
טוב אחרית דבר מראשיתו
וזה "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך" ודרשו רז"ל, לעולם שכולו ארוך. כי רז"ל אמרו טוב לאדם שלא נברא
וזה "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך" ודרשו רז"ל, לעולם שכולו ארוך. כי רז"ל אמרו טוב לאדם שלא נברא
השם יתברך ירחם עלינו ויזכנו להמשיך עלינו שני הבקיאות שצריכין להמשיך על עצמו, שהם בחינת בקי ברצוא בקי בשוב. שהם בחינת
אורח חיים א – הלכות נטילת ידיים – הלכה ב – סעיף א עיקר כל היסורים שיש לאדם ח"ו הוא רק
כותב רבי נתן בליקוטי הלכות, יורה דעה ב', הלכות נדרים ד', סעיף י"ד: "עיקר התכלית שבשבילו נברא העולם הוא בחינת ההתקשרות,