🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

מוחין קדושים

 

אורח חיים ב –  הלכות ברכת הפרות –  הלכה ד – סעיף יב

לפעמים נתעורר האדם אל הקדושה ומתלהב ליבו מאוד להשם יתברך בהשתוקקות נפלא. ונדמה לו שבודאי יהיה איש כשר ולא ימנעהו שום מונע ותכף אחר זמן מסויים נופל מתשוקתו ונטמטם ליבו ונתבלבל מוחו, ושוכח לגמרי את כל התשוקה הראשונה כאילו מעולם לא היה לו תשוקה כלל לעבודת הבורא יתברך. ולפעמים יכול גם להיות שתשוקתו להשם יתברך ולעבודתו נמשכת זמן רב ואף על פי כן לאחר מכן נופל מזה ונטמטם ליבו עד ששוכח הכל.

וכל זה נמשך מהמוחין הקדושים שהם עיקר האדם כי עיקר האדם הוא הדעת והמוח שהוא הנשמה והחיות של האדם וכשנתעורר להאדם איזה חשק דקדושה להשם יתברך ולעבודתו, זה נמשך מהמוחין מבחינת נועם העליון שנמשך עליו איזה הארה והשפעה משם.

אך תיכף כשנמשך עליו השפעת הנועם, נתעוררים החובלים שהם הקושיות התאוות והבלבולים הבאים להתקן בנועם העליון וכשאינו זוכה לתקנם, אזי הם פוגמים את המוחין הקדושים שנמשכו עליו ועל ידי זה הוא שוכח הכל כאילו לא היה לו תשוקה כלל.

על כן צריך האדם לשמור את הזכרון מאוד, שיזכור בכל פעם את כל התשוקות הראשונות וההתלהבות והכיסופין שהיה לו מעולם להשם יתברך ולעבודתו כמו שכתב רבנו שהאדם צריך לאחוז עצמו בהרשימות שנשארו לו מימים הראשונים שהיה מזריח לו אורו יתברך, וזה בחינת יוסף שהוא בחינת התיקון של חלום פרעה שנותן עיצה שתתקיים השביעה והטוב של שבע שנות השבע ולא תכרת הארץ ברעב על ידי שיקבצו את כל האוכל של שבע השנים הטובות וזה האוכל יהיה לפיקדון.

היינו שתיכף כשנתעורר על האדם איזה טוב או השתוקקות להתפלל או ללמוד או שיעשה איזה מצוות בשמחה יעשה לעצמו אוצרות במוחו להטמין שם את כל הטוב של שבע שנים הטובות.

כי האדם יש לו בחירה וכח בידו, וכשבאה עליו איזה תשוקה טובה, עליו להטמין ולקשר אותה בפנימיות מוחו ולזוכרה היטב שלא ישכחה. כי מאחר שיוסף הצדיק מודיע לו מקודם שאחר כך יבואו עליו ימי רע ח"ו, וירצו להשכיח ממנו כל הטוב ההוא, על כן כל הרשימות של התשוקות הראשונות והזיכרון יהיו לו לפקדון, לחזק ולהחיות את נפשו בימי הרע שהם שנות הרעב ואז יזכה לתקן ולהחיות את נפשו.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

נקודה טובה

אחת התורות החשובות של רבינו היא תורת אזמרה, שהיא חיפוש ומציאת הנקודה הטובה שיש בכל אחד מאיתנו וגם באחרים. כותב רבי

קרא עוד »
כיסופים

עקשנות בתפילה

מבואר רבות בספרי רבינו כמה האדם צריך להתעקש ולהרבות בתפילה ותחנונים, שבזה הוא צריך להשקיע את עיקר ה'עזות דקדושה' שלו ולא

קרא עוד »
כיסופים

ברכת הכהנים

"זה בחינת ברכת הכהנים" כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים א', הלכות נשיאת כפיים ה' וזה לשונו "כי הכהן הוא

קרא עוד »

כבוד השם

עיקר האדם נברא בשביל להכיר שמו יתברך, שבשביל זה נבראה כל הבריאה כולה מראש ועד סוף למען ספר שמו בכל הארץ,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.