🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יראה לטובה

אורח חיים ג – הלכות פסח – הלכה ט – סעיף טז
וכלל הדבר כי האדם צריך להזהר מאוד להמשיך על עצמו יראת השם. ועיקר היראה נמשך על האדם ע”י יראת העונש כמו שאמר רבנו ז”ל שאפילו צדיקים צריכין יראת העונש, כי עיקר היראה הוא יראת העונש. אך כל מי שאינו רוצה להטעות את עצמו צריך להזהר מאוד מאוד שימשיך על עצמו היראה מעונשים לטובה ולא לרעה ח”ו. כי יש כמה וכמה שע”י עוצם היראה שלהם נופלים יותר כאשר שכיח בכמה בני אדם שכשיושבים על ספרי מוסר המדברים מגודל מרירות העונשים הקשים המגיעים על כל עבירה ר”ל, הם נופלים בדעתם יותר מחמת שיודעים בעצמם שעברו על כל אלו הדברים כמה וכמה פעמים יותר ויותר ומגודל המרה שחורה ועצבות שנופלים עליהם ע,י זה הם נופלים יותר מבתחילה, עד שיש שמתרחקים לגמרי מחמת שאינם יכולים לישא עליהם אימת יראת העונש הגדול וכן להתגבר על יצרם אינם מתגברים, ועל כן אוי להם מיצרם ואוי להם מיוצרם. וכל זה מחמת שיראת העונש היא מבחינת דינים ומבחינת דינים נשתלשל כל אחיזת היצר הרע והס”א ועל כן כשאינו זוכה אזי ח”ו נתהפך לו היראה לרעה ר”ל כי נופל לעצבות ומרה שחורה ח”ו שע”י זה מתגברים התאוות יותר. על כן עיקר התיקון הוא ע”י הצדיק הגדול במעלה שזוכה להמשיך בעולם הדעת שהיא בחינת הארת בן ותלמיד, ועיקר ההארה הוא בחינת “הקיצו ורננו שוכני עפר” שמחזק כל הנופלים והרחוקים שלא יתייאשו עצמם בשום אופן. הינו שזה הצדיק זוכה להאיר דעת נפלאה ונוראה מאוד שע”י זה נמשכת יראה עילאה ונפלאה מאוד עד שזאת היראה יכולה להגיע ולהאיר ולעורר כל הרחוקים מאוד מאוד ועיקר הדבר שבעוצם נפלאות הדרכים שממשיך זה הצדיק בדעתו הנפלאה, ע,י זה באה היראה על כל אחד רק לטובה ולא לרעה, אפילו הרחוק מאוד מקבל היראה רק לטובה כי הוא מאיר ומודיע בעולם דרכי טובו וחסדו הגדול שאינו נפסק לעולם ומודיע לכל אחד כי עדיין השם יתברך איתו ועימו וקרוב אליו ומחיה ומשמח ומנחם את כולם ומאיר בהם דרכיו שגם הם יוכלו לשמוח ולחזק את עצמם בעוצם ריחוקם ואז נמשך עליהם היראה תמיד לטובה ולא לרעה כלל.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

עזות עם ענווה

כמובן שהעזות והעקשנות שעליה אנחנו מדברים היא ‘עזות דקדושה’ המלווה בענווה, כי יש עזות וענווה מצד הקדושה, ולהיפך ישנם עזות וענווה

קרא עוד »
כיסופים

בן המלך האמת

כפי שהסברנו, החילוף הראשון שנעשה בעולם, הוא החילוף בן הגוף לנשמה, שהאדם נברא כדי להכניע רצון הגוף לגבי הנשמה ולהשיב את

קרא עוד »
כיסופים

להתגבר על מניעות

כי זה ידוע לכל אדם הרוצה לכנוס בעבודת השם באמת, כמה מניעות וקשיים והסתות ופיתויים מתגברים עליו בכל עת, ועל כן

קרא עוד »
כיסופים

השכל שבכל דבר

בסיפור המעשה של בן מלך ובן שפחה שנתחלפו, אנחנו יכולים להבין את העניין הזה יותר בבירור, כאשר הבן מלך האמת בורח

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!