🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️

מים מטהרין

 

אורח חיים – הלכות נטילת ידיים – סעיף ג-ד

מים מטהרין מכל הטומאות. ואי אפשר ליכנוס לשום קדושה בלי מים כגון הכהנים בעבודתם, וכן בבוקר בקומו ולפני אכילה וכן קודם תורה ותפילה צריך לטבול או ליטול ידיו במים.

כי המים מרמזין על הדעת של חידוש העולם, כי המים קדמו לכל הבריאה כולה כי התחלת הבריאה היה המים ועל כן שם עיקר הדעת של חידוש העולם. וזה עיקר יסוד האמונה הקדושה להאמין בחידוש העולם  ועל ידי זה עיקר הטהרה ורק על ידי זה ניכנסין בעבודת השם. וכן להיפך כל הטומאות נמשכין מזוהמת הנחש שהביא מיתה שמשם עיקר הטומאה שזה הכפירה של הכופרים בחידוש העולם חס ושלום.

ואי אפשר ליכנוס לשום קדושה ועבודה כי אם על ידי מים, כי כל הקדושו”ת וכל עבודת השם תלויים באמונה זו של חידוש העולם שהוא יסוד כל התורה כולה. ולכן כל אדם הניכנס בעבודת השם צריך להאמין קודם בזה שהשם מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית. כי המים רומזין על חידוש העולם והדעת הניפלא שיתגלה לעתיד, בחינת “ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים” ועיקר הדעת הוא לדעת את השם, דהיינו לידע ולהאמין שהוא יתברך יחיד וקדמון, הוא היוצר הוא הבורא יש מאין מוחלט היינו אמונת חידוש העולם כנ”ל.

וזה הדעת הנ”ל שהוא בחינת מים אי אפשר להשיג ולקבל כי אם על ידי כלי שהוא בחינת אמונה שהוא בחינת המדמה. כי המדמה הוא הכלי של הדעת האמיתי. כי באמת כל הדעות של כל העולם אפילו של החכמים והחוקרים הגדולים, הכל הוא רק בכח המדמה, כי דעת אמיתי הוא רק לדעת את השם וזה לא התחילו עדיין להשיג ולטעום כלל.

כי לזה הדעת אין זוכין כי אם הצדיקים הגדולים ונוראים יחידים שבדורות. אבל אנו אין בנו כח להשיג הדעת הזו. ואנו צריכים להתחזק רק באמונה שאנו זוכים על ידי ברור המדמה   שזה בחינת כלי ששואב ומקבל מימי הדעת. ועל כן צריכין שתהיה הכלי של נטילת ידיים בשלמות בלי שום פגם וחסרון כדי שתוכל לקבל ולהכיל את המים שהם בחינת מימי הדעת, שהוא הדעת שיתגלה לעתיד לבוא.  כי כשהכלי פגום ושבור זה בחינת בארות נשברים אשר לא יכילו את המים, שנאמר על עובדי כוכבים ומזלות והכופרים שיש להם אמונות כוזביות. על כן צריכין שהכלי יהיה שלם והאמונה תהיה שלימה כדי לקבל את מימי הדעת שעל ידי זה זוכין לאמונת חידוש העולם.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

כח מעשיו

וזה בחינת קדושת בית הכנסת, כי עיקר קדושת בית הכנסת נמשך מקדושת ארץ ישראל ששם עיקר עליית התפילה, כמו שנאמר “והתפללו

קרא עוד »

לגלות העלמה

כי זה הכלל, שכל מה שהמדרגה נמוכה ביותר שם אלוקותו יתברך בצמצום ובהעלם ובכיסוי יותר. כי באמת השם יתברך בכל מקום,

קרא עוד »
כיסופים

הבעטליר שצוארו עקום

ה’בעטליר’ הרביעי הוא ה’בעטליר’ שהיה צווארו עקום, שאמר על עצמו “ואתם סוברים שיש לי צוואר עקום, אין צווארי עקום כלל. אדרבא,

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה צנועה.