
הארת הרצון
והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא בחינת
והנה הכלל, שעיקר ההתחלה בעבודת השם והסוף והתכלית של הכל, הוא בחינת הרצון, כי העיקר הוא הרצון. כי הנשמה היא בחינת
לאחר שהתוודענו לחשיבה הנכונה, בררנו את הרצון האמיתי שלנו ובדקנו אם הוא נובע מהנפש האלוקית או הנפש הבהמית, כעת אנו צריכים
אומר רבינו הקדוש בליקוטי מוהר"ן ס"ב, חלק ב: "ועיקר הרחמנות הוא בבחינת "ואל שדי יתן לכם רחמים"- לכם דווקא. הינו שהשם
לאחר שנפתח בפנינו צוהר חדש בעולם המחשבה ואנו רואים ומסתכלים על הבריאה כולה באופן שונה ובהתבוננות חדשה ומעמיקה, חשים את הגבורה
אורח חיים א – הלכות ברכת השחר הלכה ה – סעיף מא-מב כי צריך האדם לקשר כל מחשבותיו מוחו ליבו ודעתו