🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשבילי נברא העולם

אורח חיים א – הלכות תפילין הלכה ד –  סעיף א-ד

כי חייב כל אדם לומר בשבילי נברא העולם. ואיך יודעין בין קודם גזר דין לאחר גזר דין ע”י המצוות שאנו עושין בשמחה, ודווקא כשעושין אותן בשמחה גדולה כל כך עד שאין רוצין שום שכר עולם הבא בשבילם אלא הוא רוצה שיזמין לו הקב”ה מצוה אחרת בשכר מצוה זאת בבחינת שכר מצוה מצוה, כי הוא נהנה מהמצוה בעצמה. וזה החילוק שבין נבואת משה רבנו לבין נבואת שאר הנביאים, כי זה שעושה המצוה בשביל עולם הבא הוא בחינת נביא באספקלריא שאינה מאירה, אבל זה שעושה המצוה בשמחה מהמצוה בעצמה ואינו רוצה בשום שכר עולם הבא רק העולם הבא שלו הוא במצוה בעצמה זה בחינת אספקלריא מאירה, וזה בחינת ביומו תיתן שכרו שיהא שכרו מהמצוות בעצמן. ועיקר השמחה הוא בלב ואי אפשר ללב לשמוח אלא עד שיסיר עקמומיות שבליבו שיהא לו ישרות הלב כמו שנאמר “ולישרי לב שמחה” ועקמומיות שבלב מפשיטין ע”י רעמים כמו שנאמר “לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב” ורעמים הם בחינת קול שאדם מוציא בכוח בתפילתו והקול הזה פוגע בעבי מיטרא היינו במוחין ומשם יורדין טיפין טיפין אל הלב כמו שנאמר בזוהר “באר מים חיים ונוזלים מן לבנון” מן לבונה דמוחא. אבל צריך לפנות את המוחין מחכמות חיצוניות וממחשבות זרות ותאוות שלא יחמיץ מוחו והעיקר לשמור עצמו מפגם טיפי המוח שהוא פגם הברית שעל זה נאמר בזוהר “כל באיה לא ישובון” כאילו לא מועיל התשובה. אך באמת לאמיתו מועיל התשובה כי אין שום דבר שיעמוד בפני התשובה, רק מחמת שפגם כל כך על כן הוא צריך להתנסות ולהצטרף ולעמוד בניסיון הזה של התרחקות הזאת, דהיינו שירחיקו אותו כל כך בכל מיני התרחקות ויכתבו עליו שאין מועיל תשובה ויערימו עליו כל מיני קשיים ובזיונות והתרחקות ואם הוא פתי וסכל ואינו מרחם על עצמו שלא לאבד את עולמו אזי מוצא פטור לעצמו להתרחק מן התשובה ולשוב אחור. אבל מי שחושב באמת על התכלית שלו ויש לו רחמנות על עצמו, אזי אף על פי שרואה כל מיני התרחקות שבעולם ואף על פי שכתוב עליו שאין מועיל לו תשובה אינו מסתכל על זה כלל וכל מה שמוצא ורואה שמרחקין אותו יותר, הוא מרחם על עצמו יותר, וצועק אל השם יותר מעומקא דלבא ואינו עוצר את הרצון הטוב לקדושה, עד ישקיף וירא השם משמיים, כי באמת השם יתברך חפץ חסד הוא ואין דבר שיעמוד בפני התשובה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

המאמץ והרצון

אם נתבונן במשפט המנצח של התם הקדוש נוכל ללמוד עוד יסוד נפלא בהנהגת האדם בעולם ובעבודת השם בפרט. בעולם הזה הדברים

קרא עוד »

והיתה להשם המלוכה

כי השם יתברך הוא מרומם ומנושא מכל הרוחניות, ועיקר בריאת העולם היה “בגין דישתמודעין ליה” כדי שיכירו אותו ויזכו לדעת השלם,

קרא עוד »
כיסופים

ההר והמעיין

ישנו עוד סיפור שבו רבינו מסביר לנו את הרעיון של הרצונות והכיסופין וזה נמצא בסיפור המעשה מ’השבעה בעטלירס’, במעשה של ה’בעטליר

קרא עוד »

ליישרי לב שמחה

בבואנו לדבר על השמחה, אי אפשר שלא לפתוח בדברי שלמה המלך, החכם באדם, מתוך ספרו קהלת, העוסק בתכלית האדם בעולמו. וכך

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!