🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
כיסופים

הבעטליר הגיבן

ביום החמישי הגיע ה'בעטליר' הגיבן שאמר על עצמו שהוא בחינת המועט המחזיק את המרובה וסיפר שהיו אנשים שהתפארו בבחינה הזו, שכל אחד היה מתפאר שיש לו בחינה של מועט מחזיק במרובה, כי אחד התפאר שהוא נושא במוח שלו אלפים ורבבות אנשים עם כל ההצטרכות שלהם וכל ההויות והתנועות שלהם. השני התפאר ואמר שהדיבור שלו הוא בחינת מועט המחזיק את המרובה כי הוא בעל סוד אצל המלך ובאים אצלו בני אדם זה עם השבחים וזה עם הבקשו"ת והוא מקבץ את כל דבריהם בתוך דיבורים מועטים ואת כל השבחים והבקשו"ת שלהם ומביאם אל המלך.

השלישי אמר שהשתיקה שלו היא בחינת מועט המחזיק את המרובה. כי יש עליו מקטרגים הרבה ובעלי לשון הרע שמלשינים עליו הרבה מאוד והוא בשתיקתו מתרץ הכל ע"י מה שהוא שותק לבד, נמצא ששתיקתו הוא מועט המחזיק את המרובה וכן הלאה. ואמר להם הקבצן הגיבן שהאמת הוא, שיש לכם בחינת מועט המחזיק את המרובה ואני יודע כל מה שכיוונתם בדבריכם, כלומר שלו יש את כל הבחינות של המועט המחזיק את המרובה שיש לכולם.

וסיפר מעשה, שפעם אחת היו כת אחת שהיו חוקרים, באשר שכל חיה יש לה צל מיוחד, שבזה הצל דווקא היא רוצה לנוח שם וכן יש צל מיוחד לכל חיה וחיה, כי כל חיה וחיה בוחרת לה איזה צל ובאותו הצל דווקא היא רוצה לשכון וכן יש לכל עוף ועוף ענף מיוחד, שבאותו הענף דווקא הוא רוצה לשכון. ועל כן חקרו אם יכולים למצוא אילן כזה אשר בצלו ישכנו כל החיות, שכל החיות יהיו בוחרים ויתרצו לשכון בצל אותו אילן.

וחקרו שנמצא אילן כזה ורצו לילך לשם אל אותו האילן, כי העונג המופלא שיש שם אצל אותו האילן אין לשער. וחקרו לאיזה צד צריכים לילך לבוא אל אותו האילן ונפל מחלוקת ביניהם על זה ולא היה מכריע ביניהם. ובא חכם אחד ואמר להם: למה אתם חוקרים באיזה צד לילך אל האילן, חיקרו תחילה מי ומי האנשים שיכולים לבוא אל אותו האילן, כי אל אותו האילן לאו כל אדם יכול לבוא אצלו כי אם מי שיש לו המידות של האילן, כי זה האילן יש לו שלושה שורשים: שורש אחד הוא אמונה והשני הוא יראה והשלישי הוא ענווה ואמת הוא גוף האילן ומשם יוצאים ענפים ועל כן אי אפשר לבוא אל האילן כי אם מי שיש בו מידות אלו.

ואלו הכת היה ביניהם אחדות גדולה ולא רצו להיפרד זה מזה, שקצתם ילכו אל האילן וקצתם ישארו, כי לא היו כולם ראויים לבוא אל האילן, כי לא לכולם היה את המידות הנ"ל, ועל כן נתעכבו כולם והיו יגעים וטורחים עד שיהיה בהם את המידות הנ"ל כדי שיוכלו להגיע אל האילן ואז כשבאו לאלו המידות הלכו כולם אל הכיוון של האילן וראו אותו מרחוק והסתכלו וראו שהאילן אינו עומד במקום כלל, כי אין לו מקום כלל ומאחר שאין לו מקום איך אפשר לבוא אליו.

וה'בעטליר' הגיבן אמר להם שהוא יכול להביא אותם אל האילן כי זה האילן הוא למעלה מהמקום לגמרי ולקח אותם ונשא אותם אל האילן.

כפי שאמרנו, האילן הוא עץ החיים שאליו אנחנו צריכים לשאוף ולהגיע אך כמובן שאין לו מקום לאילן הזה, כי הוא דבר רוחני וכאשר נעבוד ונתייגע על המידות, על הענווה ויראה והאמונה, אזי נזכה להתחיל ולהתקרב אל הבחינה של זה האילן, אבל אעפ"כ כדי להגיע אל אותו האילן הרוחני בשביל זה אנחנו צריכים את ה'בעטליר' הגיבן שהוא בחינת הצדיק האמת שעוזר ומוליך את כל המקורבים אליו אל האילן, ואל חיי הנצח.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
בשמחה תמיד

התם הקדוש

רבינו הקדוש מדבר הרבה מעניין השמחה וכל ספריו הקדושים מלאים בתורות ועצות כיצד לזכות לשמחה, הוא גם הזהיר אותנו בעניין

קרא עוד »
המימד הנוסף

השכל שבכל דבר

לאחר שהמשדר הופעל והתדר מכוון, החלק הרוחני של האדם מחובר אל המימד הרוחני בבריאה, נפתח לעינינו עולם חדש- "מלוא כל

קרא עוד »
גילוי הרצון

כיסופים

וכך כותב רבי נחמן מברסלב בספרו, שיחות הר"ן, סימן ס"ב: "דע שיש בבני אדם סגולות גדולות, כי יכולים לפעול ע"י

קרא עוד »
כיסופים
הידיעה והבחירה

עיניים חדשות

מה שאנחנו רואים בעיניים ומרגישים בחוש, לא תמיד זה המציאות האמיתית, אנחנו יכולים לטעות בשפיטת הדברים ובהתייחסות שלנו אל המציאות,

קרא עוד »
כיסופים
פשיטות ותמימות

אמונה פשוטה

אומר רבינו הקדוש "עיקר היהדות זה תמימות ופשיטות וחכמות אין צריכין כלל. כמובן שרבינו לא התכוון שאין האדם צריך לחכמה,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.