🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

הבעטליר הגיבן

ביום החמישי הגיע ה'בעטליר' הגיבן שאמר על עצמו שהוא בחינת המועט המחזיק את המרובה וסיפר שהיו אנשים שהתפארו בבחינה הזו, שכל אחד היה מתפאר שיש לו בחינה של מועט מחזיק במרובה, כי אחד התפאר שהוא נושא במוח שלו אלפים ורבבות אנשים עם כל ההצטרכות שלהם וכל ההויות והתנועות שלהם. השני התפאר ואמר שהדיבור שלו הוא בחינת מועט המחזיק את המרובה כי הוא בעל סוד אצל המלך ובאים אצלו בני אדם זה עם השבחים וזה עם הבקשו"ת והוא מקבץ את כל דבריהם בתוך דיבורים מועטים ואת כל השבחים והבקשו"ת שלהם ומביאם אל המלך.

השלישי אמר שהשתיקה שלו היא בחינת מועט המחזיק את המרובה. כי יש עליו מקטרגים הרבה ובעלי לשון הרע שמלשינים עליו הרבה מאוד והוא בשתיקתו מתרץ הכל ע"י מה שהוא שותק לבד, נמצא ששתיקתו הוא מועט המחזיק את המרובה וכן הלאה. ואמר להם הקבצן הגיבן שהאמת הוא, שיש לכם בחינת מועט המחזיק את המרובה ואני יודע כל מה שכיוונתם בדבריכם, כלומר שלו יש את כל הבחינות של המועט המחזיק את המרובה שיש לכולם.

וסיפר מעשה, שפעם אחת היו כת אחת שהיו חוקרים, באשר שכל חיה יש לה צל מיוחד, שבזה הצל דווקא היא רוצה לנוח שם וכן יש צל מיוחד לכל חיה וחיה, כי כל חיה וחיה בוחרת לה איזה צל ובאותו הצל דווקא היא רוצה לשכון וכן יש לכל עוף ועוף ענף מיוחד, שבאותו הענף דווקא הוא רוצה לשכון. ועל כן חקרו אם יכולים למצוא אילן כזה אשר בצלו ישכנו כל החיות, שכל החיות יהיו בוחרים ויתרצו לשכון בצל אותו אילן.

וחקרו שנמצא אילן כזה ורצו לילך לשם אל אותו האילן, כי העונג המופלא שיש שם אצל אותו האילן אין לשער. וחקרו לאיזה צד צריכים לילך לבוא אל אותו האילן ונפל מחלוקת ביניהם על זה ולא היה מכריע ביניהם. ובא חכם אחד ואמר להם: למה אתם חוקרים באיזה צד לילך אל האילן, חיקרו תחילה מי ומי האנשים שיכולים לבוא אל אותו האילן, כי אל אותו האילן לאו כל אדם יכול לבוא אצלו כי אם מי שיש לו המידות של האילן, כי זה האילן יש לו שלושה שורשים: שורש אחד הוא אמונה והשני הוא יראה והשלישי הוא ענווה ואמת הוא גוף האילן ומשם יוצאים ענפים ועל כן אי אפשר לבוא אל האילן כי אם מי שיש בו מידות אלו.

ואלו הכת היה ביניהם אחדות גדולה ולא רצו להיפרד זה מזה, שקצתם ילכו אל האילן וקצתם ישארו, כי לא היו כולם ראויים לבוא אל האילן, כי לא לכולם היה את המידות הנ"ל, ועל כן נתעכבו כולם והיו יגעים וטורחים עד שיהיה בהם את המידות הנ"ל כדי שיוכלו להגיע אל האילן ואז כשבאו לאלו המידות הלכו כולם אל הכיוון של האילן וראו אותו מרחוק והסתכלו וראו שהאילן אינו עומד במקום כלל, כי אין לו מקום כלל ומאחר שאין לו מקום איך אפשר לבוא אליו.

וה'בעטליר' הגיבן אמר להם שהוא יכול להביא אותם אל האילן כי זה האילן הוא למעלה מהמקום לגמרי ולקח אותם ונשא אותם אל האילן.

כפי שאמרנו, האילן הוא עץ החיים שאליו אנחנו צריכים לשאוף ולהגיע אך כמובן שאין לו מקום לאילן הזה, כי הוא דבר רוחני וכאשר נעבוד ונתייגע על המידות, על הענווה ויראה והאמונה, אזי נזכה להתחיל ולהתקרב אל הבחינה של זה האילן, אבל אעפ"כ כדי להגיע אל אותו האילן הרוחני בשביל זה אנחנו צריכים את ה'בעטליר' הגיבן שהוא בחינת הצדיק האמת שעוזר ומוליך את כל המקורבים אליו אל האילן, ואל חיי הנצח.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

מעלת הרצון

  אורח חיים ב –  הלכות ברכת המזון ד – סעיף כ והעניין כי עיקר קדושת איש הישראלי ועיקר עבודתו

קרא עוד »
כיסופים
סמכו על כוחי הגדול

הבעטליר הכבד פה

ביום השלישי הגיע ה'בעטליר' השלישי, שהוא הקבצן הכבד פה, שאמר על עצמו: "ואתם סבורים שאני כבד פה, אין אני כבד

קרא עוד »
כיסופים
התחדשות

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של 'הזדקנות', שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו

קרא עוד »

כח החכמה

הלכות ברכת הריח –  הלכה ד – סעיף א באמת בכל אחד מישראל יש נשמה יקרה שיש לה כח גדול

קרא עוד »
כיסופים
התחדשות

הבעטליר העיוור

כמו שיש זקנה בס"א, יש לעומתה זקנה דקדושה, שהיא ההפך הגמור והיא זקנה טובה, כפי שאנו יכולים לראות בסיפור המעשה

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.