
הירידה תכלית העלייה
מה היא אותה תכלית נעלמת שאותה רצה הקב"ה להשיג כביכול עד שהיה שווה לו לברוא את האדם אף על פי שידע

מה היא אותה תכלית נעלמת שאותה רצה הקב"ה להשיג כביכול עד שהיה שווה לו לברוא את האדם אף על פי שידע

ידוע שהלב מחולק לשתי מדורים, חציו השמאלי של הלב הוא משכן הנפש הבהמית וחציו הימני הוא משכן הנפש האלוקית. כאשר האדם

כי השם יתברך הוא מרומם ומנושא מכל הרוחניות, ועיקר בריאת העולם היה "בגין דישתמודעין ליה" כדי שיכירו אותו ויזכו לדעת השלם,

אומר רבינו הקדוש בליקוטי מוהר"ן ס"ב, חלק ב: "ועיקר הרחמנות הוא בבחינת "ואל שדי יתן לכם רחמים"- לכם דווקא. הינו שהשם

ביום השישי התגעגעו בני הזוג אל ה'בעטליר' בלי הידיים והנה הוא מגיע אליהם אל החתונה ואומר להם שבאמת אין לו