🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

שמחת עולם על ראשם

אורח חיים א – הלכות נפילת אפיים הלכה ד –  סעיף ט

אי אפשר לידע מאלוקותו יתברך כי אם ע"י מעשים טובים, הינו ע"י עשיית המצוות בשמחה כי השם יתברך לית מחשבה תכיסא בי כלל. ועיקר תכלית שלימות התיקון שזוכין ע"י עשיית המצוות בשמחה הוא מה שזוכין לתקן את בחינת המסדר והמיישב את המוחין שהוא בחינת כתר עד שזוכה להשיג אור אין סוף בבחינת מטי ולא מטי. ואי אפשר להשיג שום השגה אמיתית כי אם ע"י זה דוקא, דהיינו ע"י תיקון המסדר והמיישב שהוא בחינת כתר. וזה הכתר אי אפשר להשיג כי אם ע"י עשיית מצוות מעשיות בשמחה. וזה בחינת "ושמחת עולם על ראשם" על ראשם דוקא כי הכתר הוא על הראש ונמצא למעלה מהראש והמוחין. כי עיקר שלימות וזכות הצדיק שזוכה ע"י מעשיו הטובים הוא כשזוכה לבחינת כתר שהוא גבוה מן הכל והוא בחינת המסדר והמיישב שע"י זה עיקר השגת אלוקות דהיינו השגת אור אין סוף.

וזה החילוק בין אדם למלאך שהאדם הצדיק הוא גבוה הרבה מן המלאך ועיקר החילוק הוא בהשגת הכתר כנ"ל. ובשביל זה נברא האדם בזה העולם השפל לעבדה ולשמרה במצוות עשה ולא תעשה כדי לזכות לבחינת כתר שהוא תכלית שלימות האדם. כי השם יתברך מרומם ומנושא למעלה מכל המחשבות ואין שום נוצר ונברא למעלה ולמטה שיוכלו להשיגו כי השם יתברך עליון ונורא מאוד, נעלה על כל ההשגות של כל דרי מעלה ומטה וכל ברואי עולם ירעדון ויפחדון מאימת שמו הגדול והנורא יתברך. וכל ברואי מעלה ומטה הכל רועשין ובוערים ומתלהבים ורודפים מחשבתם להשיג השגת אלוקותו יתברך בבחינת מטי ולא מטי אך מחמת שאין להם כלים הם נשרכים ונתלהבים מאור השגתם העצומה מחמת שאין להם מחיצות וכלים לעכב כי אין להם מצוות מעשיות. על כן עתידין צדיקים שיהיה מחיצתם לפנים ממלאכי השרת שזה בחינת כתר בחינת מחיצה כי הוא פרוס בין הנאצלים לבין המאציל. וישראל ישיגו השגות אלקותו יתברך ע"י זה דוקא ויהיו גבוהים מהמלאכים כי המלאכים לא עמדו בנסיון של זה העולם הגשמי ולא קיימו מצוות מעשיות. וזה "סוף מעשה במחשבה תחילה" כי סוף המעשה שהוא קיום המצוות הגשמיות בעולם הזה הוא במחשבה תחילה שזה הכתר כי הכתר הוא שורש כל המוחין שהם המחשבות וזה עיקר התיקון להעלות סוף המעשה לתחילת המחשבה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

במחשבה תחילה

בפרק זה אנו רוצים ללמוד ולעסוק במימד החשוב ביותר באדם והוא המחשבה, שהיא למעשה משפיעה על כל המציאות, הכללית והפרטית, לטוב

קרא עוד »
כיסופים

התבודדות

אומר רבינו הקדוש "תנו לי את ליבכם ואוליך אתכם בדרך חדשה, דרך שלא הלך בה אדם מעולם, אעפ"י שהיא דרך ישנה

קרא עוד »

כי זה כל האדם

אורח חיים ג – הלכות ר"ח – הלכה ה – סעיף לג-לד כי עיקר התכלית הוא תורה ותפילה שבשביל זה נברא

קרא עוד »
כיסופים

פנימיות התורה

הבחינה השלישית של החילוף הנ"ל, בין הבן מלך לבן שפחה שנתחלפו, ישנו וקיים גם במחוזות הקדושה. כידוע ישנם בתורה ארבעה חלקים,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.