🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו

אורח חיים ג – הלכות שבת ה – סעיף ג-ו
כי עיקר האדם נברא בשביל להכיר שמו יתברך שבשביל זה נברא כל הבריאה כולה מראש ועד סוף למען ספר שמו בכל הארץ. כמו שנאמר “כל הנקרא בשמי, לכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו” כי כבודו הוא שמו יתברך כי עיקר הכבוד הוא השם שיש לו שם גדול בעולם שזה עיקר הכבוד. וזה השורש והתכלית של הבריאה ועל כן יש בכל דבר ודבר שבעולם בחינת ידיעת והכרת שמו יתברך שיכולין להבחין ולהתבונן בגדולת הבורא ע”י כל דבר ודבר שבעולם. וזה בחינת הברכות שקבעו לנו רבותינו ז”ל כי ע”י הברכה שמברכין מגדילין שמו יתברך על בריאת אותו הדבר. והעיקר הוא ע”י האדם שבשבילו נבראה כל הבריאה כולה, כי אין מי שידע ויכיר פלאות הבריאה כי אם האדם שניתנה בו דיעה להכיר ולהבחין בכל דברי נפלאות יתברך ולהגדיל שמו יתברך בעולם. ובשביל זה הביא השם יתברך את כל הדברים לאדם הראשון לקרוא להם שמות וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו, כי השם של כל דבר הוא חיותו, כי השם של כל דבר נמשך ונשתלשל בשורשו מבחינת שם השם. שהוא מחיה את כל הבריאה.
ועל כן נבראו כל הדברים מחוסרי תיקון וגמר תיקונם ע”י האדם כמו שנאמר “אשר ברא אלוקים לעשות” דהיינו שהשם יתברך ברא את כל הדברים שהאדם יגמור ויעשה אותם ויגדיל את שמו יתברך על כל דבר שבעולם. וזה עיקר השלימות והתכלית של כל הבריאה כולה מראש ועד סוף ועל כן הכל נברא מחוסר תיקון עד שיבוא האדם וישלים אותו. ואם לא היה חוטא האדם היה זוכה לגמור תיקון כל הדברים בגשמיות ורוחניות בלי עמל ויגיעות רק ע”י תפילה. כי בשעת הבריאה היה גמר תיקון כל העולמות תלויים באדם הראשון שאם לא היה אוכל מעץ הדעת והיה מתפלל תפילתו היה גומר תיקון כל העולמות בשלימות. אך מכיוון שחטא ופגם וקלקל, נגזר בעצבון תאכלנה שצריכין כמה וכמה יגיעות ומלאכות קודם שמתקנים הדברים. וגם עתה כל מה שהאדם מקדש עצמו ביותר וזוכה לפרש עצמו מן העולם ולשים כל ליבו לדעת ולהכיר ולהגדיל שמו יתברך.
כמו כן זוכה להעביר מעליו עול הל”ט מלאכות וזוכה לקבל הפרנסה בלי עמל ויגיעה גדולה, בבחינת כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ. כי עיקר התיקון ע”י הגדלת שם השם וכפי מה שזוכין להגדיל שמו יתברך ניצולין מעצבות ויגיעת הפרנסה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

הארת הרצון

והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא בחינת

קרא עוד »
כיסופים

יש לי רק את היום

רבי נתן מדגיש את העובדה שעיקר ההתחדשו”ת היא בדעת, כי עיקר מה שבני האדם מזדקנים במעשיהם הוא מחמת שהם נושאים על

קרא עוד »
כיסופים

מדרגות הקדושה

ישנה בחינה נוספת של ‘הזדקנות’, שהיא שייכת בעיקר לבני האדם הגדולים במעלה ואפילו צדיקים, שהם מגיעים כבר למעלה או לאיזו מדרגה

קרא עוד »
כיסופים

פנימיות התורה

הבחינה השלישית של החילוף הנ”ל, בין הבן מלך לבן שפחה שנתחלפו, ישנו וקיים גם במחוזות הקדושה. כידוע ישנם בתורה ארבעה חלקים,

קרא עוד »
כיסופים

פנימיות הרצון

עלינו לדעת שלרצון עצמו ישנם שורשים רבים, לא תמיד הרצון הגלוי הנראה לעין הוא הרצון האמיתי של האדם, יכלו להיות שלרצון

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!