🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

רצון יראיו יעשה

רבותינו הקדושים הרחיקו לכת ואמרו: "רצון יראיו יעשה". החוק שאנו לומדים פה תקף גם לבני אדם, אשר אינם יראי השם ואם כן, מה חידשו לנו פה רבותינו ז"ל, שאמרו: "רצון יראיו יעשה".

אלא שכאן אנו מגלים סוד נפלא, כאשר בני האדם אינם יראים את השם ואינם עושים את רצונו, הרי שהם נזקקים לכמה פעולות שיתנו תוקף לכוונתם, כמו שכתוב בזוהר – מילין, רעותא, עובדא. כלומר שהאדם שאינו ירא את השם צריך לבטא את כוונותיו ורצונותיו במילים, בכוונת הלב ובעבודות מעשיות, כדי שיוכל להוציא מן הכוח אל הפועל את רצונותיו.

אך אצל אלו שהם יראי השם, שהתחברו כבר לשורש הדברים, ע"י יראת הרוממות שיש בהם, שפירושו, חיים בהתפעלות מתמדת מגדולתו של האין-סוף ברוך הוא וביטלו את רצונם מפני רצונו יתברך, הרי שאצלם מספיק הרצון בלבד כדי להוליד את המציאות. אבל אנו הפשוטים שעדיין לא הגענו למדרגה זאת, צריכים את שלושת המרכיבים – מילין, רעותא, ועובדא.

עלינו לדעת שרצונות האדם נובעים משני מעיינות ושורשים- אחד שורש הטומאה, המזוהה עם גוף האדם ונפשו הבהמית, אשר כל אלו הרצונות כולם הם אנוכיות, תאווה, מידות רעות, גשמיות לשם צבירה, כבוד והנאה לשם הנאה בלבד. דברים אלו כולם משתייכים אל – הרצון לקבל!

לעומת זאת המעיין השני הוא שורש הקדושה, שמשם נמשכים הרצונות של הנפש האלוקית, השרויה באדם, המכונה בפי המקובלים רוח ונשמה. אלו הרצונות כל תכליתם, להיטיב, להשפיע, לקיים את רצון הבורא, לתקן את המידות, ללמוד ולעסוק בתכלית. דברים המשתייכים עם – הרצון להשפיע!

בראש ובראשונה צריך האדם לברר לעצמו – מה הוא רוצה?

האם רצונו משתייך לכוחות הטומאה, שהם הרצון לקבל והרצון למלא את תאוותיו המיידיות או רצונו שואף לכוחות הקדושה, שמקורם ברצון להשפיע וברצון לקיים את ייעודו האמיתי של האדם עלי אדמות.

לצערנו הרב, אנו רואים את רוב רובם של ספרי המודעות העצמית, העוסקים בדברים אלו, רובם ככולם מלמדים את האדם כיצד למשוך על עצמו השפעות של ענייני העולם הזה – כסף, הצלחה, וכו'. אמנם דברים אלו נצרכים לאדם ואין אנו באים חלילה לפסול אותם, אך כל אלו הדברים הם רק כלי עזר לאדם ואינם התכלית שלשמה הוא נברא.

האדם נברא לתכלית מסוימת ואליה הוא צריך לשאוף ולרצות. כל ענייני העולם הזה נוצרו וניתנו לאדם רק בשביל לאפשר לו את כוח הבחירה, כדי לברר את הרצון האמיתי שלו, האם יבחר בחיים חולפים ועוברים וירצה דברים גשמיים ונעלמים או שיבחר בדברים הרוחניים והנעלים וירצה בדברים אמיתיים ונצחיים.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

בשר וחלב

וזה בחינת איסור בשר בחלב, שהוא חידוש, כי בשר הוא בחינת הבירור שמתברר על ידינו, כי הבשר אינו נותר כי אם

קרא עוד »

ליישרי לב שמחה

בבואנו לדבר על השמחה, אי אפשר שלא לפתוח בדברי שלמה המלך, החכם באדם, מתוך ספרו קהלת, העוסק בתכלית האדם בעולמו. וכך

קרא עוד »
כיסופים

רצוא ושוב

כך גם כותב רבי נתן בהמשך התורה: "וזהו עיקר בחינת התשובה, בחינת ירידה תכלית העלייה, כשמגיע האדם ח"ו לתכלית הירידה ע"י

קרא עוד »

אחוז בכסא כבודי

חושן ומשפט א- הלכות גביית חוב ה- סעיף יח וזה בחינת "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.