🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כותנות אור

כי קודם החטא הושיב השם יתברך את אדם וחוה בגן עדן לעבדה ולשמרה, שיזכה שם להתענג על השם לחזות בנועם השם ולהיכלל באור א”ס ברצוא ושוב בכל עת בלי יגיעה, ולהמשיך האור משם ע”י לבושים זכים מאוד בחינת כותנות אור, כי זה היה עיקר ישיבתו שם בגן עדן, כי שם מתענגים על השם ומשם ממשיכים האור, כי הגן עדן הוא בחינת השדה הקדוש ששם גדלים כל הנשמות, ועיקר תיקון הנשמות שבשדה הוא שיזכו להיכלל באור א”ס ולהתענג על השם, שזה עיקר תכליתנו ועיקר תענוג עולם הבא שהוא שעשועי גן עדן שהוא עולם הנשמות.
ומתחילה קודם החטא היה יכול האדם הראשון לזכות לזה בחיים חיותו, ובשביל זה הושיבו השם יתברך שם לעבדה ולשמרה, לעבדה בפיקודין דעשה ולשמרה בפיקודין דלא תעשה (זוהר בראשית), דהיינו שהיה צריך רק לקיים ולשמור את התורה, שע”י זה היה יכול להיכלל בא”ס ולהמשיך האור משם בלי התעבות הלבושים רק בבחינת כותנות אור.
אך ע”י חטא האדם נתגרש מגן עדן “וישם השם את הכרובים ואת להט החרב המתהפכת לשמור את דרך עץ החיים”, שהם בחינת ‘נטורי תרעא’, שאינם מניחים לכלול בקלות באור הא”ס ששם עיקר החיים הנצחיים, כי הם מבלבלים את המחשבה בכמה מיני הסתות ובלבולים שנמשכים מבחינת “להט החרב המתהפכת”, ואז צריכים יגיעה גדולה קודם שנכללים שם ואי אפשר לקבל את האור משם כי אם ע”י התלבשות בכמה לבושים וצמצומים, בבחינת “כותנות עור” כמו שנאמר “ויעש השם לאדם ולאשתו כותנות עור וילבישם”, שמהם נשתלשלו ונתהוו הלבושים הגשמיים והם עיקר התיקון.
כי בלי תיקון הלבושים אי אפשר לקבל שום אור כידוע, ועל כן הס”א והקליפות כרוכים ביותר אחר המלבושים מחמת שעל ידם עיקר המשכת האור, על כן הם כרוכים שם, כי הם כרוכים תמיד לקלקל ח”ו התיקון שעל ידו נמשך ונתגלה אורו יתברך.
וזה בחינת ציצית שהם בחינת תיקון המלבושים, שע”י זה עיקר קבלת האור, וזה בחינת צמר ופשתים שאסור לחברם יחדיו שלא במקום מצוה, כי צמר הוא אותיות מצר, וכשיש לאדם יסורים וצרות ח”ו שהם בחינת דינים בחינת “להט החרב המתהפכת” אזי הוא צריך לסתום עיניו, שזה בחינת ביטול אל התכלית ששם כולו טוב, ושם מתבטלים כל היסורים והדינים שזה “מן המיצר קראתי יה ענני במרחב יה” היינו שדוקא מן המיצר והדוחק והיסורים ח”ו כשזוכים לקרוא אל השם ולהכלל בתכלית שהוא כולו טוב, ע”י זה נתבטלין כל היסורים והצרות ונתהפכין לטובות בחינת “עוונות נתהפכין לזכויות” כי אין מיתה בלא חטא ואין יסורים בלא עוון וכשנתהפכים העוונות לזכויות ונעשה ממצר צמר, ממילא נתבטלים כל היסורים כי שם בתכלית הוא כולו טוב.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

תודה והודאה

אחד הגורמים הישירים והחשובים ביותר, המביאים את האדם לשמחה תמידית, הוא הכרת הטוב וההודיה, שפירושם להיות עירניים לאין- סוף טובות וחסדים,

קרא עוד »

תיקון המשפט

אורח חיים ג – הלכות ר”ח – הלכה ו – סעיף יא כי עיקר תיקון המשפט בכל אדם הוא להזהר מאוד

קרא עוד »
כיסופים

הכל מתנה

כדי להבין כיצד הגיע התם למעלה גדולה זאת אנחנו צריכים לעיין בדברי רבי נתן בליקוטי הלכות, אורח חיים ג’, הלכות פורים

קרא עוד »

חבלי משיח

כל נפש מישראל היא התגלות ודעת חדשים להכיר את מי שאמר והיה העולם, כי זה כלל שאין הקב”ה עושה שתי פעמים

קרא עוד »

עצה שלימה

אורח חיים ג – הלכות סוכה – הלכה ז – סעיף ב עיקר תיקון התשובה הוא ע”י תיקון שלימות העיצה כי

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!