🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקי אביגיל בת חביבה אביבה ז"ל🕯️️

שמח בחלקו

אורח חיים ג – הלכות פורים – הלכה ו – סעיף יא
כי עיקר תיקון העשירות הוא עניות, דהיינו מי שאינו מתגאה בדעתו ומחזיק עצמו כעני ובאיזה מעמד שהוא בין שהוא עני ממש או שהוא בינוני או שהוא עשיר מופלג תמיד מחזיק עצמו כעני ואביון גדול בבחינת דוד המלך שבגודל מלכותו וגדולתו ועושרו הגדול אמר תמיד כי עני ואביון אנוכי. כי האדם ראוי לו להבין עוצם עניותו בזה העולם כי אפילו הצדיק אי אפשר לו לצאת ידי חובתו בזה העולם כנגד השם יתברך כמו שנאמר "כי אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב וכו'" וכל שכן שאר בני העולם, ואם כן אפילו לחם צר ומים לחץ אינו מגיע לו על פי מעשיו רק השם יתברך זן את העולם כולו בחסדו כאמור "נותן לחם לכל בשר כי לעולם חסדו". ואם ישים האדם אמת זו אל ליבו ויודע זאת בבירור, אזי טוב לו תמיד ויזכה לעשירות אמיתי כמו שאמרו רבותינו ז"ל "איזהו עשיר השמח בחלקו" כי ישמח תמיד בחלקו מאחר שיודע שהכל חסד גדול מהשם יתברך אפילו לחם צר ומים לחץ. וע"י זה יזכה לעשירות ממש לכל הון דעלמא בבחינת "מאן דאיהו זעיר הוא רב" שמי שהוא קטן בעיניו ויש לו הסתפקות ומקבל הכל באהבה ובשמחה יזכה אחר כך לעושר וגדולה כמו שכתוב "מקימי מעפר דל וכו' להושיבי עם נדיבים" מקים מעפר דייקא היינו מי שמשים עצמו כעפר. וגם לאחר מכן כשזוכה לעשירות ממש לכסף וזהב וחפצים הרבה אל יפול ע"י זה לגאוה ולתאוות רק גם בעוצם עשירותו יחזיק עצמו לעני ויהיה שמח בחלקו תמיד. לא כן הרשעים שהם בהיפך מכל זה כשהוא עני הוא בכעס על השם יתברך על עניותו וחסרונו ותיכף כשיש לו איזה ממון הוא משייך זו לעצמו ומלביש עצמו בדברים ומלבושים שאינם ראויים לו לפי ממונו וע"י זה חסר לו עתה יותר מבתחילה מאחר שהולך בגדולות ממנו ונמצא תמיד חייב ועיקר החוב הוא לתאוותו וע"י זה חייו מרים ומרורים תמיד עד שיש הרבה שבימי עשירותם חייהם מרורים יותר מימי עניותם כי ימצא שגם בתוקף עשירותם הם עניים גדולים כי תמיד חסר להם כפי התנהגותם והצטרכותם העצומים. ועל כן עיקר היופי והנוי של ישראל הוא העניות היינו שמחזיק עצמו לעני תמיד ושמח בכל מה שיש לו ואינו מתגאה כי יודע שהכל הוא בחסד חינם וברחמים מהשם יתברך.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

מניעת המוח

  אורח חיים ב- הלכות ברכת הריח ה – סעיף ב באמת עיקר כל המניעות הם מניעות המוח. כי עיקר המניעה

קרא עוד »
כיסופים

מעלה עליונה

מדברי רבי נתן אנו יכולים ללמוד שבודאי כל תפלה ותפילה שהאדם משיח את ליבו לפני השם יתברך היא יקרה וחשובה מאוד

קרא עוד »

התבוננות

לאחר שראינו את גודל מעלת כח הציור בדברי חז"ל הקדושים, אנו רוצים לקחת את כח הדמיון והציור ולהשתמש בו לצרכינו אנו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.