🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאוות הממון

 

אורח חיים –  הלכות ברכת המזון הלכה ד – סעיף יז

וזה בחינת חלום פרעה שחלם על שבע פרות טובות ושבע פרות רעות שהם בחינת שבע שנות שבע ושבע שנות רבינו עובדיה מברטנורא. ותבלענה הפרות הרקות והרעות את שבע הפרות יפות המראה והבריאות ולא נודע כי באו אל קרבנה.

כי שבע הפרות הרעות הם בחינת תאוות הממון שהוא רבינו עובדיה מברטנורא תמיד לבלוע ממון הרבה, שהם בולעים את שבע הפרות הטובות שהם שבע שנות השובע שהם כל הטוב והעשירות שחנן אותו השם. כי כל מה שיש לאדם עשירות יותר כך חסר לו יותר והתאווה והרעב לעוד ממון גורם לו לשכוח ולא לראות את כל מה שיש לו ועל כן אין הוא שמח בחלקו ורוצה רק עוד ממון.

ועל זה נאמר מרבה נכסים מרבה דאגה ויש לו דאגות ויסורים כאילו הוא עני ממש בבחינת ותבלענה שבע הפרות וכו’ ולא נודע כי באו אל קרבנה כי על ידי הרע של תאוות ממון נבלע ונשכח כל השפע שחננו השם יתברך. ועל זה נאמר לעולם אין אדם מת וחצי תאוותו בידו כי אינו יכול לספק ולמלא את תאוותו כי כל פעם הוא בולע את כל הטוב והעשירות שלו והכל נשכח על ידי תאוות ממון שלו שמתאווה בכל פעם יותר ויותר.

והתיקון הוא על ידי יוסף הצדיק שהוא בחינת הצדיק שבכל דור שעיקר תיקון תאות הממון על ידו. והוא נותן עיצה לעשירים בעלי הממון שינצלו משנות הרעב על ידי הצדקה שהוא עיקר שבירת תאוות הממון, כמו שנאמר על יוסף ששם פקידים על ארץ מצריים שהם בחינת גבאי הצדקה וחמש את ארץ מצריים שזה בחינת חומש הצדקה.

וזה מה שאמר יוסף לאחיו מרגלים אתם ועל כן נפלתם בשנות העוני ובאתם לשבור רבינו עובדיה מברטנורא, כי כל אילו המשוקעים בתאוות ממון נקראים מרגלים כי נוסעים תמיד למרחקים ומרגלים ומשוטטים בכל הארץ בשביל ממון. ואינם מאמינים בהשם יתברך שיוכל להזמין להם פרנסתם במקומם בלי טרחה כמו במרגלים שלא האמינו שהשם יתברך יתן להם את ארץ ישראל בלא טרחה.

כי חטא המרגלים נמשך מחטא העגל שעשו להם אלוהי זהב שהוא בחינת תאוות ממון ופרעה שאמר “לי יאורי ואני עשיתני” הוא מלשון פרעון, כי המשוקע בתאוות ממון הוא בעל חוב תמיד, ותמיד טרוד לשלם פרעון כנראה בחוש שרוב העשירים חייהם אינם חיים מריבוי החובות שצריכין לפרוע מלשון פרעה. ושורש תאוות ממון הוא “לי יאורי ואני עשיתני” שהשקועים בתאוות ממון בטוחים שכוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה ואינם מאמינים שהשם יתברך זן ומפרנס לכל.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

שמחת המצוות

לאחר שלמדנו מעט על הבסיס והיסוד לשמחה אמיתית בעבודת השם, כעת נרחיב עוד בעניין של שמחת המצוות ונלמד כיצד אפשר להרגיש

קרא עוד »

ובא השמש וטהר

אורח חיים א – הלכות ברכת השחר הלכה ה –  סעיף מא-מב כי צריך האדם לקשר כל מחשבותיו מוחו ליבו ודעתו

קרא עוד »
כיסופים

מילי דשטותא

ישנן עוד עצות וסגולות רבות לשמחה שרבינו מלמד אותנו בתורותיו הקדושו”ת ובסיפורי מעשיות, כיצד להיות בשמחה בכל מצב, כי רבינו מצפה

קרא עוד »
כיסופים

הבעטליר העיוור

בסיפור המעשה מ’שבעה בעטלירס’ מספר לנו רבינו על שבעת הקבצנים שבאים לברך את הזוג הצעיר בעת חתונתם, כאשר כל אחד מספר

קרא עוד »
כיסופים

אזמרה

אחת התורות החשובות של רבינו הקדוש, היא תורה רפ”ב בליקוטי מוהר”ן הנקראת תורת ‘אזמרה’, בתורה זאת רבינו מלמד אותנו כיצד לחפש

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!