🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקון המשפט

אורח חיים ג – הלכות ר”ח – הלכה ו – סעיף יא
כי עיקר תיקון המשפט בכל אדם הוא להזהר מאוד מאוד שלא להרהר אחר משפטיו של הקב”ה לידע ולהאמין תמיד כי צדיק השם וישר משפטיו, וכל מה שעובר עליו הכל לטובתו. כי מי שמהרהר ח”ו איזה הרהור על משפטיו ודרכיו יתברך זה עיקר פגם המשפט כי צריך להתחזק באמונה ולהאמין באמונה שלימה כי צדיק השם בכל דרכיו וזה עיקר בחינת תיקון המשפט. כי הכל נברא בשביל האדם ועיקר מעלת האדם שגבוה מהכל אפילו ממלאכים ושרפים, הכל הוא מחמת שהאדם הוא בעל בחירה, ועיקר הבחירה הוא בשביל המשפט, כדי שהאדם הכשר יקבל שכרו במשפט ולא יאכל לעתיד נהמא דכסופא. כי השם יתברך אוהב צדקה ומשפט אך על פי דין ומשפט לבד לא היה אפשר להתקיים העולם על כן הקדים מידת הרחמים, אבל אף על פי כן בלא משפט כלל אי אפשר לעולם להתקיים כי נברא בשביל הבחירה. על כן צריך האדם לידע שכל מה שעובר עליו בכל יום ויום כל ימי חייו הכל בצדקה ובמשפט בחסד וברחמים כי ישרים משפטיו יתברך. כי השם יתברך שקל בדעתו שזה האדם עיקר בחירתו כשיהיה בעושר מופלג וזה האדם עיקר בחירתו ע”י עניות ודחקות וכן בשאר ההרפתקאות, כי הכל נברא בשביל הבחירה שזה בחינת המשפט. ובזה טועים רוב בני האדם שכל אחד אומר אם היה לו פרנסה היה עובד את השם ואחר אומר אחרת. על כן צריך כל החפץ באמת לחוס על עצמו שיזהר מאוד מלומר כדברים האלה רק ידע ויאמין שבחירתו תלויה דוקא באופן זה שהשם יתברך מתנהג עמו ויאמין שהכל לטובתו ויהיה רגיל לומר “כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד” ובוודאי יש דרך שדוקא ע”י זה הדחקות והיסורים והבלבולים יתקרב להשם יתברך. ואם קשה לו לקבל ולסבול היסורים והדחקות, יצעק ויתפלל להשם יתברך שיושיעו ויעזרהו ובזה בעצמו יתקרב להשם יתברך, כי השם יתברך מתאוה לתפילתם של ישראל, כי אין שום עצה ותחבולה נגד כל הצרות והרפתקאות וטרדת הפרנסה העוברים על כל אדם בכל עת ועת כי אם לצעוק ולזעוק ולהתחנן לפני השם יתברך שימלא מחסורו. וכשילך בדרך זו ירוויח תמיד רווח אמיתי ונצחי, כי על פי רוב יפעל בבקשתו הרבה, ואפילו אם ח”ו לא תתקבל תפילתו אף על פי כן הרוויח שקירב עצמו להשם יתברך ע”י זה, כי אין שום דבר שיקרב וידבק את האדם כמו התפילה.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כיסופים

לחם בזיון

כידוע עיקר תכלית הבריאה וכל העולמות ועיקר סיבת ירידת הנשמה לעולם הזה, היה בשביל שלא תאכל ‘נהמא דכיסופא’, כלומר שלא יהיה

קרא עוד »

ענוה פסולה

אורח חיים א – הלכות תפילין הלכה ו –  סעיף כד כשרוצין לזכות לענוה צריך להזהר מאוד מענוה פסולה, כי ודאי

קרא עוד »

אמונה בעצמי

לאחר שלמדנו על שני הרבדים החשובים של האמונה- האמונה בבורא, והאמונה בחכמים ובצדיקים האמיתיים. אנו רוצים לגעת ברובד השלישי, שהוא למעשה

קרא עוד »

מעלת הרצון

  אורח חיים ב –  הלכות ברכת המזון ד – סעיף כ והעניין כי עיקר קדושת איש הישראלי ועיקר עבודתו היא

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.