🕯️️ הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אהוד יהודה בן ליאורה לוסי ז"ל 🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוסף בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ליאורה לוסי בת דיאמנטינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת אברהם בן פנינה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ברוך בן מסעודה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רבקה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יחזקאל בן רחל ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ויקטוריה בת טופחה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יהודה בן מרים ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת פנינה בת אסתר ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת ציון בן שרה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יעקב בן רוז ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת מזל בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת רינה בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת יוכבד בת ויקטוריה ז"ל🕯️️
🕯️️הלימוד באתר מוקדש לעילוי נשמת שמעון בן מיסה ז"ל🕯️️
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השם אורי וישעי

אורח חיים א – הלכות נטילת ידיים – הלכה ב –  סעיף א

עיקר כל היסורים שיש לאדם ח”ו הוא רק מחסרון הדעת, כי מי שיש לו דעת ויודע שהכל בהשגחה מהשם יתברך, אין לו שום יסורים ואינו מרגיש שום צער, כי הצער של ישראל בגלות הוא רק מחמת שנפלו מהדעת ותולין הכל בטבע ובמזל וזה מחמת שהם שרויין בין העכו”ם ולמדו מהם.

כי באמת ישראל הם למעלה מהטבע, רק כשהם חוטאים ח”ו אזי הם נופלים תחת המזל, וכשנסתלק הדעת הנ”ל, דהיינו שאין יודעין שהכל מתנהג רק בהשגחה מהשם יתברך לבד וסוברין שיש רק טבע ח”ו, זה בחינת שינה שהיא הסתלקות הדעת, בחינת לילה וחושך.

 

כי עיקר האור יום הוא בחינת דעת כמובא, היינו כי האור הוא רק מהשם יתברך כביכול, כמו שכתוב בתהילים “השם אורי וישעי”. היינו כשיודעין שהשם יתברך מנהיג את העולם בהשגחה לבד זה עיקר האור, וכשנופלין ח”ו מזה הדעת ותולין בטבע ח”ו זה בחינת הסתלקות האור ואזי הוא בחינת לילה וחושך.

ועל כן הגלות נמשלה ללילה וחושך כי עיקר הגלות הוא רק מחמת שתולין בטבע. על כן בשעת השינה הטומאה שורה על האדם וצריך לנטילה, כי עיקר הטומאה והסט”א יניקתם הוא רק מבחינת הכפירות שזה עיקר שורש היצה”ר, היינו כשתולין הכל בטבע ח”ו, כי בשעת השינה היינו בשעת הסתלקות הדעת מתגבר החושך ונסתר אור השם יתברך.

 

ואם כן כשרואה האדם שדעתו מבולבלת ואינה בשלמות ואינו יכול לידע ולהבין שהכל בהשגחה מהשם יתברך לבד, כמו עכשיו שמתגברת חכמת הטבע בעולם, אזי הוא מחויב  להשליך ולסלק דעתו לגמרי ולהתחזק באמונה לבד, להאמין באמונה שלימה שהכל בהשגחה לבד ואין שום טבע בעולם כלל, וזה בחינת תיקון השינה ע”י האמונה.

ועכשיו בגלות הזאת עת החושך יכסה ארץ והדעת מבולבלת ואינה מבוררת אנו צריכים להתחזק באמונה לבד מאחר שעדיין לא נתגלתה הדעת בשלמות לידע באמת שהכל בהשגחה, ועל כן צריך האדם לסלק דעתו ולסמוך על האמונה לבד בבחינת “ואמונתך בלילות”.

כי תכף שמתעורר משנתו צריך ליטול ידיו במים, שהם בחינת מימי הדעת מימי החסד, בבחינת “מלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים”. שאז ידעו הכל שהכל רק בהשגחה לבד  ויתבטל הטבע לגמרי.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

מאמרים נוספים

צדקה ומשפט

חושן ומשפט ב- הלכות מתנה ה- סעיף א כי השם יתברך מנהיג עולמו בצדקה ובמשפט, כמו שנאמר “אוהב צדקה ומשפט” וכתיב

קרא עוד »
כיסופים

עיקר העבודה

אחד הכוחות היותר גדולים הנמצאים בנפש האדם, המשפעים ביותר על כל אורחות חייו  ועבודת השם שלו, הוא כמובן כוח הרצון. רבינו

קרא עוד »

צא מן התיבה

ליקוטי הלכות ג – הלכות שבת ז – סעיף סט כשהאדם רוצה לילך בדרכי התשובה צריך להיות לו שני בקיאות הינו

קרא עוד »

מפיצי האור של רבי נחמן מברסלב

קבלו פעם בחודש חבילת עלונים להפצה בהשתתפות בתרומה כנדבת ליבכם - אשרינו!