🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️
כיסופים

בשר וחלב

וזה בחינת איסור בשר בחלב, שהוא חידוש, כי בשר הוא בחינת הבירור שמתברר על ידינו, כי הבשר אינו נותר כי אם ע"י השחיטה שנעשית על ידינו דווקא, אבל החלב הוא בחינת הבירור שנעשה על ידי השם יתברך בעצמו, כי החלב מתברר מאליו על ידי השם יתברך בשעת ההולדה, בבחינת: דם נעכר ונעשה חלב. ועל כן אסור לחברם יחד, כדי שלא תתגבר הקליפה וה'סטרא אחרא' שיניקתם מחיבור זה דווקא של בשר וחלב, דהיינו מהחקירה זאת של שתי בחינות הבירורים הנ"ל, שמי שרוצה לחברם בדעתו יחד, להבין ולהשיג בדעתו חקירות אלו, הוא נכשל באין סומך, כי משם עיקר אחיזת ה'סטרא אחרא' שיניקתה מכפירות הנמשכין מחקירות אלו, שמשם עיקר כח הבחירה".

אם כן על פי דברי רבינו הקדוש ורבי נתן, אסור לנו להיכנס בקושיות ותירוצים כיצד זה יתכן שיש גם ידיעה וגם בחירה' רק להאמין באמונה שלמה, שאצל השם יתברך הכל אפשרי והוא נתן בידינו את הבחירה ואעפ"כ הוא יודע במה נבחר והכל צפוי וידוע לפניו מראש.

אך יש עניין שבו כן אנחנו צריכים להשתמש בשתי הבחינות הללו רק לו לערב בינהם כפי שרבי נתן מסביר, ולשים כל אחת מהן במקומה הראוי והנכון, כי אם נהפוך את היוצרות חלילה אנחנו יכולים לפגום בזה הרבה.

לפני מעשה אנחנו צריכים להאמין ולדעת שיש לנו רק בחירה, והקב"ה נתן לנו את התורה הקדושה ואת כל ההלכות רק כדי שנדע במה לבחור וכיצד להתנהג ועוד מוסיף רבי נתן שכל העולמות כולם עם כל מה שיש בהם נבראו כדי לאפשר לנו את כח הבחירה. וכל העניין של השכר והעונש נובע מעצם הבחירה של האדם, אם כך לפני כל מעשה אנחנו צריכים לדעת ולהאמין שהבחירה בידיים שלנו.

אבל לאחר מעשה אנחנו צריכים להחזיק בבחינת 'הידיעה' ככה השם רצה, גם אם נפלנו ונכשלנו, לאחר מעשה זה היה רצון השם יתברך וגם אם זכינו ועשינו מצוות גם זה היה רצון השם וישועתו. כאשר האדם יחזיק בשתי הבחינות הללו במקומן הנכון אזי לא ימוט לעולם. כי רוב הנפילה של בני האדם הוא מחמת שהם נופלים בדעתם לאחר שכשלו או נפלו או שלהיפך הם נכנסים לגאווה לאחר שהצליחו, אם כך עיקר העצה להחזיק חזק בידיעה הזאת שאחרי כל המעשים שאנחנו עושים, הכל היה רק רצון השם וישועתו ואעפ"כ לפני המעשה יש לי את הבחירה ואני בוחר את דרכי ואת מעשיי.

העצה הכי טובה להחזיק בשתי הבחינות הללו במקומן הראוי היא כמובן התפילה והבקשה מהשם יתברך, שיעזרנו לבחור בדרך הנכונה, לקיים את מצוותיו ולהגיב נכון למה שעובר עלינו ומה שמעבר לכך, לאחר מעשה, שנזכה לדעת ולהאמין, שהכל זה היה רצון השם והכל לטובה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים
איה מקום כבודו

השגות אלוקות

על כן מדובר הרבה בספרי רבינו הקדוש ובליקוטי הלכות על מעלת ההתקרבות לצדיקים האמיתיים, שכמה שהחולה גדול ביותר הוא צריך

קרא עוד »
כיסופים
רחמים רבים

יתן לכם רחמים

אומר רבינו הקדוש בליקוטי מוהר"ן ס"ב, חלק ב: "ועיקר הרחמנות הוא בבחינת "ואל שדי יתן לכם רחמים"- לכם דווקא. הינו

קרא עוד »
כיסופים
התחדשות

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של 'הזדקנות', שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו

קרא עוד »

ים החכמה

  אורח חיים – הלכות נטילת ידיים – הלכה ו – סעיף לט אל תוך הים אי אפשר להכנס מחמת

קרא עוד »
כיסופים
רחמים רבים

לחם בזיון

כידוע עיקר תכלית הבריאה וכל העולמות ועיקר סיבת ירידת הנשמה לעולם הזה, היה בשביל שלא תאכל 'נהמא דכיסופא', כלומר שלא

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.