ישקני מנשיקות פיהו”, האדם זוכה שהבורא יתברך משרה עליו את רוח קודשו ומגיע לדבקות עילאית.

אז מתקיים בו מאמר בעל ‘חובות הלבבות’- “והם בזכר האלוקים משתעשעים בבדידות ומודים על טובתו בכל עניין, קרבו אל העיון המחשבי והמניני והמועצי, קרעו את מסך הראות בדרכי המצפונים והגיעו אל מרגוע האמת ביגיעה ויצאו ממנוחה אל שעשועים, לא טרדם מאווים ולא איחרם אורך קיצם, והם ליום המות נחפזים ומאחריתו נשמרים. קרואי אלוקים ומשחריו ומיחליו ועובדיו, דוברי אמת ולוהגי צדק, מבלי מורא ושלטון ולא ממשלת שטן. יקרים יותר מכל אדם ושמורים יותר מכל עם ותפארתם ומעלתם גדולה מכולם”.

ואז כאשר מגיע האדם למדרגה גבוהה זאת, זועקת הנשמה- “שימני כחותם על ליבך כחותם על זרועך, כי עזה כמוות אהבה קשה כשאול קנאה רשפיה רשפי אש שלהבתיה”. שים אותו כחותם על ליבך, לבל תזוז האהבה הגדולה שבינינו לעולם, כי האהבה שיש לי אליך חזקה כמוות, ואפילו המוות לא יפריד בינינו ועתידים אנו להיות יחדיו לנצח. אפילו שקנאת היצר ופיתוייו היו קשים כשאול, הרי שלא הרפיתי מהאהבה אליך, על כן מן הראוי, שלא תסיר עוד אהבתך ממני- לעולמי עד ולנצח נצחים.

“ואז תשוקה כוס האהבה באלוקים, ותתבודד בו ליחד לבבה לו ולאהבה אותו, ולבטוח עליו, ולכסוף לו, ולא יהיה לה עסק בלתי עסק עבודתו, ולא יעבור על רעיונה זולתו, ולא יעלה במחשבתה בלעדיו, ולא תשלח אבר מאברי גופה אלא במה שתמשוך בו רצונו, ולא תתיר לשונה כי אם בזכרו ושבחו והודאתו ותהילתו מאהבה בו ומכסוף לרצונו יתברך, ואם ייטיב לה, תודה, ואם יענה, תסבול, ולא תוסיף עם זה, כי אם אהבה בו ובטחון עליו”.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כבוד השם

עיקר האדם נברא בשביל להכיר שמו יתברך, שבשביל זה נבראה כל הבריאה כולה מראש ועד סוף למען ספר שמו בכל הארץ,

קרא עוד »

צהר תעשה לתיבה

אורח חיים ג – הלכות חנוכה – הלכה ו כשהאדם עומד להתפלל ובאין עליו מחשבות ובלבולים ונשאר בחושך ואין יכול להתפלל

קרא עוד »

שורשים עמוקים

הרב אליהו דסלר, מגדולי הוגי המוסר, שקמו לעם היהודי בדורות האחרונים, כותב בספרו, שכאשר האדם מתגבר על יצרו לאורך זמן וכופה

קרא עוד »

אור הגנוז

אורח חיים ג – הלכות סוכה – הלכה ג – סעיף ו כי זה עיקר תיקון הקדושה לעשו”ת צמצום אל ריבוי

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!