🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

כי מרחמם ינהיגם

אורח חיים א – הלכות קריאת שמע הלכה ג –  סעיף א

מובא במאמר הקדוש של רבנו ז"ל ויהי מקץ, כי מרחמם ינהיגם, שעיקר הרחמנות הוא להוציא ישראל עם קדוש מעוונות כי זה עיקר הרחמנות, דהיינו להאיר בהם הדעת כי השם הוא האלוקים, כי ע"י הדעת הזאת ניצולין מעוונות. כי המשא של העוונות הוא גדול מאוד ואין אדם עובר עבירה אלא אם כן נכנס בו רוח שטות ועל כן כל אדם צריך לעסוק בזה, להאיר זו הדעת בעולם. ואפילו כשמסתלק הצדיק למעלה למעלה, אין זה שלימות שיהיה למעלה לבד, רק עיקר השלימות הוא כשהוא למעלה למעלה שיוכל להאיר גם למטה בעולם הגשמי והשפל. כי זה עיקר שעשועיו יתברך כשעולה למעלה העבודה של זה העולם השפל, כמו שנאמר "ואבית תהילה מגושי עפר מקרוצי חומר". ועל כן צריכין להניח בן ותלמיד כדי שישאר דעתו בעולם וצריך להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה בבחינת "אם אסק שמיים שם אתה ואציע שאול הינך" דהיינו להראות לדרי מעלה שאפילו אם הגיעו למדרגה גבוה שזה בחינת שמיים שאין הם יודעים עדיין כלל בהשגתו יתברך וזה בחינת "שם אתה". ואילו לדרי מטה המונחים בדיוטא התחתונה להודיע להם שהשם איתם ואצלם בבחינת "הינך" שמלוא כל הארץ כבודו.

ועל כן עיקר ההתחברות לדעת הקדוש והאמונה בכל דרגה ודרגה הוא ע"י התקשרות והתקרבות לצדיק האמת שבכל דור ודור, וצריך לבטל דעתו לגמרי כאילו אין לו שום דעת עצמו כלל ויסתכל רק על האמת לאמיתו וימשיך עצמו רק אל האמת שהוא בחינת אמונה ולא יטעה את עצמו ואז בודאי יזכה לקבל עצות קדושות ותיקון גדול מהצדיק ותורתו אף על פי שלא תיקן בריתו עדיין ואין המוח שלו בשלימות. והעיקר שיכיר את מקומו וכשבא אל הצדיק וכן כשעוסק בתורה יבטל בכל פעם הערמומיות שנכנס בתוכו ויבקש מהשם יתברך שיגלה לו נקודת האמת בכל פעם שידע תמיד בכל עת איך להתנהג באמת לאמיתו. וימסור ליבו להשם יתברך ולצדיקי האמת כרצונם ואז יזכה שיאיר לו האמת בכל עת ויזכה לצייר ולקבל אור תורתם בבחינת ברכה, כי אמונה עולה על הכל וע"י אמונה הוא נכלל בהשם יתברך ובהצדיקים שמאמין בהם ובתורתם ואז הם בעצמם מציירים לו האור לברכה.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

כח המדמה

עד כאן הסברנו על החילוף הראשון שנעשה בעולם, החילוף בין הגוף לנשמה בין העולם הזה לתכלית הנצחית. לכאורה אנחנו יכולים לשאול

קרא עוד »

אור הגנוז

אורח חיים ג – הלכות סוכה – הלכה ג – סעיף ו כי זה עיקר תיקון הקדושה לעשו"ת צמצום אל ריבוי

קרא עוד »

כיסופים

וכך כותב רבי נחמן מברסלב בספרו, שיחות הר"ן, סימן ס"ב: "דע שיש בבני אדם סגולות גדולות, כי יכולים לפעול ע"י מחשבתם

קרא עוד »

זה השער להשם

התורה הקדושה מספרת על אברהם אבינו בפרשת 'לך לך', שהשם יתברך מתגלה לאברהם במחזה ומבטיחו, שיוולד לו בן שירש אותו. וכך

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.