🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

בן המלך ובן השפחה

 

אורח חיים א – הלכות ברכת השחר הלכה ג –  סעיף יח-כ

השם יתברך ברא את האדם כדי שיבטל ויכניע את הגוף לגבי הנשמה העבד לגבי הבן, כי כמו שהעבד מחויב לעבוד את אדונו ולעשות רצונו, כמו כן הגוף מחויב לעבוד את הנשמה ולבטל עצמו לגבי הנשמה. ואם לא היה חוטא האדם היה מתבטל ממנו בחינת העבדות לגמרי, אך כאשר האדם נותן כוח לעבד שהוא הגוף הוא נופל לבחינת עבדות. וכמו שכתוב "כל הפורק ממנו עול תורה נותנין עליו עול מלכות ועול דרך ארץ, אבל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות" כי אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה.

אך גם בעבודת השם יתברך יש שני בחינות אילו, יש מי שעובד את השם יתברך בבחינת עבד ויש שהוא בחינת בן. היינו כאשר האדם משבר תאוותו בשביל רצון הנשמה ועובד אותו יתברך אף על פי שעבודתו יקרה וחשובה מאוד, אשרי לו, אך עדיין עבודתו בבחינת עבד דקדושה, כי עבודתו נחשבת לו לעבודה ויגיעה. אך זה שזכה לשבר תאוות הגוף ועושה רצונו של השם באהבה ומקיים מצוותיו מתוך עונג ואינו רוצה שום רצון רק מה שהוא רצון הבורא יתברך אזי נקרא בחינת בן, כי כל עבודתו את השם יתברך אינה נקראת בשם עבדות כלל. ובאמת אצל רוב בני האדם הדבר הוא בהפך, שאכילה ושתיה ושאר תאוות הגוף אינו נקרא אצלו עבודה ומצוות ומעשים טובים נקרא אצלם עבודה ויגיעה. וזה בעצמו החילוף שנתהפך בן המלך בבן השפחה עד שסוברים כולם שבן המלך הוא עבד ח"ו ובן השפחה הוא מלך ח"ו. אך באמת הדבר בהיפך ממש, כי הנשמה היא המלך באמת והגף הוא עבד וכל מה שהוא רצון הנשמה שהם תורה ומצוות ומעשים טובים זה בחינת מלכות וכל מה שהוא רצון הגוף שהם תאוות הגוף זה בחינת עבדות שהאדם משתעבד אליהם. ואם לא היה חוטא האדם הראשון היה זוכה בחיים חיותו למדרגה זאת שיתהפך הגוף לנפש ממש, אבל מחמת חטא האדם הראשון נתאחז בו זוהמת הנחש והולבש בכותנות עור שהם הגוף הגשמי. ועל כן נגזר מיתה כדי לזכך ולבטל את בחינת העבדות, היינו שעכשיו אחר חטא אדם הראשון אי אפשר לזכות לבחינת בן בשלמות שיתהפך הגוף לנפש ממש כי אם אחר המיתה שיתבלה הגוף בעפר ויקום בתחיה בגוף זך וצח. כי הגוף יתהפך לבחינת נפש ויהיה נכלל באין סוף ברצוא ושוב כפי מה שיזכה כל אחד.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

ברור המדמה

אך כיצד זוכים להתקרב לצדיק האמת? הרי ידוע שעל כל הצדיקים ישנה הסתרה גדולה ולא כל אחד זוכה להתקרב אליהם ויש

קרא עוד »
כיסופים

אשרינו

כידוע בספרי רבינו ורבי נתן גודל המעלה של עבודת השם בשמחה וכן בכל ספרי הצדיקים מבואר היטב עניין זה של השמחה

קרא עוד »
כיסופים

הכל מתנה

כדי להבין כיצד הגיע התם למעלה גדולה זאת אנחנו צריכים לעיין בדברי רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים ג', הלכות פורים

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.