🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעשו”ת מהתורה תפילה

אורח חיים ג – הלכות ראש חודש הלכה ה – סעיף לו
כי תפילה היא בחינת אמונה כמו שאמר רבנו ז”ל בכמה מקומות. וע”י אמונה יכולין לקבל כל האורות, כי באמונה כולם יכולים להתלבש. כי בדעת כידוע יש גבול וכל אחד אסור לו לצאת חוץ מהגבול של דעתו, בחינת ,במופלא ממך אל תדרוש” ואי אפשר לגלות לו מה שהוא למעלה מגבול דעתו שלא תתקלקל דעתו לגמרי, כי ריבוי השמן גורם כיבוי הנר כידוע.
אבל אמונה היא כלי שעל ידה יכולין לקבל כל האורות הגבוהים וכל הסתרי תורה בדרך אמונה אף על פי שזה למעלה מדעתו. וכן מובן בדברי רבנו ז”ל בכמה מקומות שע”י תפילה זוכין לקבל סתרי תורה כי התפילה היא בחינת נשמע בחינת נסתר בחינת תורת השם ועל כן צריך להתפלל הרבה לפני השם יתברך שיזכה להשיג ולהבין התורה הנסתרת ממנו. וע”י זה זוכה אחר כך להשיגה שתהיה נעשית תורתו ממש. כי בודאי התורה והמצוות שהאדם זוכה כבר אליהם להשיגם ולקיימם בשלימות כראוי וודאי אינו צריך להתפלל על זה, מאחר שכבר זכה לזה, אך עיקר מה שצריך לעשו”ת מהתורה תפילה הוא להתפלל להשם יתברך על התורה והמצוות שעדיין לא זכה להשיגם ולקיימם שיזכה להשיגם ולקיימם כראוי, כי זה בחינת סתרי תורה אצלו לפי בחינתו ומדריגתו, ואפילו איש פשוט לגמרי שרחוק עדיין מקיום המצוות כפשוטן, צריך להתפלל על זה כי גם אצלו יש סתרי תורה מאחר שרחוק עדיין מקיומם ונקרא נסתר אצלו. כי עיקר התורה הקיום, כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה. למשל מי שלומד תורה שמדברת ממצות צדקה והוא רחוק מצדקה ומתפלל להשם יתברך שיזכה ליתן צדקה, כל זמן שאינו זוכה עדיין לפעול בקשתו לקיים מצוות צדקה אזי נקרא מצות צדקה אצלו בחינת נסתר בחינת תורת השם. כי אין התורה נקראת תורתו כי אם כשזוכה לקיימה שזה עיקר לימוד התורה בשלימות ללמוד על מנת לקיים, וגם באמת מחמת שאינו מקיים המצווה אין לו בה שום השגה כלל והיא בחינת נסתר ממנו. ואחר כך כשזוכה לקיימה ע”י התפילה שהתפלל זה בחינת שעשה מהתורה תפילה. כי התפילה היא בחינת סתרי תורה שזה תורת השם, וכשזוכה לקיימה אזי היא נהפכת לתורתו. נמצא שעל ידי התפילה יכולין לקבל ולהשיג כל האורות הגבוהים כל פעם כפי מדרגתו.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

לברר האמת

יורה דעה א – הלכות ריבית ה- סעיף ל וזה “וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו, אני השם וארא אל אברהם

קרא עוד »

נקודה טובה

אורח חיים א – הלכות השכמת הבוקר הלכה א –  סעיף א-ב כשהאדם מתחיל לחפש בעצמו ורואה שהוא רחוק מאוד מהשם

קרא עוד »
כיסופים

רצוא ושוב

כך גם כותב רבי נתן בהמשך התורה: “וזהו עיקר בחינת התשובה, בחינת ירידה תכלית העלייה, כשמגיע האדם ח”ו לתכלית הירידה ע”י

קרא עוד »
כיסופים

יש לי רק את היום

רבי נתן מדגיש את העובדה שעיקר ההתחדשו”ת היא בדעת, כי עיקר מה שבני האדם מזדקנים במעשיהם הוא מחמת שהם נושאים על

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!